نقد و بررسی بازی Song Of The Prairie

نقد و بررسی بازی Song Of The Prairie

من تاکنون عناوین زیادی را در سبک شبیه سازی کشاورزی تجربه کرده ام که هر کدام به نوبه خود توانستند اوقات خوشی را برای من به ارمغان آورند. اما بازی Song Of The Prairie در زمره بهترین آنها قرار می گیرد و چیزی که در مورد این بازی قابل تحسین واقعاً مثبت است این است که مکانیسم آن در مقایسه با سایر بازی‌های دسترسی اولیه به خوبی کار می‌کند و کاملا بهینه سازی شده است. احساس می‌کنم که بازی Stardew Valley با عناوین مشهور این سبک مانند Animal Crossing و Rune Factory ترکیب شده و بازی Song Of The Prairie حاصل شده است. این یک بازی جالب است که به خوبی کار می‌کند. من نمی دانم چگونه آن را توصیف کنم زیرا بازی دارای مکانیزم های شبیه سازی ابتدایی است و پس‌زمینه داستانی غنی دارد. فرض کنید شما به عنوان یک کشاورز در یک دنیای فانتزی شروع به کار می کنید، در شهر ساکن می شوید و البته شهردار به شما اجازه می دهد تا یک مزرعه قدیمی زنگ زده و تقریباً ویران شده را داشته باشید. شما در واقع فضای زیادی در مزرعه برای کاشت محصولات و غیره دارید. با اینکه این بازی به صورت مرحله دسترسی زودهنگام در استیم منتشر شده، ولی عملکرد فوق العاده و بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

بازی Song Of The Prairie فعالیت های کشاورزی، اکتشاف، ساخت‌وساز، ماجراجویی و بقا و سایر عناصر را با هم در بخش گیم پلی خود ادغام می‌کند و تجربه ای واقعا منحصر به فرد در ژانر خود به وجود آورده که واقعا تحسین برانگیز است. با طراحی کارتونی و زیبای شخصیت ها و امتیاز منحصربفرد قهرمان داستان برای کاوش آزاد، آزادی عمل و فرصت‌های زیادی را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا کمی شادی را به اشتراک بگذارند. در این بازی ما شخصیت های خلق شده توسط خودمان را بازی خواهیم کرد و کشاورز جدیدی خواهیم شد. شما مالک مزرعه خود هستید و آن را با کاشت محصولات کشاورزی و پرورش حیوانات اداره می کنید. می توانید در اوقات فراغت خود جهان رنگارنگ بازی را کشف کنید، با دیگران تعامل داشته باشید و وظایف مختلفی را که به آنها واگذار شده انجام دهید. در واقع در این بازی شما در دنیایی پر از سرگرمی غوطه ور خواهید شد و جذابیت زندگی روستایی را احساس خواهید کرد.
عناصری مانند کشاورزی، دامپروری، ماهیگیری، پخت و پز، معدن، جمع آوری، چوب بری، و التیام مرض بیماران جزو ارکان اصلی گیم پلی را تشکیل می دهند. در این بخش تنظیمات مختلفی وجود دارد که بسیار قابل توجه اند و باعث می شود شما از بازی خسته نشوید و در واقع به شما انگیزه ای برای ادامه بازی می دهند.

