نقد و بررسی بازی Verdict Guilty

نقد و بررسی بازی Verdict Guilty

در عصری که بازی‌های مبارزه‌ای تحت سلطه علاقه‌مندان به مسابقات متمرکز و عناوین بزرگ در دیگر ژانرها است، تجربه عنوانی در این سبک می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. البته چند سالی می شود که بازار انتشار عناوین سبک مبارزه ای بسیار کم رنگ شده و تقریبا می توان گفت این ژانر فقط به انتشار سری پرطرفدار Mortal Kombat محدود شده است که هر نسخه جدید آن طی هر چند سال یکبار عرضه می شود. به همین علت اگر در میان عناوین مستقل، بازیهای وجود داشته باشند که در این سبک باشند، می توانند عملکرد درخشش فوق العاده ای از خود نشان دهند و موفقیت های زیادی را کسب کنند. بازی Verdict Guilty یکی از همین موارد است که توسط یک استودیو مستقر در بریتانیا به نام Retro Army Limited ساخته شده است، یک عنوان مبارزه ای و beat ’em up دوبعدی به سبک عناوین دهه ۹۰ میلادی با مضمون پلیس در برابر جنایتکاران است که مکانیک های خود را از مجموعه بازیهای Street Fighter الهام گرفته است، به علاوه اینکه چند ایده جدید را نیز به آنها اضافه کرده است. این بازی در سال ۲۰۱۶ برای رایانه های شخصی و ایکس باکس منتشر شده بود، اما بنا بر تصمیم سازندگان در ۱۶ فوریه ۲۰۲۳ در اختیار دارندگان نینتندو سویچ قرار گرفت. استودیوی سازنده این بازی ساخت عنوان Super Trench Attack را در کارنامه خود دارد که توانست عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان دهد.

وقایع داستانی بازی Verdict Guilty در شهر نئو سئول واقع در کره جنوبی اتفاق می افتد، جایی که در آن هرج و مرج بین افراد جنایتکار شهر و نیروی پلیس فاسد وجود دارد که همه توسط یک سیاستمدار به هم مرتبط هستند. این شهر مملو از جنایتکاران، تروریست ها و فساد است. شما باید طرف خود را انتخاب کنید زیرا همه شخصیت ها آدم های خوبی نیستند، همچنین می توانید جنایتکاران را برای تخریب شهر انتخاب کنید! در واقع شما به عنوان چندین شخصیت مختلف که شامل برخی از افسران قانون و سایر جنایتکاران و تروریست ها می شوند، بازی می کنید. ۸ کاراکتر برای انتخاب وجود دارد که هرکدام از آنها ویژگی های فردی خود را دارند مانند اینکه بتوانند بازوهای خود را مانند لاستیک کشیده یا به سادگی از یک اسلحه در مبارزات استفاده کنند. صرف نظر از اینکه چه کسی را انتخاب می کنید، قلق بازی کردن با آنها را به سرعت یاد می گیرید، زیرا هر یک از آنها فقط چهار حمله منحصر به فرد دارند. پس در این عنوان به دنبال یک سیستم جنگی عمیق نباشید، بیشتر شبیه به یک بازی سرگرمی است که در آن هر کسی می تواند آن را انتخاب کند و زمین خود را نگه دارد.

در بخش تک نفره، سه حالت برای انتخاب خواهید داشت که شامل حالات Training, Arcade, Survival و Story Mode می شوند. به نظرم نیازی به ورود به حالت تمرین ندارید، زیرا اگر تا به حال یک بازی مبارزه ای انجام داده باشید، مطمئنا با مکانیزمهای این بازی نیز آشنایی خواهید داشت. حالت Survival شما را در مقابل کل فهرست جنایتکاران همراه با یک نوار سلامتی واحد قرار می دهد، در حالی که حالت داستانی دارای چند مورد از گفتگوهای ناخوشایند و یک الزام بسیار خاص برای پیروزی در هر مبارزه است. از طرف دیگر حالت آرکید بازی به شما امکان می دهد بدون محدودیت بجنگید و بهترین انتخاب برای شروع است. در پایان برهی مراحل نیز با یک باس فایت روبرو می شوید که بسیار جالب است. می توانم بگویم این بازی از نظر گیم پلی شباهت بسیار زیادی به Street Fighter II دارد، در حدی که نقشه شهر نیز از بازی Street Fighter 2010: The Final Fight کپی برداری شده است.

