بازی در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ منتشر شد و هم اکنون بازی برای پلتفرم های نینتندو سوئیچ،پلی استیشن ۴،ایکس باکس وان،ایکس باکس سری ایکس و سری اس و همچنین برای کامپیوتر های شخصی در دسترس کاربران است.بازی در سبک دوبعدی و شوتر کلاسیک طراحی شده است.در سال های اخیر بازی های زیادی در این سبک طراحی و تولید شده است چون قصد سازنده ها ساخت یک بازی در سبک شور کلاسیک اما به شکلی مدرن است.اگر این واقعه رخ دهد بازی با آنکه مدرن است اما خاطرات گذشته دهه های ۷۰ و ۸۰ را زنده میکند.این بازی نیز نسبتا موفق بوده است و با بازخورد های مثبتی مواجه شده است.یکی از مزیت های این بازی دردسترس بودن آن در اکثر کنسول های نسل هشتمی است. وقتی بازی در دسترس باشد مطمئناً تعداد گیمر های بیشتری آن را تجربه و امتحان میکنند.
در بازی های شوتر کلاسیک داستان تقریبا کلیشه ای است چون در اکثر اوقات داستان بازی به این شکل است که موجوداتی پیشرفته از جهان های دیگری برای تسخیر زمین می آیند و نیرو های زمین برای مقاومت از آخرین اختراع خود برای دفاع استفاده میکنند.داستان این بازی نیز به همین شکل است البته دست سازندگان این سبک در ایجاد داستان جذاب و گیرا بسته است.چون تنها راه روایت داستان کات سین های کوتاه در بین مراحل است.اما اگر به کات سین ها مدت زمان بیشتری طول بکشند گیمر خسته میشود و اگر توانایی رد شدن از آنها را داشته باشد حتما از آن استفاده میکند.در این سبک گیم پلی و موسیقی نقش مهمتری را ایفا میکنند چون تنها بخش هایی هستند که سازنده ها میتوانند خلاقیت خود را نشان دهند.
گیم پلی بازی نسبتا جالب طراحی شده است،گیم پلی بازی از سرعت بالایی برخوردار است و عبور از مراحل بازی چالش برانگیز است.بازی چون سطوح مختلفی از سختی را دارد و و این بازی را برای تمامی سنین مناسب میسازد.گیم پلی ساده است و همه افراد توانایی استفاده از آن را دارند.در بازی باس فایت ها به خوبی طراحی نشده اند و باس فایت ها آنقدر ضعیف هستند که میتوان آن ها را به راحتی مثل دشمنان معمولی بازی از بین برد.اما سرعت بالای بازی و حجم سنگین حملات دشمنان گیم پلی را دلنشین کرده است.بازی از نظر تنوع در مراحل نیز ضعیف عمل کرده است و بازی پس از عبور مراحل اولیه به شدت تکراری و خسته کننده میشود.همانطور که در ابتدا نیز گفته شد تنها بخش هایی که سازنده می تواند خلاقیت خود را بروز دهد گیم پلی و موسیقی است و این بازی نشان میدهد که سازنده در گیم پلی هم نتوانسته به خوبی خلاقیت خود را به مخاطب دیکته کند.در بازی دو چیز به خوبی انجام شده است اولی تنوع سلاح های در دسترس گیمر است و دیگری تنوع دشمنان در سطح مراحل مختلف است.یکی دیگر از مشکلاتی که در گیم پلی وجود دارد توجه کم سازندگان به محیط بازی است در برخی مراحل تصویر محیط باعث گیج شدن گیمر در دفع حملات دشمنان میشود چون به شکلی تاریک و سایه گونه طراحی شده اند.محیط بازی یکی از عوامل جلو گیری تز خسته کننده شدن بازی است که در این بازی نیز به خوبی به این مهم توجه نشده است.تا این جای کار به نظر میرسد که بازی خیلی ضعیف کار شده است اما هنوز تمام نشده است و دو بخش گرافیک و موسیقی متن باقی مانده است.این بازی جذابیت خاصی را ایجاد نمیکند که گیمر را میخکوب خود کند و گیمر پس از عبور از سد چند مرحله اولیه از بازی خسته میشود و کمتر کسی خود را مجاب میکند که به این عمل خسته کننده ادامه دهد.درست است که بازی برای اکثر پلتفرم ها عرضه شده است اما این برای بازی های کوچک و ضعیف تاثیر زیادی ندارد اما این در بازی های پرطرفدار بسیار متفاوت است.مثلا بازی فوتبال چه فیفا و چه پی ای اس برای اکثر پلتفرم ها منتشر میشوند و حتی اگر به خوبی نسخه های قبلی نباشند باز هم مورد توجه گیمر ها قرار میگیرند.
گرافیک بازی در عین بالا بودن در سرعت بازی تاثیری ندارد و بازی با سرعت بالا به خوبی از این امتحان سر بلند بیرون آماده است. یکی از نقاط قوت بازی که خیلی به چشم میخورد موسیقی هیجان انگیز و جذاب است که در گیم پلی بازی تاثیر زیادی گذاشته است.
حرف آخر
در حرف آخر میتوانم به شما بگویم که بازی Grood، اصلا عنوان خوش ساختی نیست، داستان کلیشه ای و گیم پلی خسته کننده، به میزان زیاد در این بازی دیده میشود، اما تنها چیزی که به بازی هیجان داده، موسیقی متن مناسب و جذاب آن هست که به صورت استانداردی ساخته شده.
Verdict
Finally, I can tell you that Grood is not a well-crafted title at all, clichéd story and boring gameplay can be seen a lot in this game, but the only thing that excites the game is its appropriate and attractive soundtrack. Is made as standard