نقد و بررسی Ion Fury

نقد و بررسی Ion Fury

سلام به تمامی دوستان عزیز و دوستداشتنی وب سایت Gamingles امروز در خدمتتون هستیم که بازی اکشن و جذاب Ion Fury را مورد نقد و بررسی قرار بدیم پس در ادامه ی مطالب همراه ما باشید.

این بازی در تاریخ ۲۸ فوریه ی ۲۰۱۸ توسط شرکت Voidpoint LLC نوشته و طراحی شد و به دست شرکت های ۳D Realms و ۱C Company به بازار عرصه شد و میتوان گفت در سال اول اکران این بازی خوش درخشید ، این بازی در سال های اول انتشار فقط برای پلتفرم های PC و Xbox one بود که در تاریخ ۱۵ اوت برای Playstation و به تازگی در تاریخ ۱۴ مه برای پلتفرم Nintendo Switch و سیستم عامل Linux منتشر شد.

بای شروع باید به شما بگویم که شخصیت اصلی داستان یک خانم به نام Shelly است که یکی از بهترین مأمور های سازمان GDF است و توانسته است کلی مأمویت خطرناک را به پایان برساند بدون این که به خودش صدمه ای وارد شده باشد و در اصل ماجرا او مدال دار ماراتون مرگ و زندگی است. داستلن بازی از جایی شروع میشود که شما یک مأموریت بسیار سخت و دشوار را پشت سر گذاشته اید و به استراحت نیاز دارید برای همین به بالای یک برج بلند که در شهرتان میروید و یک نوشیدنی سفارش میدهید تا خستگی و استرس مأموریتتان ا فراموش کنید اما نا گهان صدایی بسیار بلند که با موج عجیبی همراه است نوشیدنی شما را نقش بر زمین میکند و شما از جایی که کمی شخصیت خشنی هستید و زود عصبی میشوید به نزدیک پنجره میروید تا بفهمید که چه اتفاقی افتاده است ، شما به زودی متوجه میشوید که شخصی به نام Dr.Heskel به همراه ارتشش به شهر حمله کرده اند و می خواهند همه چیز و همه کس را به سلطه ی خود درآورند ، از جایی که در پیشینه ی بازی این شخصیت ها با هم مشکلات فراوانی داشته اند به جورهایی شخصیت اصلی داستان Shelly به شدت عصبی شده و تصمیم دارد یک تنه در برابر Dr.Heskel و ارتشش مبارزه کند.

تمامی این ها چیز هایی بود که به نوعی پیشینه ی بازی به حساب می آید و در طول بازی داستان دیگری وجود ندارد و خط داستانی عوض نمیشود و همه چیز بر گیم پلی بازی متمرکز میشود . بازی با گرافیک Retro ساخته شده است و میتوان گفت به نوع خود خوب است ، بازی بیشتر شبیه به بازی های شوتر ول شخص است اما نه به سبک ۲۰۲۰ بلکه بیشتر شبیه بازی های اواخر دهه ی ۹۰ میلادی است ، جالب است که بدونید Shelly یک خنثی کننده ی بمب است که باید بگم شخصیت جدید ویدیو گیم در دنیای گیم نیست و زمانی که شخصیت Shelly  درست شده است نه بازی های ۲ بعدی وجود داشته اند و نه ۳ بعدی.

در بازی شما باید در تعقیب و گریز جذاب از دست دشمنانتون فرار کنید البته Shelly فرار نمی کند و با دشمنان رو به رو میشه و به سمت ان ها شلیک میکند و من وقتی داشتم این بازی رو انجام میدادم با خودم میگفتم عجب زن خفنی . شما در طول بازی با اسلحه هی مختلفی رو به رو میشید که خیلی واجب است که بتونید از همه ی ان ها استفاده کنید سلاح های بزرگ و کوچک بمب ها و کلی سلاح گرم و سرد اما سلاح تخصصی خودتون یک هفت تیر کلاسیک است که خب با اون خیلی راحت و سریع تیر اندازی میکنید شما در طول بازی میتوتنید که تیر اندازی را تنظیم کنید یعنی این که نشانه خودکار روی هدف قفل شود و شما به سمت ان پی در پی تیر اندازی کنید شاید بپرسید چرا پی در پی ، هرچه که بیشتر در بازی پیش می روید دشمنان شما قدرت مند تر میشوند و راحت تر میتوانند ایستایی کنند به این دلیل است که شما باید در یک زاویه ی مناسب با یک صلاح مناسب به سمت انان تیر اندازی کنید و آن ها را از سر راه بردارید.

