نقد و بررسی بازی Turbo Dash Kart 2024 Racing

نقد و بررسی بازی Turbo Dash Kart 2024 Racing

اگر تا به حال بازی Mario Kart را در نینتندو سوئیچ تجربه کرده باشید، به خوبی می توانید مفهوم بازیهای مسابقه ای ماشین سواری کارتی را درک کنید. این عنوان موفق به بهترین شکل ممکن توانست مفهوم بازیهای این ژانر پرطرفدار را تعریف کند که البته قبلا نیز مشابه آن را در سری Crash Bandicoot دیده بودیم. در این مطلب من یک بازی مسابقه ای آرکید شبیه به Mario Kart را بررسی می کنم که تحت عنوان Turbo Dash Kart 2024 Racing نامیده می شود و با نگاهی ساده به تصاویر آن متوجه می شوید که با یک محصول عالی دیگر در این سبک روبرو هستیم، با این حال، آیا بازی بیش از چیزی است که از نامش بر می آید؟ در ادامه با نقد و بررسی این بازی در وب سایت Gamingles با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

کمتر کسی را پیدا می کنید که با فرمول موفق Mario Kart آشنایی نداشته باشد. مسابقات کوتاه در مسیرهایی با شکل عجیب و غریب مملو از موانع، قطعات متحرک، با بازیکنانی که باید مهارت‌های دریفت و مدیریت نیترو خود را به حداکثر برسانند، در کنار قدرت‌های عجیب و غریب که می‌توانند در یک لحظه مسابقه را تحت تاثیر قرار دهند و برگ برنده پیروزی را در اختیار شما بگذارند.

عناوین مشابه بسیار زیادی مشابه این بازی وجود دارد که در محصولات ناشران معروفی مانند SEGA، Dreamworks، Activision یافت می شوند که سعی می‌کنند این فرمول همیشه سبز را در قلمروهای جدید بیاورند و حتی از خود بازیهای نینتندو که منشا پیدایش این بازی بوده نیز پیشی بگیرند. در این زمینه برخی توسعه دهندگان مستقل نیز تلاش هایی را انجام داده اند که فقط تعداد انگشت شماری از آنها موفق به انجام چنین کاری شده اند و مطمئنا محصول جدید شرکت Midnight Works نیز جزو همین موارد است.

اگر منصف باشیم، Turbo Dash Kart 2024 Racing از فرمول Mario Kart الهام گرفته است، اما به وضوح بودجه یا قصد رقابت با بزرگترین نسخه های آن را نداشته است. با قیمت فقط حدود ۱۰ دلار، غیرمنصفانه است که انتظار بهینه سازی، محتوا و عملکرد فنی عالی مشابه همتایان خود را داشته باشیم و در واقع ماهیت کم بودجه این بازی بلافاصله آشکار می شود. منوهای اصلی و رابط کاربری که تقریباً شبیه مکان‌ها، موسیقی و صداهایی هستند که همگی با سطح صدا و میکس‌هایی که در همه جا به نظر می‌رسد، شبیه به حالت اولیه هستند، حتی جزئیات گرافیک‌ ترکیبی از سبک‌های مختلف، با عناصر کارتونی به نظر می‌رسند که با مدل های واقعی تر ترکیب شده است. اما اگر بازی سرگرم کننده باشد، هیچ کدام از اینها مشکل بزرگی نیست، درست است؟

آنچه که در مورد این بازی بیشتر از همه خودنمایی می کند، هسته اصلی گیم پلی است که مطمئنا عملکردی بسیار بهتر از بخش های گرافیک و صداگذاری دارد. کنترل های Xbox بازی کاملا پاسخگو و روان هستند و بسیار دقیق کار شده اند. به طوری که دریفت کشیدن و رانندگی را بسیار لذت بخش کرده اند. ماشین هایی که در ابتدا دریافت می کنید، از لحاظ سرعت عملکرد مطلوبی ندارند، اما با پیشرفت در بازی و کسب سکه ها می توانید اتومبیل خود را ارتقا دهید و یا حتی ماشین های جدیدی بخرید.

با افزایش سرعت ماشین خودتان در رقابت های بازی کاملا احساس می کنید سطح آدرنالین مسابقات واقعا افزایش می یابد و هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. مخصوصا وقتی که آیتم هایی مانند موشک های متحرک و تله های مرگبار را دریافت می کنید که به منظور نابودی رقبایتان استفاده می شوند.

به نظرم اصلی ترین نقطه ضعف Turbo Dash Kart 2024 Racing این است که هیچ گونه بخش چندنفره در آن وجود ندارد و مسابقات صرفا به رقابت با بازیکنان هوض مصنوعی محدود می شود. این فقدان ضربه بزرگی به بازی وارد کرده است، زیرا چیزی که یک بازی ماشین سواری کارتی را بیش از همه جذاب می کند، حالت چندنفره آنلاین است.

طراحی جاده ها نیز چنگی به دل نمی زند. در حالی که برخی از آنها خوب به نظر می رسند، ولی اغلب تکراری می شوند و احساس می کنید رقابت های مختلفی را در یک جاده مشابه چند بار تجربه می کنید. جزئیات گرافیکی بازی نیز حرفی برای گفتن ندارند و به نظرم اصلا در حد یک بازی سال ۲۰۲۴ نیستند. صداگذاری نیز می توانست بسیار بهتر باشد و در وضعیت فعلی اصلا جالب نیست.

حرف آخر

در نهایت، Turbo Dash Kart 2024 Racing از نظر تجربه رانندگی تا حدودی به درد بخور است و حتی می تواند سرگرمی زیادی را برای مدت کوتاه به ارمغان آورد. اما در عین حال، طراحی کلی بازی به همان اندازه ابتدایی و عمومی است، بدون هیچ چیز واقعاً برجسته، هیچ بخشی از بازی که به طور خاص تنظیم شده باشد و هیچ دلیل واقعی برای انجام این بازی خاص که بیش از ده ها بازی برتر مشابه آن در فروشگاه Xbox یافت می شوند، وجود ندارد. این بازی سعی می کند تا حد امکان تجربه ای شبیه عنوان موفق Mario Kart را ارائه دهد، اما در مسیر رسیدن به این هدف ناکام می ماند و آنچه در اختیار مخاطبین قرار می دهد، یک بازی ماشین سواری کارتی نسبتا توخالی است و به همین علت نمی توانم این بازی را به سایر بازیکنان توصیه کنم.

Verdict

Finally, Turbo Dash Kart 2024 Racing is quite rewarding in terms of driving experience and can even provide a lot of fun for a short period of time. But at the same time, the overall design of the game is just as basic and generic, with nothing that really stands out, no part of the game that is specifically tuned, and no real reason to play this particular game that has more than a dozen similar top games. It is not found in the Xbox Store. This game tries to provide an experience similar to the successful Mario Kart title as much as possible, but it fails on the way to this goal and what it provides to the audience is a relatively hollow kart car driving game and for this reason I cannot recommend this game to other players

5.1

نقاط قوت

  • بعضی اوقات تاثیرات بسیار مناسبی دارد
  • محتوای زیادی را با قیمت پایین ارائه می دهد

نقاط ضعف

  • شیوه رانندگی بازی کاملا ساده بوده و چندان جذاب نیست
  • گیم پلی به شدت تکراری می شود
  • فاقد هرگونه بخش چند نفره محلی یا آنلاین است
  • جلوه های بصری و حتی طراحی جاده ها کسل کننده هستند
4 گرافیک
6 گیم پلی
5 داستان
5.5 موسیقی