نقد و بررسی Toki Juju Densetsu

نقد و بررسی Toki Juju Densetsu

امروز سراغ نقد و برررسی بازی مهیج و دوستداشتنی Toki Juju Densetsu رفتیم. این بازی برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ انتشار یافت برای کنسول های نسل اول منتر شد و پس از چیزی حدود ۳۰ سال برای کنسول های نسل حال حاضر و کامپیوتر های شخصی منتشر شد. بازی به سبک تیراندازی و اکشن طراحی شده است. این بازی توسط Akira Sakuma منتشر شده است. شما در ادامه نقد و بررسی بازی Toki Juju Densetsu می توانید با تیم نقد و بررسی بازی های رایانه ای Gamingles همراه باشید.

این بازی (Toki Juju Densetsu) در ابتدا برای کنسول سگا منتشر شد. کنسول سگا دارای مکانیزم فوق العاده ای برای بازی های اکشن در سالهای انتشار بود اجرای بازی در کنسول سگا بسیار روان و متناسب بود و در سبک اکشن و تیراندازی تجربه بهتری را نسبت به کنسول های آن زمان در اختیار کاربران قرار می دهد پس از انتشار نسخه اول که به صورت کلاسیک منتشر شد تلاش‌های زیادی برای طراحی مجدد این بازی انجام شد که سرانجام پس از حدود ۳۰ سال این بازی برای کنسول های نسل جدید منتشر شد.

این بازی (Toki Juju Densetsu) به سبک مکانیکی و اکشن به خصوصی منتشر شد که در گیم‌پلی آن شما با عناصر و المان های یک بازی از دهه هشتاد برخورد خواهید کرد شما در این بازی در نقش کاراکتر اصلی که یکی کوریل هست قرار دارید این کاراکتر دارای سرعت بسیار معمولی است و توانایی ها و گیم پلی بسیار ساده است به طوری که او توانایی خم شدن و بالا رفتن از درختان را دارد به طور کلی هر دو این قابلیت ها در مواجهه با دشمنان و حمله اصلی که پرتاب اجسام در این بازی (Toki Juju Densetsu) است انجام می شود. قابلیتهای این کاراکتر در پرتاب اجسام به شکل های مختلفی به لطف قدرت های بازی صورت می‌گیرد. گیم پلی بازی و اکشن این کاراکتر نیز دارای نقاط قوتی است که می توان از جمله حفظ موقعیت در هنگام تیراندازی برای پرت نشدن از پرتگاه و همچنین از بین بردن دشمنان از فاصله دور نام برد. به طور کلی دو روش برای از بین بردن دشمنان موجود دارد که یکی پریدن روی آنها و از بین بردن آن هاست و دیگری تیراندازی که بهترین و راحت ترین روش برای کشتن آن ها است. متاسفانه گیم پلی بازی دارای کمبودهایی در شخصیت پردازی کاراکتر بازی است اما همچنان مکانیک های گیم پلی بازیبسیار جذاب و پر جزئیات هستند.

نسخه ای از این بازی (Toki Juju Densetsu) که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم نسخه ی کنسول ایکس باکس وان ایکس است به طور کلی نسخه بازسازی شده از لحاظ گیم پلی و مکانیک کاملا شبیه به نسخه اصلی و قدیمی بازی که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد ساخته شده است و همچنین اصول کلی نسخه اصلی را در خود جای داده است. بازیکنان در این بازی با طراحی و گرافیک بسیار بهتری مواجه خواهند شد و یکی از بهترین طراحی های دوباره این شرکت سازنده است.

طراحی جلوه های بصری بازی Toki Juju Densetsu در نسخه ایکس باکس وان ایکس متاسفانه به دقت و با کیفیت یک ریمیک برای کنسول های جدید به شما نمی آید به طوری که انگار طراحی های آن نصف و نیمه رها شده اند.به طوری که طراحی جلوه های بصری نسخه سال ۱۹۸۹ و قدیمی بازی نسبت به نسخه جدید بهتر به نظر می رسد. متاسفانه بازی از لحاظ موسیقی و صداگذاری ها دارای کیفیت نسخه قدیمی بازی Toki Juju Densetsu است و طراحان با آن توجهی نکردند. و همچنین اگر طراحان بازی از جلوه های کلاسیک نسخه اصلی استفاده می کردند از این رو از نسخه جدید این بازی بهتر می بود.

در طراحی گیم پلی ور مکانیک های بازی Toki Juju Densetsu به خصوص طراحی دشمنان بازی گوناگونی و تنوع بسیاری وجود دارد و شخصیت پردازی کاراکترهای منفی و دشمنان بازی جذاب و خشن نمایش داده می‌شوند. طراحان بازی در نسخه جدید برعکس نسخه اصلی بازی را طبق داستان قدیمی بازی بسیار طولانی تر کرده اند که این گیم پلی در بازی نسخه قدیمی بازی Toki Juju Densetsu دارای کمبود هایی در درجه سختی بازی بود. در طراحی نسخه جدید، شما با یک ضربه از دشمنانتان مغلوب می شوید و مرحله ای که در آن قرار دارید را باید از نو تکمیل کنید، این کار باعث می شود که بازیکن تمرین مکرری برای کامل کردن یک مرحله را انجام دهد و خود را با این نقص عادت دهد. این رویکرد متاسفانه در طراحی جدید بازی تغییر نکرده است و اکثر بازیکنان آن را یکی از ضعف های بازی می دانند.

با وجود اشکالاتی که در بالاتر به آن ها پرداختیم همچنان این بازی بسیار لذت بخش و جذاب است این بازی (Toki Juju Densetsu) در طراحی مراحل خود بسیار عالی عمل کرده است و درد گیم پلی های جذاب خود دارای گوناگونی بسیاری است. یکی از قسمت های بازی که بسیار چالش برانگیز و جذاب است طراحی باس فایت های سرگرم کننده بازی Toki Juju Densetsu است. با وجود اشکالاتی که در نسخه جدید وجود دارد به نظر می رسد بهتر بود نسخه سگا این بازی از نو طراحی می شد  زیرا دارای استاندارد های بهتری نسبت به نسخه جدید بود.

حرف آخر

بازی Toki Juju Densetsu به طور کلی در طراحی جدید خود به خوبی عملکرده است و شاهد تغییرات خوبی در طراحی نسخه جدید است. در بخش گرافیک و جلوه های بصری بازی شاهد تغییر خاصی نسبت به نسخه قدیمی خود نیست. همچنین موسیقی بازی و صداگذاری بازی همچنان مانند نسخه قدیمی به خوبی طراحی نشده است. بازی Toki Juju Densetsu دارای تجربه معتبر بی نظیری است اما طراحی های گرافیکی بازی حرفی برای گفتن ندارند.

Verdict

Toki Juju Densetsu is generally well versed in its new design and has seen good changes in the design of the new version. In the graphics and visual effects section of the game, there is no particular change over the old version. Also, the music and sound play is still not as well-designed as the old version. Tokyo Juju Densetsu is unparalleled with authentic experience, but the graphic design of the game does not have much to say

7.8

نقاط قوت

  • گیم پلی جذاب
  • گرافیک خوب
  • طراحی بهتر نسبت به نسخه قدیمی

نقاط ضعف

  • موسیقی ضعیف
  • عدم روایت داستانی
8.5 گرافیک
8 گیم پلی
7.5 داستان
7 موسیقی

ارسال دیدگاه