نقد و بررسی Missile Command: Recharged

نقد و بررسی Missile Command: Recharged

هنرمندی زیبای آتاری در ساخت بازی های آرکید و پلتفرمر امری است غیر قابل انکار ؛همیشه وقتی آتاری بازی را منتشر میکند همه میدانند که آن تا حد قابل توجهی سرگرم کننده و دلپذیر است. آتاری از سالیان دیرین نام خود را در لیست شرکت های حرفه ای در زمینه خود ثبت کرده و همراه با پیشرفت شگفت انگیز بازی های ویدیوئی ،گیم های پلتفرمری را میسازد که میتوانند روز ها و ماه ها شما را دلباخته این بازی ها کند.بازی جدیدی که شرکت atari منتشر کرده لایق تمام تعریف و تمجید هایی است که نصیبش شده ؛بازی Missile Command: Recharged که توسط nickervision studios توسعه داده شده نوعی “نوستالژی مدرن”است که در نهایت سادگی مورد توجه قرار گرفته شده است.با ما در بررسی این بازی اصیل و جدید آتاری همراه باشید.

 

عامل اصلی موفقیت های آتاری در ساخت عناوین آرکید نوآوری های به ظاهر کوچک است که در همین بازی آخر آتاری یعنی Missile Command: Recharged به ما ثابت شده ؛ عنوان دارای گیمپلی بسیار ساده ای است که گیمر را میتواند تا ساعت ها سرگرم کند هرچند بازی در درجه های سختی بالاتر اعصاب خردکن تر میشود اما اگر شم قوی فیزیک و پیشبینی حرکت را داشته باشد Missile Command: Recharged شما را فرا میخواند.

کنترل بخش هوابرد یک سفینه عظیم فضایی حتی در اندیشه و ذهن هم لذت بخش است و دیدن سیاهی و ستاره های فضای بیکران گیمر را مشتاق به تجربه عنوان میکند.

هدف بازی باز در این عنوان بسیار ساده است ؛ شما باید جلوی موشک هایی را که به سفینه شما در حرکت اند با پرتاب موشک های خود بگیرید و نباید بگذارید از حداکثر موشکی که به شما برخورد میکنند فراتر رود. در پلتفرم های مختلف چگونگی پرتاب موشک ها متفاوت است ولی هر کدام در نوع خود لذت بخش ؛ مثال آن در پلتفرم های گوشی تلفن همراه که به صورت لمسی است و در کامپیوتر های شخصی که این کار با حرک موس قابل انجام است ؛ اما این تفاوت های کوچک مانع رستگاری این عنوان به دست منتقدان نشده است.

اتمسفر بازی با موسیقی همیشگی بازی های آرکید به طور فوق العاده ای تجربه نفس گیری را برای گیمر رقم میزند ؛ سازنده به خوبی بالا و پایین کردن شدت موسیقی را درک کرده و در موقعیت های حساس ناخودآگاه بازی باز را همراه میکند. موسیقی در عین نوستالژی بودن ،مدرنیته شده و ما همان حس و حال بازی های آرکید قدیمی را با کیفیت بهتری دریافت میکنیم.

extra point ها دقیقاً همان زمانی که نیاز است از راه میرسند و گیمر زا در شرایطی که به آنها نیاز بسیاری دارد همراهی میکنند.

البته حین سرگرم شدن از این بازی باید حواستان به مهمات باشد تا هنگام لذت بردن از فضای بازی ناگهان پیامی مبتنی بر تمام شدن مهمات نمایش داده نشود و تجربه ای تلخ را برای شما به ارمغان نیاورد.

نورپردازی بازی همانگونه است که از بازی های معلق در فضا انتظار میرود اما به شکل عجیبی بر دل شما مینشیند و این راز موفقیت بازی دز عین سادگی آن است.

در تمام لحظات بازی شما حس عجیبی از هیجان را خواهید داشت و افکت های انفجار را به صورت کامل در ذهن خواهید سپرد تا زمانی که بازی را تمام کنید ، این حا است که شما شور و شوق بی وصفی را نبست به شروع مجدد عنوان خواهید داشت.

شما میتوانید با امتیاز هایی که از نابود کردن موشک های دشمن بدست می آورید تجهیزات خود را آپگرید کنید ؛ منطق ارتقاء بازی بر روی چهار ستون استوار است : قدرت نوشک ها ، زمان بارگذاری خشاب ، سرعت موشک ها و بازسازی واحد های نابود شده ؛ سیستم آپگرید بازی خیلی جمع و جور و مفید طراحی شده و عاری از هرگونه پیچیدگی های زمان بر و شاخه های بیهوده مهارت و ارتقاء.

این بازی به طرز عجیبی بی عیب است اما اگر داستانی وجود داشت شاهد عملکرد بهتری بودیم و این عنوان بیشتر از چیزی که حقش بود مورد توجه قرار میگرفت اما این امری معمول در بازی های آرکید است اما در سال ۲۰۲۰ باید کمی پیچش از نوع داستان را شاهد میبودیم.

حرف آخر

Missile Command: Recharged عنوانی است که میتوانید در تمام موقعیت ها با آن سرگرم شوید ، در مترو ، در ماشین ، در خانه و در همه جا این بازی شاده و دلپذیر قابلیت مشغول کردن شما را دارد ؛ مخصوصاً با گیمپلی ساده و هیجان انگیز آن لایق توجه تمام گیمر ها است ، آتاری خوب میداند چه بسازد تا به دل بازی باز بنشیند فرقی ندارد این بازی چه باشد و این کاریزمای آـاری است. اگر حتی از عاشقان آرکید نیستید این بازی به شدت نوصیه میشود و زمانی که مهارت کافی انجام این بازی را برخوردار شوید حتی یک لحظه هم حاضر نخواهید بود از آن دل بکنید پس یک توصیه من را شنیده بگیرید “در این بازی خیلی حرفه ای نشوید!”

verdict

 

Missile Command: Recharged is a title that you can have fun with in all situations, in the subway, in the car, at home and everywhere. This fun and enjoyable game can keep you busy; Especially with its simple and exciting gameplay, it deserves the attention of all gamers, Atari knows well what to make to open the heart of the game, no matter what the game is, and this is a charisma. If you are not even an arcade lover, this game will be a great novelty, and when you have enough skill to play this game, you will not be willing to give up even for a moment, so listen to my advice. “Don’t be too professional in this game

7.4

نقاط قوت

  • گیمپلی جذاب و روان
  • ظرافت همراهی موسیقی با موقعیت های مختلف
  • سیستم ارتقاء جمع و جور و مفید

نقاط ضعف

  • در اولین تجربه بازی شاید دچار مشکل شوید
  • شاید اگر داستانی وجود داشت عملکرد بهتری را شاهد بودیم
10 گرافیک
9.5 گیمپلی
0 داستان
10 صداگذاری