از آن جهت که شایعاتی مبنی بر توسعهی دنبالهای برای Ghost of Tsushima وجود دارد، قصد داریم به برخی از تئوریها حول محور دنبالۀ بازی بپردازیم.
استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) به دنبال چندین مجموعهی تاثیرگذار مانند Sly Cooper و Infamous، طبق عقیدهی بسیاری، موفقترین بازی خود یعنی Ghost of Tsushima را عرضه کرد. اثری که بازیبازان در آن توانستند به تجربهی یک داستان مهیج سامورایی با جزئیاتی ستودنی بپردازند. از جزیرۀ چشمنواز سوشیما گرفته تا زمانبندی تهاجمات، بازی Ghost of Tsushima در بحث وقایع تاریخی بسیار بهجا عمل میکند که باعث شده طرفداران بتوانند برداشتهایی از دنبالهی احتمالی این عنوان داشته باشند. این سوال برای طرفداران پیش آمده که آیا قرار است باری دیگر کنترل شخصیت جین ساکای را برای دفاع از سرزمین و مردمش در برابر تهاجم دوم مغولها به دست بگیرند یا امکان پیش گرفتن مسیر دیگری در بازی برای گسترش تاریخچهی غنی موجود و روایت داستانیای که بازیِ اول پایهگذاری کرده است، وجود دارد.
تهاجم دوم مغولان محتملترین گزینه است، ولی در کنار آن، میتوان دریچهای برای ورود بیشتر به ژاپن و فرهنگ سنتی آن نیز ایجاد کرد. رویدادهای بازی اول ایجاب میکند که جین نیروهای خود را از نو ساخته تا اجازه ندهد خاک ژاپن به دست مغولان خونخوار بیفتد و همین موضوع ممکن است او را به سمت ژاپن و شوگان هدایت کند. اگرچه، راههای زیادی برای گسترش داستان نسخۀ نخست بازی در این دنباله وجود دارد. از معرفی شاگردی برای جین ساکای گرفته تا سفر شبح سوشیما جهت ملاقات با شوگان برای بحث دربارهی استراتژی آنها مقابل تهاجم پیشرو.