نقد و بررسی Best Friend Forever

نقد و بررسی Best Friend Forever

باز هم یک بازی شبیه ساز و ترکیبی دیگر، آن هم در سبک مراقبت و دوستی با حیوانات و ترکیب با سبک های داستان محور و رمان تصویری. ترکیب سبک های مختلف و مخصوصا وقتی که یک سمت آن را رمان تصویری تشکیل میدهد یک فرمول دیگر تقریبا همیشگی شده است که به یک گزینه ی قابل اعتماد برای سازندگان بازی تبدیل شده، البته به این معنا هم نیست که هر بازی ای در این سبک و ترکیبش با سبک دیگر تولید شده است از کیفیت بالایی برخوردار است، اما بوده اند بازی های زیادی که توانسته اند ضعف های خودشان را زیر برخی از المان های ترکیبی خود در این دو سبک مخفی کنند. به هر حال این ترکیب یک فرمول موفق است اما تضمینی به موفقیت در آن نیست.

نگه داری از حیوانات و به خصوص سگ ها که موجودات بسیار مهربان وفادار و بامزه ای هستند میتواند تجربه ای بسیار شیرین و لذت بخش باشد، البته همه توانایی این تجربه را نداشته و شرایط نگه داری از این حیوان دوست داشتنی برایشان فراهم نیست، پس بهتر است برای تجربه نزدیک به زندگی و نگهداری از سگ سری به بازی های شبیه ساز ساخته شده برای نگه داری از سگ بزنند تا شاید بتوانند این تجربه را حتی دیجیتالی و غیر واقعی بدست بیاورند. بازی امروز ما نیز یک عنوان ترکیبی از سبک های شبیه ساز نگهداری از حیوانات و همینطور رمان تصویری بوده به نام Best Friend Forever که در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم Nintendo Switch و همچنین رایانه های شخصی منتشر شده است.

بازی برای موفقیت و بهتر شدن عنوان خود دست به کار های زیادی زده اما این کار ها تماما جنبه های ظاهری داشته و هیچ عمقی به داستان و بازی نخواهند داد، فاکتور های بیهوده ای که بر روی آن ها کار نشده و فقط صرفا برای جذب مخاطب و تحت تاثیر قرار دادن او در بازی حضور دارند، بازی شما را در دو فضای مشترک قرار خواهد داد. اولی نگهداری از سگ و دومی نیز پیدا کردن شریک زندگی، هیچکدام از این دو فضا به خوبی کار نشده اند و در هریک از آن ها مشکلات بسیاری را میتوان دید، بازی با گنجاندن این دو سبک مختلف سعی در اضافه کردن محتوا برای عنوان خود را داشته است اما مشکل اصلی اینجاست که در حال حاظر با دو فضای بی محتوا طرف خواهید بود و نه تنها این ترکیب این دو فضا با یکدیگر به پر محتوا تر شدن بازی کمکی نکرده است، بلکه به مشکلات آن نیز می افزاید و بی محتوا بودن بازی بیشتر از قبل به چشم خواهد آمد.

نگهداری از حیوانات میتواند به تنهایی عاملی برای پر محتوا بودن یک بازی باشد، شما باید او را سرگرم کرده و به صورت عاطفی به محبت کردن به او بپردازید، همچنین وسایل مورد نیاز او را تهیه کرده و برنامه ی مشخصی برای خوراک و تغیه سگتان در نظر بگیرید، ساعاتی را در روز به نظافت او بپردازید و همچنین او را به پیاده روی برده و بسیاری از کار های دیگر که در بازی شاهدشان نخواهیم بود، بازی میتوانست المان های بسیاری را برای جذاب تر شدن عنوان خود به آن اضافه کنند، مانند گنجاندن نوار نظافت و روحیه و سلامت سگ شما که با انجام کار های متنوعی سعی در بالا نگه داشتن آن ها کنید اما متاسفانه بازی از این نظر بسیار محدود خواهد بود.

تمرکز بازی بر روی قسمت دوم نیز مانند نگه داری از حیوانتان بسیار پایین است، کار اصلی شما باز کردن برنامه دوستیابی در موبایلتان و سپس قرار گذاشتن با یک فرد از پیش تعیین شده است، شما در یک رستوران یا کافه با آن فرد دیدن میکنید و دیالوگ هایی بی روح و بدون تاثیر را به مخاطبتان تحویل داده و همچنین دیالوگ هایی به همین شکل را از او تحویل خواهید گرفت و پس از مدتی همینکار را با نفر دیگر خواهید کرد. بازی هیچ هدفی از انجام این کار ها نداشته و روند داستانی درون آن نیز کمکی به شما در اینباره نخواهد کرد.

حرف آخر

بازی Best Friend Forever یک عنوان بسیار بی محتوا و کسل کننده با یک ایده ی بسیار جذاب است که سعی در جذاب کردن عنوان خود با ترکیب دو بخش نگهداری از حیوانات و دوستیابی با یکدیگر دارد که متاسفانه نه توانسته ترکیب خوبی را ایجاد کند و نه از این ترکیب محتوای سرگرم کننده ای را تولید کند، قسمت های رمان تصویری بازی دیالوگ هایی کم ارزش و کار نشده دارند و قسمت نگهداری از سگ نیز بسیار بی محتوا و کسل کننده میباشد، با ایو اوصاف بازی ارزش خود را از دست خواهد داد و دلیلی برای صرف هزینه باقی نخواهد گذاشت.

Verdict

Best Friend Forever is a very contentless and boring title with a very attractive idea that tries to make its title attractive by combining the two parts of animal care and dating, which unfortunately could not create a good combination, nor from This combination will produce fun content, the video novel parts of the game will have low value and unworked dialogues and the dog keeping part will be very empty and dull, with the descriptions of the game will lose its value and a reason Will not leave to spend.

3.3

نقاط قوت

  • ایده پردازی خوب

نقاط ضعف

  • بی محتوا بودن بازی
  • کسل کننده بودن قسمت نگهداری از سگ
  • دیالوگ های سطحی در قسمت رمان تصویری
  • داستان پردازی بسیار بد
  • بی هدف بودن اکثر کار های درون بازی
6 گرافیک
2 گیم پلی
2 داستان
3 موسیقی