پایان مرگ Re؛ تلاش با Shina Ninomiya آغاز می شود در یک دنیای عجیب و غریب بیدار می شود و هیچ خاطره ای از اینکه او چه کسی است یا چطور او را به آنجا رسانده است. در نهایت، شینا متوجه می شود که وی در داخل یک VMMORPG به نام “اودیسه جهانی” به دام افتاده است. او یک بازی با همکار خود دارد. نه تنها این، بلکه به منظور بازگشت به دنیای واقعی، او باید “پایان واقعی” بازی را کامل کند تا بتواند از آن خارج شود. برخلاف فرض بسیاری از بازی های موجود در یک بازی world، Death End Re؛ Quest یک شیوه ای واقع گرانه تر را فراهم می کند و تلاش شینا پیچیده تر است به این دلیل که ادیسه جهانی یک بازی ناقص است و جهان باقی می ماند که به نظر می رسد از بین رفته و با اشکالات مواجه شده است. به سراغ نقد و بررسی بازی Death end re;Quest از تیم نقد و بررسی بازی های رایانه ای Gamingles برویم.
Death End Re؛ Quest یک IP جدید از کارخانه Idea است. این بازی ترکیبی از RPG سنتی و یک رمان ویژوال در یک بسته است. گیم پلی بین دیدگاه های شینا و همکارش آراات تقسیم شده است. هنگامی که از دیدگاه شینا پیروی می کنید، در دنیای مجازی RPG که با تمام عناصر گیم پلی که مستلزم آن است، ایجاد می شود، اما هر بار که یک اشکال شکست بازی رخ می دهد، شما کنترل Arata را خواهید گرفت. همانطور که آراتا هنوز در دنیای واقعی است، او توانسته است با رفع اشکالاتی که مسیر شیین را مسدود کرده است، کمک کند و این بخش از بازی توسط مکانیک گیم پلی ویژوال جدید ویژوال بیسیک به پایان رسیده است.
همانطور که گفته شد، دیدگاه شینا در دنیای مجازی قرار دارد و به سبک گیم پلی RPG آشنا می شود. با توجه به اینکه Odyssey جهانی یک بازی ناقص است، بررسی سیاه چال ها کاملا به هم متصل نیست. هیچ تعامل در شهر وجود نخواهد داشت و محیط به شدت از یک مکان به مکان دیگر تغییر خواهد کرد، که اغلب اوقات عناصر کلیدی را برای پیشبرد داستان بسیار خسته کننده می کند. مبارزه در یک سیستم مبتنی بر نوبه خود در یک میدان جنگ ۳D انجام می شود، جایی که شینا با اعضای حزب از شخصیت های مختلف از ادیسه جهانی تشکیل شده است. در طول دعوا، هر شخصیت سه عمل در هر نوبت اختصاص داده می شود و اگر آنها سه حمله را انجام دهد، دشمن ضربه زدن به پاداش ترکیبی را از آنها دور خواهد کرد. اغلب شما مهارت ها را استفاده می کنید، احتمال یادگیری جدید نیز وجود دارد. هنگامی که یکی از کاراکترهای شما آسیب بیشتری به دست می آورد، آنها یک نسخه خراب شده از خود خواهند شد و «مشکلات» ناشی از فساد به آنها اجازه می دهند که با مهارت های حمله قویتری که در دسترس قرار می گیرند، آسیب بیشتری به هدف وارد کنند. مساحت واقعی موجود برای جنگ ها نسبتا کوچک است، که شما را تشویق می کند تا از مکانیک ضربه ای استفاده کنید و گاهی اوقات این تنها راهی است که می توانید برنده شوید که واقعا محدودیت استراتژی را که باید استفاده کنید محدود می کند.
با پیشرفت داستان، Shina با NPC های مختلف روبرو خواهد شد که می تواند در سفر او کمک کند. یکی از عناصر جالب که در بازی به آن پیوسته است توانایی باز کردن توانایی های شخصیتی است که ژانر سیستم مبارزه واقعی را تغییر می دهد. به عنوان مثال، آراات در نهایت قادر خواهد بود موتور موتور جستجوگر اول شخص را در دنیای مجازی نصب کند که اجازه می دهد شینا و دوستانش به طور موقت مانند او در یک بازی تیرانداز یا حتی ژانرهای دیگر مبارزه کنند.
هنگامی که به دنبال توالی های داستان می روید، این بازی به یک فرمت رمان ویژوال شبیه به آنهایی که در سری Neptunia محبوب Idea Factory مواجه می شوند، تغییر خواهد کرد. با این حال، بر خلاف سری Neptunia، انتخاب عواقب واقعی دارد و می تواند نه تنها روند بازی بلکه پایان دادن به آن را نیز تغییر دهد. متأسفانه، با درج این گزینه ها، مسیرهایی وجود دارد که به هیچ وجه بدون هیچ هشداری به یک بازی فوری تبدیل می شوند. این مشکل توسط واقعیت تشدید می شود. Death Re؛ Quest یک تابع ذخیره خودکار ندارد که به معنی برخورد با یکی از این پایان های مفقوده می تواند موجب پیشرفت قابل ملاحظه ای شود اگر اخیرا ذخیره نشده اید. خوشبختانه اکثر موارد زمانی که این گزینه ها در آن قرار دارند، می توانید به منوی سریع دسترسی پیدا کنید و گزینه ای برای ذخیره آن داشته باشید، اما هر دوی این موارد، هر زمان که این وقایع اتفاق می افتد، به شدت توصیه می شود. مزایای مشاهده پایان بد شما یک قطعه جدید از نمایشگر رویداد به شما می دهد. بنابراین شما به احتمال زیاد سعی کنید هر گزینه ممکن را بدون توجه به پیامدهای آن ببینید.
