یک بازی شخص اول تیرانداز در بازی های ننتیندو معرفی شده است که ما هم هیجانی بسیار زیادی برای نقد و بررسی آن داشتیم و باید بگوییم که آن را برای شما دوستان و مخاطبان گرامی Gamingles آماده کردیم. بازی Counter Recon: The First Mission بازی سال ۲۰۲۱ است و باید گفت که نقد آن با چالش های زیادی همراه بود که در ادامه متوجه آن خواهید شد.
در حقیقت نمی توان بازی Counter Recon The First Mission را یک بازی بسیار حرفه ای در زمینه شخص اول تیرانداز معرفی کرد. با شروع بازی در لودینگ بازی متوجه خواهید شد که بازی کمی از حالت نمایش اچ دی خارج شده و تصویر از رزولوشون اصلی خود کمی خارج شده است. کشیدگی و نداشتن توازن در خروجی بازی کاملا مشهود است که از نکات منفی بازی است و به نظر می آید بازی بسیار سطح آماتوری دارد. در اسلاید ها و نمایش های بازی از عکس های واقعی برای بازی استفاده شده است که این نیز از نقاط ضعف در نمایش بازی به شمار می رود. گذاشتن عکس های واقعی در بازی محیطی که در حالت گرافیکی به سختی نزدیک به واقعیت است توانسته فرم و حس کلی مجموعه بازی را کمی ارزان جلوه دهد و دیدن این تصاویر در میان بازی ها و لودینگ های بازی به هیجان بازی کمک خاصی نمی کند. شاید با استفاده از عکس هایی از محیط بازی و یا قسمت های هیجان انگیز آن در بین بازی ها بازیکنان را ترغیب به بازی کردن بیشتر می کرده اند ولی خوب طراحان بازی به گذاشت تصویر های این چنینی بسنده کرده اند.
با شروع بازی کمی متوجه لگ و همچنین طولانی بودن لودینگ بازی می وشید که در قسمت تنظیمات بازی با کم کردن افکت های تصویری گرافیکی بازی می توانید تایم لودینگ Counter Recon The First Mission را بهبود ببخشید. بازی در هر ماموریت و نبرد امتیازاتی به شما می دهد که با جمع آوری سکه ها نشان داده می شود و شما با این سکه می توانید خرید های جدید را انجام دهید. در هر بازی در ابتدا از شخصی ماموریت گرفته و متوجه می شوید که برای هر کشتن و یا نوع کشتن چه امتیازاتی دریافت خواهید کرد. معمولا در هر بازی لگ های گرافیکی فراوانی را تجربه خواهید کرد. راه رفتن در بازی در خیلی از مواقع به صورت بسیار مصنوعی است و حرکت های شخصیت اصلی در بازی به صورتی ربات مانند در یک خط انجام می شود. در کل بازی یک لایه فیلتر قرار داده شده است که بتواند حس و حال بازی را تغییر دهد ولی طراحی صحنه و محیطی بازی بسیار صاف و بدون عمق است که هیچ فیلتری نمی تواند آن را از چشمان ما مخفی نگه دارد.
مشکلی دیگری نیز در هنگام تیراندازی بازی وجود دارد و آن هم حرکت اسلحه همراه با نشانه است که با FPS بسیار پایینی صورت می گیرد. بر فرض مثال شما به یک نشانه ای با اسلحه AK-47 در حال تیر اندازی هستید. اسلحه زمانی گه تیراندازی می کند نشانه اصلی روبه روی شما برای هدف گیری به بالا و پایین حرکت می کند که خوب طبیعی است و بازی می خواسته است که لگد های اسلحه را به نمایش بگذارد ولی هنگامی که بازی از فقط موتور گرافیکی رنج می برد در هنگام تیراندازی تغییر اسلاید های بازی و FPS آنقدر کند انجام می شود که بعد از مدتی نمی توانید مشاهده کنید که به کجا شلیک کرده اید و چه زمانی نشانه به سمت پایین می آید و در جای قبلی قرار می گیرد این نقطه ضعف بسیار در بازی تاثیر گذار است مخصوصا در زمانی که در نبرد های رو در روی حریف به سمت چپ و راست حرکت می کند و شما نمی توانید نشانه اسلحه را بر روی او به خوبی نگه دارید. دومین مشکل اساسی نیز نشان دادن آتش جلوی اسلحه است که به صورت بسیار طولانی صفحه نمایش را اشغال می کند. همینطور حجم بزرگی که در نمایش آتش اسلحه به نمایش در می آید باعث می شود که مشاهده صحنه نبرد سخت تر شود. این دو نقطه ضعف در بازی بسیار سطح گیم پلی Counter Recon The First Mission را پایین آورده است.
وجود بعضی از افکت های گرافیکی بی مورد در بازی نیز به صورتی بی رویه در بازی باعث بی کیفیت شدن سطح طراحی آن می گردد. به طور مثال در زمانی که به شما تیراندازی می شود اکثر بازی های FPS با نشان دادن خون و یا قرمز کردن صفحه نمایش آن را نشان داده اند ولی Counter Recon The First Mission تصمیم گرفته عکس از سوراخ شدن و جای گلوله بر روی سطوح را بر روی صفحه نمایش نشان دهد. همچنین مشکلی دیگر نیز در این افکت وجود دارد که این تصاویر جای گلوله به صورت تصادفی نشان داده می شوند و مسیری که شما از آن گلوله را دریافت کرده اید را نشان نمی دهد. در نتیجه بازیکن نمی تواند در بسیاری از مواقع تیرانداز دشمن را شناسایی کند و بدون آنکه بتوانید موقعیت دشمن را شناسایی کنید در بسیاری از ماموریت های بازی شکست می خورید که بسیار برای یک بازیکن فرسایشی است.
در هنگام انجام دادن خود بازی در قسمت پایینی اینونتوری و کوله اسلحه خود می توانید تجهیزات خود را مشاهده کنید. همچنین مقدار تیر های خشاب نیز در همان جا نمایش داده شده است. مقدار سلامتی در یک نمودار سبز رنگ نیز در پایین بازی مشخص شده است. تایم بازی نیز مانند یک بمب در بالای تصویر مشخص شده است. و اطلاعات ابتدایی بازی با طراحی ابتدایی نمایش داده شده اند که چیز خاصی را به بازی Counter Recon The First Mission اضافه نمی کند.
حرف آخر
در مجموع می توان گفت بازی Counter Recon The First Mission یک بازی بین یک بازی خوب و بد است. طراحان آن مسلما می خواسته ان یک بازی خاص با جاه طلبی بالا تولید کنند ولی با نادیده گرفتن ابتدایی ترین عناصر در یک بازی آن را پر از اشتباه های طراحی کرده اند.
Verdict
Counter Recon The First Mission is a game between a good and a bad game. Its designers certainly wanted to produce a special game with high ambition, but by ignoring the most basic elements in a game, they made it full of design mistakes.