نقد و بررسی بازی Quriocity

نقد و بررسی بازی Quriocity

Quriocity که توسط Oxeliz Games ساخته شده است، یک بازی شبیه ساز شهرسازی است که بر مدیریت استراتژیک منابع و بقا تمرکز دارد. در ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳، از حالت Early Access خارج شد و برای بازی در رایانه شخصی در دسترس قرار گرفت. اکنون با گذشت یکسال نسخه های PS و Xbox آن نیز در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

در این بازی، بازیکنان رهبران یک مستعمره فضایی در یک سیاره خالی از سکنه هستند. به لطف فناوری پیشرفته، انسان‌ها می‌توانند سریع‌تر از نور سفر کنند، که به ما این امکان را می‌دهد تا زمانی که از دسترس خود خارج می‌شویم، این جهان‌های تازه پیدا شده را مستعمره کنیم. می دانم که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. مهاجران به زودی می آیند – همه کسانی که انتظار دارند سالم، سازنده، راحت و مناسب باشند. به عنوان یک طرفدار عناوین علمی تخیلی با تجربه در بازی های کلاسیک مانند Space Engineers و ۷ Days to Die، به Quiocity فکر کردم که “چقدر می تواند سخت باشد؟” با نقد و بررسی این بازی در وب سایت Gamingles با ما همراه باشید.

مطمئنا در این بازی اولین جایی که باید به سراغ آن بروید، بخش Tutorial است. Quriocity مجموعه ای از آموزش ها برای هر مرحله کمپین خود دارد. علیرغم اینکه عنوان Campaign Tier 1 دارد، هیچ کمپین واقعی در این ردیف وجود ندارد. این سه آموزش برای نشان دادن قوانین به بازیکنان و تنظیم آنها برای موفقیت در نظر گرفته شده است. کمپبن Tier 2، کمپین های ۱ تا ۴ را پوشش می دهد. پس از جمع آوری ۱۲ ستاره، ردیف ۳ کمپین حاوی کمپین های ۵-۸ باز می شود و غیره.

با به یاد آوردن لیست عظیم کارهایی که برای توسعه امپراتوری خود داشتم، به تازگی اولین آموزش را پشت سر گذاشتم. (البته همه این آموزش ها تماماً متنی هستند و صداگذاری نشده اند) برخی از مطالب مقدماتی به من اطلاع می دهد که ما به سلامت فرود آمده ایم، هوا قابل تنفس است و مریخ نورد جستجو منطقه را تقسیم می کند. وارد بخش ها شده و به دنبال منابع بگردید. من بلافاصله ۱۰۰ غیرنظامی تحت مراقبت یافتم، بنابراین زمانی برای تلف کردن وجود ندارد. این آموزش توضیح می دهد که شش مریخ نورد فنی که در بندر فضایی من لنگر انداخته اند، به دستور من، ساختمان هایی را مستقر کرده و می سازند. همچنین توجه من را به راهنمای بازی معطوف می کند. تا زمانی که من آن را دنبال کنم، این باید به آرامی پیش برود.

در اینجا به یکی از ضعف های اصلی بازی اشاره می کنم. پیروی از راهنمای بازی که در اولین آموزش کمپین سطح ۱ قرار دارد، ساختار خوبی ندارد و نیاز به بازنگری جدی دارد. من مجبور شدم چندین بار به عقب برگردم و کارهای دیگر را در کنار وظایف دیگر انجام دهم. مطلع شدن از این که باید منبع خاصی را به دست بیاورم یا کار خاصی را انجام دهم قبل از اینکه بتوانم کاری را که از من خواسته شده است انجام دهم، بیشتر شبیه کار بودم و کمتر احساس می کردم در حال انجام یک بازی هستم.

به سختی توانستم اولین آموزش را کامل کنم، با فقدان مراحل متوالی برای دنبال کردن، خیلی سریعتر از آنچه پیش بینی می کردم به موانع برخورد کردم. همچنین بازی Quriocity در حالت آسان و در عین حال نداشتن منابع کافی باعث تضعیف روحیه می شود. برای بازیکنانی که خواهان چالش بیشتری هستند، در دسترس بودن منابع می تواند با افزایش سطح دشواری کاهش یابد.

دنیای Quriocity شامل پنج نقشه جدید است و در هر زیست زیبا، بازیکنان گیاهان منحصر به فرد و سایر عناصر محیطی را پیدا خواهند کرد. رویدادهای آب و هوایی خاص، مانند گردبادها و دمای انجماد، به طور پویا با فصول تغییر خواهند کرد. برای مقابله با اینها و همچنین گرمای سوزان، کولاک، طوفان شن، زلزله و غیره آماده شوید. هرچه بهتر خود را با ابزار مناسب مجهز کنید، بهتر می توانید از کلنی خود محافظت کنید. مهارت های مدیریتی و مهندسی شما در تمام این شرایط مورد آزمایش قرار می گیرد. در حین کاوش در عناصر مختلف Quriocity، باید تاکتیک های خود را برای رسیدن به تمام اهداف مختلف مورد نیاز تطبیق دهید.

حرف آخر

آیا از تجربه بازی Quriocity لذت بردم؟ واقعا آرزو داشتم چنین اتفاقی رخ دهد. کنجکاوی احساس غوطه وری نمی کند، بلکه محدود کننده و جدا شده است. در نهایت، من برای ادامه کار احساس اجبار یا انگیزه نمی‌کردم. من این احساس را نداشتم که شانس زیادی برای تبدیل این مستعمره فضایی به مکان روشن تری برای بشریت دارم. با این حال توسعه‌دهندگان در زمانی که بازی در دسترسی اولیه بود، به بازخوردها گوش دادند و در نتیجه، واحدهای جدید، مریخ‌نوردها، تحقیق و برخی عناصر بهبود کیفیت زندگی را اضافه کردند. در نهایت اگر از تجربه عناوین مشابهی مانند SimCity لذت بردید، این بازی نیز می تواند همان احساس را زنده کند.

Verdict

Did I enjoy playing Quriocity? I really wanted this to happen. Curiosity doesn’t feel immersive, but limiting and isolated. Ultimately, I didn’t feel compelled or motivated to continue. I didn’t feel like I had much of a chance to make this space colony a brighter place for humanity. However, the developers listened to feedback when the game was in early access, and as a result, added new units, rovers, research, and some quality-of-life elements. Finally, if you enjoyed the experience of similar titles like SimCity, this game can bring the same feeling to life

7.6

نقاط قوت

  • گرافیک بسیار جذابی دارد
  • طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهد
  • کنترل ها آسان هستند
  • یک بازی عالی برای کسانی که از عناوین شبیه سازی شهرسازی چالش برانگیز لذت می برند

نقاط ضعف

  • چیدمان رابط کاربری به گونه ای است که یادگیری آن به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد
  • آموزش ها در یک ترتیب منطقی قرار نگرفته اند و باعث ایجاد یک برداشت اولیه بد می شوند
  • موسیقی متن شامل آهنگی است که در کل بازی تکرار می شود
8.5 گرافیک
7.5 گیم پلی
8 داستان
6.5 موسیقی