در حالی که این داستان در زمان های مختلف می تواند جذاب باشد، متاسفانه عمده ترین بخش داستان در جهان مجازی صرف می شود که اغلب داستان داستان را پر از بی عیب و نقص می کند و یا داستان با وجود اینکه شینا بدون در نظر گرفتن زندگی یا وضعیت مرگ بخشی از جهان مجازی MMO متاسفانه به عنوان بخش داستان Arata درگیر نیست. همانطور که آراتا با بسیاری از فعالیت های عجیب و غریب که در دنیای واقعی اتفاق می افتد، در معرض خطر وحشت بیشتری قرار می گیرد. در حالی که Death Re Quest یک داستان استثنایی طولانی ارائه نمی دهد، زندگی بازی ها از طریق درج انتهایی های متعدد و مسیرهای داستان که شامل پایان دادن به شخصیت های فردی نیز می شود، گسترش می یابد. این واقعا کمک می کند تا قابلیت پخش مجدد را فراهم کند و به بازیگران می دهد که می خواهند کل ساعت را به طور کامل بازی کنند تا همه داستان ها را کشف کنند.
تا آنجا که به IP جدید بروید، Idea Factory یک ورودی جامد را فراهم کرده و برای انجام کاری که به شدت متفاوت از آثار قبلی خود است تلاش می کند. در حالی که Idea Factory با معرفی چندین مکانیسم گیم پلی موفق به تعدادی از امتیاز شد، Death Re؛ Quest هنوز تنها یک RPG متوسط است. Death End Re؛ Quest تلاش می کند تا لحظاتی جدی را با داستان در میان بگذارد و با این کار بسیار سخت تلاش می کند تا خود را به عنوان یک بازی ترسناک معرفی کند، اما این اثر اغلب توسط معرفی بسیاری از تکه های انیمیشنی که پخش کننده گیج کننده است تن در نظر گرفته شده از داستان خود. بر خلاف سری Neptunia، که در آن کل بازی لوکس از بازی با طنز انیمیشنی و ترسناک است، Death Re؛ Quest تلاش می کند تا بر اساس کارایی Idea Factory خود در مخلوط کردن در Neptunia مانند گیم پلی و یک داستان جدی تر Visual Noun، تکیه کند متاسفانه من فکر می کنم بازی به عنوان یک رمان بصری مستقل از JRPG بسیار بهتر شده است.
و این که پایان دادن به این چی چی باعث میشه اینه که اونوقته که واقعا از کاراکترها مراقبت می کنید. این که آیا آل Astra دوست داشتنی است، هر چند گاهی اوقات ناراحت کننده است، Clea بی رحمانه Pragmatic و یا Lily با ارزش و دوستانه، شما نمی توانید کمک کنید اما یک نقطه نرم برای آنها ایجاد کنید، و باعث مرگ آنها بیشتر دلربا برای خواندن و شنیدن.
پس چرا آنها و خود را از طریق این قرار می دهند؟ پاداش ها اگرچه به طور معمول اجتناب ناپذیر است، دیدن Bad Endings هنگامی که فایل ذخیره خود را بارگیری مجدد می کنید، بدست می آید، تجهیزات جدید را غیرفعال می کند (پیشنهاد می کنم یکی از آنها برای استفاده از اواسط رویداد و دیگری قبل از آن استفاده شود) و تصاویر مختلف (آه، آیا من اشاره نکردم در حالت وحشتناک؟) که می تواند در اوقات فراغت خود را هنگامی که شما ضرب و شتم بازی مشاهده شده است. بعد از همه، درد یک شخص دیگر لذت دیگری است.
حرف آخر
اگر شما بررسی من از مری Skelter: کابوس، و سپس شما احتمالا می دانید آنچه که من می خواهم به اینجا می گویند: پایان مرگ مجدد؛ تلاش به خصوص به خصوص بد انجام نمی دهد، اما اغلب می آید تا کمی کمتر از موفقیت تقریبا همه چیز را که انجام می دهد. جنگ ها پویا و سرگرم کننده هستند، اما از طریق مکانیک بدرفتاری و مفاهیم دشواری می شوند؛ جزئیات زیادی برای کاراکترها وجود دارد، اما اکتشاف اغلب چنین درمان هایی را دریافت نمی کند؛ و End End ها، هر چند به خوبی اجرا می شود، ممکن است در زمان خاموش کردن.
واقعا، پایان مرگ؛ بیشترین ویژگی های Quest تم، جو و روایت آن است – trifecta که در JRPG نادر است. فقط شرم آور است که اکثر عناصر معمولی این ژانر گاهی اوقات دومین گیم پلی را به همه چیز تبدیل می کنند.
Verdict
If you’ve read my review of Mary Skelter: Nightmares, then you likely know what I’m going to say here: Death end re;Quest doesn’t do anything particularly poorly, but it often comes up just a bit short of success in almost everything that it does. Battles are dynamic and fun, but get bogged down by ill-conceived mechanics and concepts of difficulty; there’s plenty of detail applied to the characters, but exploration often didn’t receive such treatment; and the Bad Endings, though well-executed, can be off-putting at times.
Really, Death end re;Quest’s greatest qualities are its theme, atmosphere and narrative — a trifecta that is rare in JRPGs. It’s just a shame that much of the usual elements of the genre occasionally play second fiddle to everything else.
ارسال دیدگاه