نقد و بررسی TaniNani

نقد و بررسی TaniNani

بازی های فکری همواره در صنعت گیم حضور فعالی داشته اند. تا جایی که حالا این ژانر از بازی طرفداران خاص خودش را دارا می باشد. در این مطلب قرار است تا به نحلیل یک بازی فکری به نام TaniNani بپردازیم. در این بازی شما باید مراحل را یکی پس از دیگری طی کنید تا به موفقیت نهایی دست پیدا کنید. در این بازی همچنین شما باید تمام تمرکز خودتان را بر روی پازل ها قرار بدهید وگرنه شما نمی توانید پازل ها را حل کنید. شما برای موفقیت در این بازی به دقت بسیار بالایی نیاز خواهید داشت. در ادامه بصورت جزئی تر به تحلیل دقیق این بازی خواهیم پرداخت.

گرافیک این بازی تعریفی ندارد. در واقع در هر مرحله ما صرفا شاهد هستیم که رنگ پس زمینه تغییر می کند. به هیچ عنوان تنوع دیگری قابل مشاهده نمی باشد. چیزی که کاملا مشخص می باشد ، این است که این چنین گرافیکی به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود. از طرفی گرافیک این بازی در فضای دو بعدی و ۱۶ بیتی قرار می گیرد. این بازی به گونه ای یادآور بازی های نسل قدیم نیز به حساب می آید. در این بخش و در خصوص گرافیک باید بگوییم که می شد این بخش با دقت بالاتری توسط سازندگان صورت می گرفت تا رضایت بیشتری را از کاربران خود جلب نمایند

گیم پلی این بازی یک شکل ساده و بی دردسر دارد. در واقع هر پازل از تعداد مشخصی خانه تشکیل شده است. چیزی که شما از ابتدا تا انتهای این بازی نیازمند انجام آن هستید ، حرکت دادن به این خانه های می باشد. شما باید خانه ها را طوری در کنار هم قرار بدهید که دو شخصیت اصلی بازی یعنی Tani و Nani بتوانند به الماس دست پیدا کنند. شاید روند تکراری این امر برای شما کسل کننده باشد. اما خب آن دسته از علاقه مندان به بازی های فکری ممکن است که این موضوع آنچنان که باید و شاید برایشان اهمیت نداشته باشد.

داستان این بازی تقریبا کاملا مشخص می باشد. شما باید در هر مرحله با حل پازل خودتان را به الماس برسانید. این الماس ها زمانی که در کنار هم جمع می شوند ، منجر به دست یابی به گروهی از تجهیزات می شوند. در نتیجه با یک داستان با روایت های قصه چند خطی روبرو نخواهیم بود. در واقع می شد که در این بخش تلاش بیشتری را متصور بود تا این بخش نیز به جذاب شدن روند کلی بازی کمک کند. هر چند که داستان لطمه ای به روند کلی بازی نزده است اما خب نتوانسته به واقع کمک شایان و قابل توجهی به بازی کند.

موسیقی متن این بازی کاملا دارای فرم خاص و فانتزی می باشد. در واقع شاید بتوانیم بگوییم بهترین بخش عملکرد سازندگان این بازی مربوط به انتخاب موسیقی متن می باشد. در این بخش ما شاهد صدا گذاری عالی هستیم. موسیقی متن این بازی بسیار موفق بوده و حتی به روند کلی بازی کمک بسیار بزرگی کرده است. این بازی بدون موسیقی شاید اصلا جذاب نباشد و شاید حتی شما را از انجام آن پشیمان کند.

حرف آخر

اگر به دنبال یک بازی فکر هستید ، این بازی به شما پیشنهاد می شود. در این بازی شما باید به کمک توانایی فکری خودتان مراحل را پشت سر بگذارید. گرافیک بد ، گیم پلی تقریبا مناسب ، داستان غیر مناسب و موسیقی متن عالی از جمله ویژگی های این بازی به حساب می آید. این بازی دارای تعداد مراحل زیاد می باشد که برای شما حتما جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

Verdict

If you are looking for a thought game, this game is recommended for you. In this game, you have to go through the steps with the help of your own intellectual ability. Bad graphics, almost decent gameplay, poor story and great soundtrack are some of the features of this game. This game has a large number of stages that will be interesting and fun for you.

5.4

نقاط قوت

  • موسیقی متن عالی
  • دوست داشتنی بودن دو کاراکتر اصلی

نقاط ضعف

  • گرافیک بد
  • داستان غیر مناسب
4 گرافیک
6.5 گیم پلی
3 داستان
8 موسیقی