آمازون در سالیان پیش تلاشهای بسیاری برای موفقیت در صنعت بازیها انجام داده و ظاهراً این شرکت در گذشته قصد ساخت یک عنوان بتل رویال انقلابی را نیز داشته است.
استودیوی آمازون گیم (Amazon Game Studios) در سال ۲۰۱۷ بهشدت در حال استخدام نیرو بود. بازیهای PUBG و Fortnite داشتند به موفقیتهای تازهای در صنعت بازیهای ویدیویی دست پیدا میکردند و همه میخواستند راههای موفقیت آنها را پیش بگیرند. آمازون قصد داشت تا این ترند را ادامه دهد و یک پروژۀ بتل رویال با اسم رمز “Intensity” را شروع کند.
اما این بازی مانند دیگر عناوین بتل رویال نبود، آمازون برنامههای جاهطلبانهای در رابطه با جامعۀ مادسازان داشت تا بازیای را خلق کند که در آن زمان میتوانست اثری انقلابی باشد.
این بازی به عنوان یک بتل رویال چند رقابتی (Multi-Match) طراحی شده بود، جایی که بازیکنان با انجام انواعی از هدفهای مختلف میتوانستند روی رقابت بعدی تأثیراتی ایجاد کنند. قابلیت دوست شدن با یکی از گروههای NPC درون بازی یک ویژگی متحولکننده محسوب میشد و در دورهای بعدی آن، موقعیتهای جدیدی برای بازیکنان فراهم میکرد؛ این گروها میتوانستند از شما حفاظت کنند، منابع را در اختیارتان قرار دهند و شما را برای دریافت پاداش به سراغ مأموریتهایی بفرستند.
برای مثال، یکی از گروهها که در بندر قرار داشت میتوانست سلاحها را قاچاق کند. گروهی دیگر در خودروهای شخصیسازی شده تخصص داشت که برتری بازیکن را افزایش میدادند.