The Rangers In The South یک بازی اکشن-نقش آفرینی روگلایک است که در آن چندین نسل از ماجراجویان سعی می کنند یک ارباب شیطانی را شکست دهند که هرج و مرج زیادی را در جهان به وجود آورده است. این بازی توسط توسعه دهنده DPA Studios ساخت شده و به وسیله همین شرکت در ۹ ژانویه ۲۰۲۵ به طور انحصاری برای PC منتشر شده است.
از جمله ویژگی های بارز این عنوان مستقل، مرگ دائم یا permadeath است، به این معنی که پس از مردن همه چیز شما از بین می رود، اما آیتم های ذخیره شده و پیشرفت جهانی آنها به نسل بعدی قهرمانان منتقل می شود.اما حتی با وجود چنین چیزی، چگونه این بازی با سایر ARPG ها مقایسه می شود؟ آیا مکانیک permadeath آن خیلی نابخشودنی است؟ آیا گیم پلی بازی سرگرم کننده است؟ پاسخ این سوالات و موارد دیگر را در بررسی کامل ما از وب سایت Gamingles بیابید.
ساختار کلی گیم پلی The Rangers in the South به گونه ای طراحی شده که شما را بدون هیچ توضیح زیادی پس از کات سین معرفی به دنیای بازی تنها می گذارد. می توانید تدارکات اولیه خود را انتخاب کنید و سپس بدون تنظیمات زیادی به کاوش در جهان می پردازید. جهان بازی دارای پنج ناحیه مختلف است که به صورت خطی به هم متصل می شوند و با پیشروی در آنها، به تدریج دشواری افزایش می یابد. نواحی بعدی همچنین دارای خطرات محیطی هستند که برای سرپا نگه داشتن شما مورد استفاده قرار می گیرند.
با پیشروی در هر بیوم، نقشه جهان بازی به آرامی آشکار می شود و این پیشرفت بین همه شخصیت های شما ثابت و دائمی است. هر قسمت از جهان همچنین دارای تعداد انگشت شماری سیاه چال و سنگ های جادویی است که مرتبط با بخشی از پیشرفت متا بازی هستند. هر بار که شما یک باس سیاه چال را شکست می دهید، شخصیت فعلی شما و نسل های بعدی آسیب دائمی دریافت می کنند، در حالی که فعال کردن سنگ های جادویی در دنیای ماوراء الطبیعه همین کار را انجام می دهد اما حداکثر سلامتی شما را به همراه دارند.
تنها عنصر اصلی دیگر متا پیشرفت بازی از ذخیره آیتم ها می آید که برای شخصیت های آینده شما استفاده می شود. هر چیزی که شخصیت شما در حال حاضر مجهز کرده است، پس از مرگ از بین می رود، اما آیتم های ذخیره شده باقی می مانند و می توانند توسط نسل بعدی قهرمانان تجهیز شوند. اما معتقدم بازی با این عناصر متا پیشرفت به خود آسیب میزند، زیرا پس از یافتن سیاهچالها و فعال کردن سنگهای جادویی، انگیزه زیادی برای کاوش در جهان وجود ندارد، زیرا نقشه بین هر نسل ثابت می ماند.
The Rangers In The South از لحاظ مکانیکهای جنگی و مرگ دائم خود، شباهت های زیادی به بازی Realm of the Mad God دارد، اگرچه نمیتواند همان حس آرکید را با مبارزات آهستهتر و دشمنان کسل کننده تکرار کند. مبارزات متأسفانه ضعیف ترین بخش این بازی است و چون حدود ۹۰ درصد از گیم پلی را تشکیل می دهد، واقعا مایه تاسف است. بازیهای ARPG موجود در بازار، به دلیل عدم نیاز به استفاده از تفکر زیاد برای بازی شناخته شدهاند، اما این عنوان مقداری فراتر رفته است.
به طوری که مبارزات بیشتر به له کردن دکمه ها ختم می شود که بعد از مدتی احساس درد را در انگشتان شما ایجاد می کند، به خصوص که گزینه نگه داشتن حمله وجود ندارد. کاراکترهایی با سرعت حمله سریعتر، شما را وادرا می کنند که کلیکهای ماوس را پشت سر هم فشار دهید که واقعا خسته کننده می شود. عدم پشتیبانی از کنترلر نیز به بازی لطمه زیادی می زند، زیرا این نوع بازی ای است که دارندگان Steam Deck دوست دارند در حال حرکت آن را تجربه کنند.
سیاهچالها نیز بهعنوان قابلبازیپذیرترین بخش بازی هستند، اما همه آنها دارای چیدمانهای یکسان و کپی پیست هستند، بنابراین گذر از آنها بهجای بخشی هیجانانگیز از گیمپلی، مانند یک کار کسل کننده به نظر میرسد. همه باسهای بازی، از جمله آخرین، فقط ابعاد بزرگی دارند که کار خاصی انجام نمیدهند وهمین موضوع، مبارزه با آنها را پیش پاافتاده می کند.
حرف آخر
به طور کلی، The Rangers In The South یک بازی اکشن-نقش آفرینی نه چندان جالب است که آنچه را که از آن انتظار دارید را ارائه نمی دهد. هیچ بیلد سرگرم کننده ای برای آزمایش وجود ندارد، هر سلاحی دقیقاً یک حس تکراری را دارد، هر سیاه چال به یک شکل ساخته شده است و همه باس ها فقط ابعاد بزرگ شده ای از دشمنان هستند که حملات ساده ای را انجام می دهند نه چیز دیگری.
بازیهای ARPG بهتری نسبت به این عنوان در بازار یافت می شوند که عملکرد رضایت بخش تری دارند، در اینجا پاداش شما برای تکمیل بازی این است که دوباره آن را انجام دهید و اینبار دشمنان هر بار ۱۰٪ قوی تر شوند. نمیدانم که آیا کسی از چنین گیمپلی تکراری لذت میبرد یا خیره و این جمله از طرف کسی است که سرگرمی اصلیاش تجربه بازی های MMORPG است. The Rangers In The South حداقل کاری را انجام می دهد تا یک ARPG در نظر گرفته شود و حتی به طور کامل در یک بازی roguelike بودن نیز شکست می خورد. احساس می کنم این بازی به زمان بیشتری برای توسعه نیاز داشت و آنچه در حال حاضر وجود دارد، فاقد محتوای لازم برای جذب مخاطب است.
Verdict
Overall, The Rangers In The South is a dull action-RPG that doesn’t deliver what you’d expect. There are no fun builds to try, every weapon feels exactly the same, every dungeon is built the same way, and all the bosses are just enlarged versions of enemies that do simple attacks and nothing more. There are better ARPGs on the market that are more satisfying, where your reward for completing the game is to replay it again and the enemies get 10% stronger each time. I don’t know if anyone enjoys such repetitive gameplay, and this is coming from someone whose main hobby is playing MMORPGs. The Rangers In The South does the bare minimum to be considered an ARPG, and it fails to even completely be a roguelike. I feel like this game needed more time to develop and what is currently available lacks the content needed to attract an audience