از زمانی که استودیو لاریان (Larian) اعلام کرد در حال توسعهی بازی Divinity: Original Sin II برای کنسولهای خانگی است، این سوال برای بازیبازان به وجود آمد که تجربهی چنین بازی که مخصوص رایانههای شخصی تولید شده است، برروی کنسولها چگونه خواهد بود؟ البته برای دریافت پاسخ این سوال، میتوان نگاهی به نسخهی کنسولی عنوان Divinity: Original Sin انداخت اما همچنان موارد دیگری وجود دارند که جای سوال داشته باشند.
در حالی که پیشتر اطلاعات مختصری از کیفیت اجرایی عنوان Divinity: Original Sin II منتشر شده بود، به تازگی کیرون کلی (Kieron Kelly)، مدیر تولید استودیو لاریان، در مصاحبهای که با وبسایت Invision Community داشته، جزئیات جدیدی در این رابطه در دسترس قرار داده است:
ما هنوز در حال کار برروی مراحل نهایی بهینهسازی عملکرد این بازی هستیم، اما هماکنون میتوانم بگویم که نرخ فریم دهی آن برروی تمام پلتفرمها، ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. شما میتوانید انتظار تجربهی بازی با رزولوشن Native 4K برروی ایکسباکس وان ایکس و رزولوشن ۴K از روش رندرینگ شطرنجی (Checkerboard) برروی پلیاستیشن ۴ پرو را داشته باشید. برروی کنسولهای ایکسباکس وان، ایکسباکس وان اس، پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ اسلیم نیز رزولوشن Native 1080p در دسترس خواهد بود و تمامی کنسولهای یاد شده (به غیر از ایکسباکس وان معمولی) میتوانند این بازی را به صورت HDR اجرا کنند. دارندگان رایانههای شخصی نیز در صورتی که از طریق ویندوز ۱۰ و DirectX 11.4 به انجام بازی میپردازند، میتوانند از قابلیت HDR بهرهمند شوند. همچنین با تشکر از موتور Physics جدید شرکت Nvidia، دارندگان نسخهی رایانههای شخصی میتوانند شاهد برخی تغیرات قابلتوجه در سرعت بازی باشند.
عنوان Divinity: Original Sin II هماکنون برروی رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد و در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۷ (۳۱ آگست ۲۰۱۸ میلادی) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید، میتوانید نقد و بررسی این بازی که توسط مهدی رحیمی به رشتهی تحریر درآمده است را از این نشانی مطالعه کنید.
ارسال دیدگاه