در مراحلی از بازی بود که من به خودم آمدم و دیدم مدام دستم روی دکمه شات است. بله با پیشروی از بازی شما با دشمنان بد فرم وحشت ناکی رو به رو میشوید که محصول ذهن شیطانی Dr.Heskel هستند ماشین ها و ربات های غولپیکر ، موش های جهنده ی چندش آور و دشمنانی بدون پوست که هر موقع تمایل داشته باشند می توانند نا مرعی شوند و شما بدون آن که ان ها را ببینید کشته شوید خدای من سخت ترین مبارزه ، مبارزه با چییز و یا کسی است که نمی توانید آن را ببینید .

از نظر بعضی از منتقدین و گیمر ها تجربه ی این بازی به عنوان شوتر اول شخص تجربه ی چندان جذابی نبود اما با کمال احترام به تمامی آنان من از تجربه ی این بازی لذت بردم و بله ممکن است به اندازه ی ازی های اول شخص شوتر در سال ۲۰۲۰ عالی نیست اما تجربه ی کلاسیکی است که بازی به شما هدیه میکند و من در طول ۸ تا ۱۰ ساعتی که گیم پلی طول می کشید بسیار هیجان زده بودم و از بازی لذت می بردم

گرافیک بازی به صورت Retro است که به تازگی برای بازی ها از آن استفاده میشود ، بیشتر بازی در شب میگذرد و طراحان همه حای شهر را چراغانی کرده اند که بسیار زیبا و حرفه ای کار شده مخصوصا برج ها و چراغ ساختمان ها در بازی واقعا به چشم می آیند ، اگر خیلی دقت کنید میتوانید در بازی اسلحه ها که کمی پیکسلی هستند را تشخیص دهید و این یعنی کمی هنر پیکسلی مشخص شده است .

صدا گذاری در بازی به صورت خوبی کار شده ، صدا ها به شخصیت ها می خورد و هم خوانی خوبی دارد همچنین دیالوگ هایی که در بازی رد و بدل میشوند بسیار سر گرم کننده و جالب هستند اگر زبانتون خوب باشه متوجه میشوید که دیالوگ ها بر گرفته از دیالوگ های معروف فیلم های اکشن هستند مثل ماتریکس و چندین فیلم دیگر . من در بازی وقتی دیالوگ ها را دنبال کردم متوجه شدم که Shelly همان جور که بسیار خشن و عصبی است ، بسیار هم بد دهن است و الفاظ رکیک زیادی استفاده می کند و من هر دفعه بسیار تعجب میکردم و می گفتم شرایط زندگیه دیگه.

این بازی برای افرادی که بازی های اکشن را دنبال میکنند و عاشق شلیک های پی در پی هستند کاملا گزینه ی مناسبی است و از جایی که کمی کلاسیک است میتواند تجربه ی متفاوتی را برای شما رقم بزند ، گیم پلی این بازی پیچیده نبود و فقط گاهی کمی چالش بر انگیز بود که البته من از این چالش ها بسیار لذت بردم و به گونه ای نبود که زیاد احتیاج به تکرار داشته باشد ، پس اگر قصد تجربه ی این بازی را دارید خودتان را برای ۱۰ ساعت بسیار لذت بخش آماده کنید

حرف آخر

اگر قصد خرید این بازی را دارید باید بدونید که باید تا حدی در بازی های شوتر اول شخص مهارت داشته باشید ، دقت داشته باشید تا بتوانید در بازی زنده بمانید و مهم تر اط همه حواستان به (Health) و یا سلامتی باشد در این صورت شما در بازی یک قدم جلو هستید ، یک پیشنهاد دوستانه برای شما دارم آن هم این که از راه دور به هدف ها شلیک کنید و زیاد نزدیک نشوید مگر این که واقعا مجبور شوید.

verdict

If you are planning to buy this game, you should know that you should be somewhat skilled in first-person shooter games, be careful so that you can stay alive in the game, and most importantly, pay attention to health or health. You are one step ahead in the game, I have a friendly suggestion for you is to shoot at the targets from a distance and not get too close unless you really have to.

6

نقاط قوت

  • هیجان انگیز بودن بازی
  • طراحی خوب پیکسلی
  • صدا گذاری خوب

نقاط ضعف

  • موسیقی ضعیف
  • گم شدن داستان در طول بازی
7 گرافیک
7.5 گیم پلی
3 داستان
6.5 موسیقی