نقد و بررسی Gravity Heroes

نقد و بررسی Gravity Heroes

قبل از این که به سراغ معرفی این بازی برویم بهتر است که ابتدا تیم توسعه دهنده این بازی را معرفی کنیم. یکی از بزرگترین کمپانی های ساخت بازی های ۲D و بازی های ننتیندو را باید PQube نامید. از بازی های موفقی که این تیم توسعه بازی منتشر کرده است باید به A Labyrinth Named School و Inertial Drift و همچنین Arcade Spirits اشاره کرد. این ها فقط مثال هایی از نزدیک به حدود هفتاد بازی است که این شرکت تولید کرده است. اما با اعلام پخش بازی در توییتر این شبکه بازی سازی معلوم شد در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ بازی منتشر خواهد شد که نام آن را Gravity Heroes گذاشته اند. در نتیجه ما هم در تیم نقد و بررسی Gamingles به تحلیل این بازی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

توسعه این بازی برای پلی استیشن و ایکس باکس انجام شده است و اگر از کاربران ننتیندو باشید می توانید از استور خودش بازی را دریافت کرده و کاربران کامپیوتر نیز می توانند از استور استیم بازی را دانلود نمایند. این بازی پلتفرمی یک بازی تیرانداز است که باید آن را در گروه بازی های مستقل قرار بدهیم. بازی معمولا با قیمت ده دلاری عرضه شده است ولی در همین زمانی که این مقاله منتشر شده است شما می توانید با تخفیف جزئی بازی را با قیمت ۸ دلار تهیه کنید که شما اکسپنشن های جدید نیز شده است.

معمولا در شرکت های بازی سازی مشاهده می کنیم که گروه های مستقل برنامه نویس برای بازی ها و توسعه دهندگان در ابتدای حضورشان در دنیای بازی سازی بعد از اینکه بازی خود را توسعه می دهند و آماده پخش می کنند به ناشران بازی نیاز ندارند که بتوانند آنها را برای پلتفرم های مختلف آماده کنند. حال بعد از اینکه مشخص شد که بازی آنها موفق بوده است یا نه دوست دارند خودشان واسطه ها را حذف کرده و خودشان تصمیم به انتشار بازی های بگیرند که خوب در بیشتر مواقع موفق هم می شوند. در خیلی از کمپانی ها شاهد این بوده ایم که بزرگ شدن آنها را با هم نام بودن نام توسعه دهنده و ناشر در بازی می سنجیم. ولی در رابطه با تیم توسعه PQube باید بگوییم با اینکه این شرکت بیش از پنجاه بازی موفق و پرفروش داشته است هنوز هم ناشران مختلفی را برای هر بازی انتخاب می کنند. در مقاله ای که در سایت اصلی این تیم با مصاحبه مدیر پروژه ها انجام گرفت مشخص شد که تیم بازی سازی دوست دارد که فقط بر روی توسعه بازی ها تمرکز کند و از دغدغه های مختلفی که منتشران بازی با آن ها دست و پنجه نرم می کنند شانه خالی کرده اند که خوب در تیم های برنامه نویسی دیگر این تصمیم ها معمولا ضرر هایی را در پی دارد ولی در رابطه با این شرکت توسعه بازی باید گفت که ناشران بازی سرو و دست باید بکشند تا آخرین بازی های این شرکت را برای پخش آماده کنند که خوب باعث بولد شدن و توی چشم آمدن بیشتر این شرکت می شود و نشان می دهد چه مقدار در بحث فنی و بازی سازی قدرت خوبی را این تیم یدک می کشد.

شخصیت های اصلی چهارگانه ابتدای بازی را در مرحله اول ربات جذابی به نام ال توستادور یا EL TOSTADOR تشکیل می دهد. دیزاین و طراحی جالبی دارد و در نقاشی های دیجیتالی که در ابتدای منوی بازی از او می بینیم می توانیم حدس بزنیم که ربات سرحال و شوخ طبعی است. ولی در خود بازی هنگام گیم پلی به دلیل طراحی پیکسلی بازی نمی توان آن را با همه جزییات طراحی اصلی دید که خوب کاری از دست هیچکس برنمی آید. شخصیت دوم بازی را آبل  یا ABEL نامیده اند که در اصل به نظر می آید که قهرمان اصلی داستان باشد. نالا و مکنس نیز شخصیت های دوم و سوم بازی هستند. یکی از مواردی که ممکن از در بازی چند نفره به آن بر بخورید این است که به دلیل کم بودن تعداد شخصیت ها در بازی ممکن است در ابتدای آن برای انتخاب کارکتر ها با مشکل مواجه شوید. مخصوصا اگر با چهار نفر بازی می کنید همیشه چند گیمر ناراضی وجود دارند که مجبور هستند شخصیتی را که دوست ندارند بازی کنند.