برای مثال در این عنوان بر خلاف برخی بازی های کشاورزی کوله پشتی اولیه شخصیت اصلی شما بسیار بزرگ است. حتی ابزارهای مزرعه نیز کوله پشتی های مستقلی دارند که آن ها نیز نیاز به گسترش دارند، در غیر این صورت باید هر بار که از بازی بیرون می روید، ابزار مزرعه تعیین شده را انتخاب کنید. نقشه بازی خیلی بزرگ نیست. اما نقاط پیمایش زیادی در آن وجود دارد، مهمترین نکته این است که در این عنوان تله پورت هزینه ای ندارد و می توان از آن برای سفرهای سریع در مراحل اولیه استفاده کرد.
همه مناطق بازی Song Of The Prairie در کل نقشه اساساً به طور یکپارچه به هم متصل هستند و خانه های با اتاق های زیادی در آن وجود دارند . شخصیت ها به راحتی وارد و خارج از هر اتاق می شوند. خوشبختانه در این بازی برای راحت تر انجام شدن گشت و گذار در دنیای بازی، تمام صفحات بارگذاری در هنگام ورود و خرج به هر اتاق حذف شده اند. همچنین گنجینه های زیادی در روستا وجود دارد که معمولاً در مکان های مرتفع هستند.
خوشبختانه اکثر کارهایی که انجام می دهید، محدود به زمان نیستند و الزامات آنها دشوار نخواهد بود و هیچ درخواست کاری که عمداً کار را برای شما سخت کند وجود نخواهد داشت. همچنین این مورد برای ارائه وظایف واقعا راحت است. می توانید کلید “X” را فشار دهید تا مکان NPC را در هر زمان روی نقشه بزرگ پیدا کنید.

قهرمان شخصی سازی شده بازی توسط شما از قدرت بدنی کافی برخوردار است، تا زمانی که چیدمان معقول باشد، می تواند هر روز کارهای زیادی انجام دهد (به جز خواندن که زمان زیادی می برد). در هنگام دویدن اساساً استقامتی را مصرف نمی کند و بازیابی استقامت نیز سریع است. برخلاف برخی از بازی ها، نه تنها شخصیت ها به کندی راه می رود، سرعت ریکاوری Stamina نیز کند است و مهمتر از آن، اگر کاراکتر نتواند چند کار را در روز انجام دهد، قدرت بدنی او تمام می شود.
وقتی به تنهایی به کاوش در طبیعت می‌پردازید، حرکات قهرمان اصلی داستان بسیار نرم و هموار است. اما زمانی که در مرکز شهر قرار می‌گیرید، یا زمانی که چندین NPC دور هم جمع می‌شوند، یا اگر باران می بارد، با حرکت شخصیت، نرخ فریم کاهش می یابد. این یکی از مشکلات عمده بازی است که زیاد با آن مواجه شدم.
در بازی Song Of The Prairie هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد و هیچ الزام اجباری وجود ندارد. شما می توانید برای تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید انجام دهید کاملاً به ترجیحات خود تکیه کنید.

حرف آخر

به طور خلاصه می توان گفت Song Of The Prairie یک بازی کشاورزی معمولی است که یادگیری آن آسان و بازی کردن آن راحت است. البته محتوای بازی نیز کاملاً غنی است، حتی اگر در حال حاضر در مرحله دسترسی زودهنگام باشد، ارزش تکرارپذیری بالایی دارد. این بازی پتانسیل خاصی دارد و امیدوارم تیم سازنده در آینده آن را بهبود بخشد، توسعه دهد و محتویات بسیار بیشتری را به آن اضافه کند. باید منتظر عملکرد بهتر این بازی در آینده باشد.

Verdict

In short, Song Of The Prairie is a casual farming game that is easy to learn and easy to play. Of course, the content of the game is also quite rich, even if it is currently in early access, it has high replay value. This game has a lot of potential and I hope the development team will improve it, develop it and add much more content to it in the future. Should wait for better performance of this game in the future

8

نقاط قوت

  • محتوای شبیه سازی کاملا غنی و باجزئیات
  • ارائه مکانیسم های عالی در سبک کشاورزی
  • سبک هنر گرافیکی واقعا شایان ستایش است
  • اکتشاف در دنیای بازی واقعا سرگرم کننده است
  • سیستم استقامت و مهارت به خوبی انجام شده و کاملا بهینه سازی شده است

نقاط ضعف

  • گاهی اوقات دچار مشکل افت فریم می شود
  • وجود برخی باگ ها
  • ممکن است در بعضی مواقع احساس ناخوشایندی داشته باشد
8.5 گرافیک
9 گیم پلی
7.5 داستان
7 موسیقی