بازی Dead Space Remake همانند God of War شامل دوربین بدون کات خواهد شد. همچنین بخشهای بدون جاذبهی بازی آزادی عامل ۳۶۰ درجهی بیشتری دارند. سیستم قطع عضو جدید هم باعث متنوعتر شدن مبارزات خواهد شد.
طبق گزارشات خیلی زود قرار است شاهد انتشار تریلر گیمپلی و جزئیات بیشتری از بازی Dead Space Remake باشیم. با این حال Motive Studio ظاهرا قصد دارد تا از همین حالا برخی از ویژگیهای بازی را بررسی کند. در یک پست جدید به نام Inside Dead Space، تهیهکنندهی ارشد این بازی یعنی Philippe Ducharme و کارگردان خلاق آن Roman Campos-Oriola به صحبت در مورد بازسازی Dead Space پرداختند.
این دو در مورد تزریق جهان گستردهتر Dead Space به بازی اصلی صحبت کردند. همچنین گفته شده که قرار است شاهد ماموریتهای فرعی زیادی برای برخی از شخصیتهای جانبی مثل Nicole باشیم. Roman ضمن تایید اینکه تمام بافتها، اشیا، انیمیشنها و دشمنان با موتور Frostbite بازسازی شده، گفته که خبری از صفحات بارگذاری نیست و تمام بازی با دوربین بدون کات طراحی شده است:
ما قرار است کل بازی را در قالب یک برداشت مداوم ببینیم. از زمان آغاز بازی تا زمان به پایان رساندن بازی، خبری از صفحات بارگذاری و کات خوردن دوربین نیست. Ishimura حالا کاملا به هم متصل است و میتوانید بدون وقفه از نقطهی A به نقطهی Z بروید.