طراح اصلی روایت و داستان بازی Final Fantasy 16 بهتازگی دربارۀ تعداد زیاد مأموریتهای جانبی و انواع آنها صحبت کرده است.
از زمان معرفی بازی Final Fantasy 16، جزئیات زیادی از این عنوان منتشر شده است و در آخرین تریلر آن، شاهد باسهای غولپیکر، شخصیتهای تازه و موارد بصری خارقالعاده بودیم.
در محاصبهای با IGN، از آقای هیروشی تاکای (Hiroshi Takai) دربارۀ میزان خطی بودن داستان و وجود مأموریتهای فرعی انتخابی همجهت با روایت بازی سوال شد.
بخشی که به آن داستان اصلی میگوییم، یک روایت غنی و وسیع است که بدون شاخه زدن، رو به جلو حرکت میکند. هرچند، مأموریتهای جانبی زیادی وجود دارند که حول داستان اصلی پراکنده شدهاند. این مراحل جانبی فهم عمیقی نسبت به پیشزمینۀ داستانی فراهم میکنند و جنبههای متفاوتی از شخصیتها را نمایش میدهند.