من عاشق سبک هنری این بازی هستم که دارای رنگ بنفش لطیف است تا احساس خیابان های مملو از نئون را بیشتر کند. در واقع تمرکز بر رنگ های آبی و بنفش نیز به بازی سبکی خاص می بخشد و زیبایی سایپرپانک ژاپنی آن را چند برابر می کند. موسیقی به همان اندازه لذت بخش است و من احساس می کنم که این ترکیب چیزی است که در نهایت بازی را نجات می دهد و با صحنه مبارزات بازیهای دهه ۹۰، با انرژی زیادی در لحظه، شما را بی نصیب نخواهد گذاشت. این به شما کمک می‌کند تا از موضوع نکات منفی بازی خارج شوید و به تکراری که از گیم‌پلی ساده و هوش مصنوعی آسان رخ می‌دهد اهمیت ندهید. زبان شوخ طبعی آن نیز کمی به غنی تر شدن محتوای داستان می افزاید .

حرف آخر

Verdict Guilty یک بازی مبارزه ای بسیار خوب با قیمت ارزان است که یک ادای احترام شایسته به عناوین سبک مبارزه ای و beat-’em-up دهه ۹۰ میلادی است. مخصوصا اگر با یک دوستی آن را انجام دهید، چرا که این دارای بخش چند نفره شبکه ای است. اگر بخش آنلاین داشت حتی بهتر بود اما متاسفانه اینطور نیست و فاقد چنین ویژگی است. با این حال، این یک بازی چند نفره و تک نفره عالی ارائه می دهد که یادآور دوران عناوین کلاسیک کنسول SNES/Mega Drive است. گرافیک، صداگذاری، موسیقی متن بسیار شبیه به ادای احترام به عصر بازیهای به سبک ۱۶ بیتی است. گیم پلی بازی عالی است، اگر حالت داستانی را انجام دهید، یادگیری حرکات هر شخصیت ساده است. ممکن است هنگام اجرای این بازی فکر کنید در حال تجربه Street Fighter 2 هستید، اما اگر کسی این بازی را در کنسول SNES به خاطر بیاورد، واقعاً Verdict Guilty بسیار نزدیک آن است و از نظر محتوای داستان و سبک مبارزه گیم پلی شباهت زیادی به آن دارد. این بازی به راحتی می توانست یکی از آن عناوین اقتصادی باشد که در دوران ۱۶ بیتی به بازار آمد و کاملا سرگرم کننده است، به خصوص اگر شما یک گیمرعناوین قدیمی و رترو باشید.

Verdict

Verdict Guilty is a very good fighting game on the cheap that is a fitting tribute to the fighting and beat-’em-up titles of the 90s. Especially if you do it with a friend, because it has a network multiplayer component. It would be even better if it had an online section, but unfortunately it doesn’t and it lacks such a feature. However, it does offer great multiplayer and single player gameplay reminiscent of the classic SNES/Mega Drive console era. The graphics, voice acting, soundtrack are very much like a tribute to the 16-bit style gaming era. The gameplay is great, learning the moves of each character is simple if you play the story mode. You might think you’re playing Street Fighter 2 when playing this game, but if anyone remembers this game on the SNES console, Verdict Guilty is actually very close and very similar in terms of story content and fighting gameplay. has it. This game could easily have been one of those budget titles that came out in the 16-bit era, and it’s a lot of fun, especially if you’re an old, retro title gamer

8.9

نقاط قوت

  • سبک هنری 16 بیتی فوق العاده دلچسب
  • کنترل های خوب و پاسخگو
  • 8 شخصیت منحصر به فرد برای بازی
  • موسیقی های متن زیبا و دلچسب

نقاط ضعف

  • گیم پلی محدود و کند
  • حالت تمرین بی فایده
  • هوش مصنوعی نامتعادل است و برخی باس فایت ها بسیار ساده هستند
9.5 گرافیک
8.5 گیم پلی
8.5 داستان
9 موسیقی