عناوین زیادی وجود دارند که با تداعی کردن حس و حال بازی های نوستالژی هم از ساخت و طراحی های گرافیکی بزرگ جلوگیری کرده و همچنین با این ایده سعی در جذب گیمر های نسل های قدیمی و علاقه مندان به اینگونه بازی ها را دارند. اگر این بازی ها بتوانند روند درست و مثبتی را پیش گرفته و دقت ساخت خودشان را نیز بالا ببرند مطمئنا با عناوینی خوب و جذاب طرف بوده که لذت نوستالژی بودن آن ها با گیم پلی ها و ایده های نابشان ترکیب شده و شما را از تجربه بازی پشیمان نکرده و تا حد زیادی راضی نگه میدارند. اما وقتی بازی ها بیشتر از دقت و غنی سازی گیم پلی و طراحی های خود بر روی فاکتور نوستالژی بودن بازی تکیه کنند نتیجه ی آن عنوانی میشود که در قسمت های بزرگی از خود نقص هایی را به همراه خواهد داشت.
بازی Super Dragonfly Chronicles که در سال ۲۰۱۸ و برای کنسول های PlayStation 4 , Playstation Vita , Nintendo Switch و همچنین رایانه های شخصی عرضه شده نیز عنوانی شکست خورده و حتی فریبکارانه نامیده میشود که به هیچ وجه نمیتواند شما را در هیچ یک از قسمت های خود به خوبی سرگرم کند. بازی از المان هایی ناقص و کار نشده برای پیشروی در مراحل خود استفاده کرده و در تمامی زمینه ها از جمله داستان و جلوه های گرافیکی و مخصوصا گیم پلی با مشکلات بسیار جدی روبرو است.
بازی شما را به جای شخصیتی قرار میدهد که برای فهمیدن اتفاقاتی که برای پدر خود افتاده دست به سفر هایی در فضا و مبارزاتی برای پیدا کردن راز هایی دنیای بازی خواهد زد. داستان بازی روندی خطی را طی کرده و اغلب با کات سین هایی در میان مراحل بیان خواهد شد. روایت های بازی بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند و شما در همان اوایل بازی نیز میتوانید انتهای داستان را حدس بزنید. هیچ پیچ و تاب درگیر کننده و جذابی در آن وجود نخواهد داشت و چیزی به نام شخصیت پردازی هم در آن یافت نخواهید کرد.
سیستم گیم پلی بازی اما بزرگترین نا امیدی در این عنوان به شمار میرود و کافی است که شما برای مدت کوتاهی وقت خود را صرف بازی کرده تا مشکلات گیم پلی یکی پس از دیگری پدیدار شوند. سیستم های مبارزاتی شما بسیار ابتدایی بوده و تنوع در آن ها نیز در پایین ترین حد خود قرار دارد. شما یک ضربه با پا و یک ضربه مشت در ابتدای بازی داشته و نهایتا تا انتهای بازی دو یا سه ضربه دیگر به دست خواهید آورد اما همان ها نیز آنچنان کار آمد نیستند. مثل زدن تیر که از مهمات بسیار کمی بهره برده و به سرعت تمام خواهد شد.
همچنین مشکل بزرگتر بازی نه در تنوع بلکه در نحوه زدن ضربات است. شما در حال راه رفتن نمیتوانید ضربه بزنید و این حقیقت تلخ به سرعت لذت تجربه بازی را از شما خواهد گرفت. هنگامی که دشمنان در نزدیکی شما باشند مشکلات به نسبت کمتر بوده اما به محض اینکه یک دشمن دور زن از انتهای زمین اقدام به تیر اندازی کند مشکلات بیشتر خودشان را نشان خواهند داد. همچنین دشمنان و باس های کم بازی بسیار کم تنوع هستند.
حرف آخر
بازی در حالت کلی نمیتواند شما را به خود جذب کرده و با وجود مشکلات زیادی در گیم پلی و سیستم گرافیکی هر لحظه از تجربه شما را مورد اذیت قرار میدهد. شما نمیتوانید روی آن حساب کرده و همچنین تجربه بازی بسیار خسته کننده خواهد بود. بازی از هیچ لرزش بالایی برای تجربه برخودار نیست و امکان پشیمان شدن از صرف هزینه برای آن بسیار زیاد است.
Verdict
The game in general can not attract you, and despite the many problems in the gameplay and graphics system, every moment of your experience, if you need it. You can not count on it and also the gaming experience will be very boring. The game does not have a high vibration to blame experience and may regret spending too much.