بازی تورینگ تست (The Turing Test)یک بازی معمایی است که برای اولین بار بر روی ماه مشتری ،اروپا، قرار میگیرد. شما “Ava Turing” هستید، یک مهندس برای آژانس فضایی بینالمللی (ISA) که برای کشف علت ناپدید شدن خدمه زمینی به آنجا فرستاده شده است. تورینگ تست (The Turing Test) توازنی موثر بین پورتال و سیاره میمون ها ایجاد می کند که بازیکنان را در داخل اتاق های آزمون در جستجوی پاسخ های بیش تر نگه می دارد.
در کل پورتال بسیار خوبی است. شما در مقابل مجموعه ای از اتاق های تست درخشان قرار می گیرید، با ماشین آلات ن بدون علامت هرازگاهی از طریق دریچه دسترسی هجوم می آورند. این معماها را نمی توان توسط روبات ها حل کرد، که به همین دلیل است که crewmates یا خدمه آن ها را ساخته اند. آن ها هوش مصنوعی ای را که می خواهید برای ارتباط گرفتن واردش شوید را نمی خواهند. مشکل این است که در یک نقطه، رفیق HAL نشان می دهد که کاملا می تواند آن ها را حل کند. این صدا می گوید که نمی تواند به طور خلاقانه فکر کند، سپس پیشنهاد می کند که بازوی خود را خرد کنید تا سوئیچ را کاهش دهید. این یک شوخی متعارف است، اما کل مفهوم این بازی را تضعیف می کند. داستان، شخصیت ها، همه چیز، حول و حوش همان طور که فکر می کنند، یا اینکه چطور فکر می کنند می چرخد.
برای یک بازی ویدئویی بسیار ساده است که از فیلم سازی الهام بگیرد. یک مهارت برای کامل کردن مواد منفجره و زمانبندی مواد منفجره وجود دارد، اما تماشاگران بازی معمولا با یک حرکت هیجان انگیز غافل گیر می شوند. تهیه یک لحن جدی برای یک بازی کمی سخت تر است. صبر زیاد و تحمل عناصر خارق العاده میتواند منجر شود که بازیکنان به روایت داستان بازی بپردازند یا بی حوصلگی آن ها را تسلیم کند و از ادامه حرکت منصرف شوند. شوخی و طنز، دلیل بزرگی است که چرا پورتال میتواند به طور موثر داستانش را تا این حد موثر تعریف کند، و آن همان قلابی بود که بازی را به مسیر اصلی موفقیت سوق داد. بازی تورینگ تست (The Turing Test) یک قلاب متفاوت دارد، و موفق به گرفتن یک مرز علمی تخیلی دشوار در اواخر دهه ۶۰ شده است که چند بازی دیگر جرات آن را دارند که امتحانش کنند.
“Ava Turing” ،در یک گردش ماه به دور مشتری، در حال بیدار شدن برای رسیدن به یک هدف است. بقیه ی اعضای ماموریت اروپا در اعماق ماه ناپدید شده اند، و این بر عهده ی اوا و رفیق ساختگی و مصنوعی اش تام است که در موانع اتاق های گذشته حرکت کنند و کشف کنند که چه اتفاقی برای آن ها افتاده است. هر اتاق با استفاده از چرخش دستکاری شده انرژی، ابزاری به شکل یک شاتگان که باتری های کروی را در اطراف سطح حمل میکند، رفع می شود. استفاده از وسایل مناسب در زمان مناسب در را باز خواهد کرد و یک خروجی به شما خواهد داد. در پایان، بازیکنان در تلاش برای ملاقات با خدمه گمشده، بر استفاده ی صندوق ها، هواپیماهای روباتیک، و جرثقیل های مغناطیسی مسلط خواهند شد. راهرو های آبی انتظار بازیکنان در انتهای هر اتاق بودند و من همیشه از اینکه وارد آن ها می شدم، خوشحال بودم.