اما اگر بخواهیم در بازی قابلیت خاصی در این بازی صحبت کنیم که بتواند بازی Gravity Heroes را به عنوان یک گیم شاخص معرفی کند و فقط ساخت آن مانند بازی های دو بعدی معمولی نباشد که فقط باید با ماجراجویی و شلیک کردن مراحل را پشت سر بگذارید باید به این ویژگی اشاره کنیم که برای حرکت کردن های خاص در بازی و رفتن به نقاط دیگر این کارکتر ها می توانند جهت گرانش را تغییر دهند. البته چون بازی چند نفره است تغییر گرانش بر روی همه اعمال نمی شود و اگر یکی از پلیر ها بخواهد که به سمت دیگری برو می تواند با فشار دادن دکمه B در بازی به سمت دیگر نقشه برود. این ویژگی خاص که حتی اسمش هم به گونه ای در نام بازی ذکر شده است Gravity Heroes نکته و تنوع خاص گیم پلی بازی است. البته استفاده از این قابلیت همیشه ممکن نیست و انجام آن باید در نقشه هایی در بازی صورت بگیرد که بازیکنان می توانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

این ایده در بازی باعث شده است که طراحان بازی از هر چهار جهت نقشه بازی استفاده کنند و معمولا در بازی های ماجراجویی دو بعدی ما زمین زیر پایمان برایمان مهم است و پریدن ها و جلو رفتن از پله و تیراندازی ها یک سوم پایین بازی را می سازد و اکثرا از آسمان بازی نمی توانیم چیزی دریافت کنیم و دو سوم صفحه بازی خالی است. داشتن این طرز فکر در بازی طراحان را به ساخت معما ها و چالش های مختلف در هر چهار سمت اسکرین بازی مجاب کرده است.

هنگام بازیهای چند نفره بعضی مواقع برای باز کردن اهرم ها و در های مختلف در بازی باید به صورت همزمان در چند قسمت از نقشه بازیکنان با هم یک کار را انجام دهند که حرکت های ترکیبی بسیار جالب را می تواند در بازی رقم بزند. همچنین داشتن تنوع زیاد در تصاویر یک گراند بازی و داشتن حس مناسب در طراحی آن با مسیر داستان بازی نیز در هر مرحله کیفیت این بازی را به حد بسیار زیادی بالا برده است.

حرف آخر

در کل بازی Gravity Heroes بازی است که بخواهید آن را انجام دهید. داشتن شخصیت های جذاب انفجارات و تنوع مراحل مختلف در بازی همگی مزید بر علت شده اند که این بازی را یک بازی بسیار استاندارد بدانیم ولی متاسفانه در بخش داستانی در بازی نمی توانیم بگویم که تیم کارگردانی بازی توانسته است داستان بازی را به گونه ای در درون گیم پلی بازی توسعه دهد و در این زمینه شاید بازیکنان را ناامید کند.

Verdict 

Gravity Heroes is a game that you want to do. Having attractive characters, explosions and variety of different stages in the game have all caused us to consider this game as a very standard game, but unfortunately in the story section of the game we can not say that the game’s directing team has been able to tell the story of the game Develop gameplay and in this regard may disappoint players.

7.3

نقاط قوت

  • بالاترین سطح گرافیک 2D
  • صدا گذاری SFX مناسب
  • گیم پلی جدید و جذاب
  • طراحی محیط های جدید بنا به گیم پلی خاص

نقاط ضعف

  • لذت کم هنگام بازی تک نفره
  • نداشتن بازی آنلاین
8 گرافیک
6 داستان
8 گیم پلی
7 موسیقی