در لحظه لحظه ی بازی، تورینگ تست (The Turing Test)به قدم برداشتنی دست مییابد که در دامنه سردرگم کردن فرد اول بی نظیر است. زمانی که ازین طریق این نوع بازی ها را بازی می کنید، متوجه میشوید که میتوانید با راهحل های انتزاعی رو به رو شوید. در این موارد، گاهی اوقات ساعت ها را صرف حل یک معما می کنید یا فقط شانه هایتان را بالا می اندازید و جواب جستجو می کنید. از وقتی که هر مکانیک به آرامی معرفی شد و به انبار مهمات من اضافه شد، هیچ وقت احساس درماندگی نکردم. اینجا و آنجا چند نقطه نا امید کننده وجود دارد، اما به طور کلی هر چیزی که ممکن است را امتحان می کنم و راه حلی برای یافتن راهی برای هدایت در اتاق پیدا می کنم. معمولا هیچ گونه حواس پرتی ای وجود ندارد که بازیکن را گول بزند و آن را از راه اصلی خود گمراه کند، و این باعث می شود که هر معما و پازل به جای مجازات کردن به آن ها پاداش بدهد.
به جای اینکه گیمر از راهحل ها نا امید شود، گاهی تورینگ تست (The Turing Test)با کنترل هایش مرا نا امید می کرد. برای اولین بار بازی را روی یکی از کنترلر(controller) ایکس باکس(Xbox) بازی کردم، و تا زمانی که فقط گلوله های انرژی اطراف خود را پرت می کردم، قایق رانی صاف و هموار بود. با این حال، برخی از مانورهای پیشرفته و بسترهای مورد نیاز بعدی در این بازی کمی کم تر از دقیق بود. این با توجه به اینکه چقدر بازی درست می شود یک مساله کوچک است، اما قطعا قابل توجه است، و چیزی بدتر از این نیست که بدانید که شما باید یک معما را حل کنید و بخاطر توقیف شکست بخورید.
این بازی واقعا از جلوه های بصری کاملی استفاده می کند و باعث می شود عناصر پازل به دلیل سایه های نئونی روشن، خود را بیرون بیاورند.
برای شکستن یکنواختی، این بازی به شما یک جریان ثابت از اتاق های روایی را میدهد که در آن می توانید به اسناد و لوگ های صوتی گوش دهید و مدارکی را که خدمه به جا گذاشته اند را بخوانید. داستان به کندی و با کمی گفتگو بین تام و اوا با هر اتاق تازه ای که شما وارد آن می شوید، جالب می شود. بازیکنان که از طریق اتاق های اختیاری سخت تر استقامت به خرج می دهند، نکاتی راجع به ذهن شما که در آن همه چیز پیش می رود دریافت می کنند. من از این که هر قطعه ای از پازل در کنار هم قرار گرفته بودند تحت تاثیر قرار گرفتم، و چند بار که این بازی احساس می کند که نیاز است که نکات را واضح بیان کند نا امید کننده است. با در نظر گرفتن این که چقدر خوب معماها را ساخته و دقیق است.
البته، من نمی توانم از ظرافت و دقت بازی صرف نظر کنم بدون اینکه کمی به آنچه که با مود دست یافته است دست بزنم. رشته های نور پیانو که هر سطحی را همراهی می کنند باعث می شود بازیکنان در طرز فکر صحیح برای سفر خود قرار بگیرند. تعداد کمی از بازیکنان که خارج از پایگاه هستند، فضای بیرونی را به عنوان فضای خالی و غیر قابل شناخت به تصویر می کشند. بشریت استاد این ماه نیست، ما فقط به آن برخورده ایم، و به سختی از سفر جان سالم به در برده ایم. من بارها در بازی های ویدیویی به سیارات دیگر رفته ام اما واقع گرایی در اینجا واقعا باعث شد که احساس کنم یک فضانورد هستم حسی که واقعا هیجان انگیز و جدید بود، و این ارزش جشن گرفتن را دارد.
حرف آخر
در پایان ۶ ساعت من با تورینگ تست (The Turing Test) ، من بسیار راضی بودم. مانند هر یک از داستان های علمی تخیلی خوب، این بازی باعث می شود که شما به یک گردش اعتباری فکر کنید. بدون آنکه بیش از حد از آن فاصله بگیرم، نحوه داستان بازی با جنبه فکری به همان روشی که برخی از بازی های مورد علاقه من در چند سال اخیر داشته اند، و این به تنهایی باعث می شود که شایسته ستایش عالی و یک توصیه مستحکم باشد.
verdict
At the end of my 2 hours with The Turing Test, I was very happy. Like any good science fiction story, this game makes you think of a credit flip. Without going too far, the style of thinking is as thought-provoking as some of my favorite games of the past few years, and this alone makes it worthy of great praise and solid advice.