نقد و بررسی Anodyne 2: Return to Dust

نقد و بررسی Anodyne 2: Return to Dust

امروز سراغ نقد و بررسی بازی مهیج و جذاب Anodyne 2: Return to Dust رفتیم. این بازی در سبک بازی های نقش آفرینی و اکشن قرار دارد. این بازی توسط Sean Han Tani طراحی و توسط شرکت Analgesic Productions نیز طراحی شده است. این بازی جذاب برای پلتفرم های Microsoft Windows, Linux, macOS عرضه شده است. شما در ادامه نقد و بررسی بازی Anodyne 2: Return to Dust می توانید با تیم نقد و بررسی بازی های رایانه ای Gamingles همراه باشید.

بازی Anodyne 2: Return to Dust دارای یک داستان تاریک عجیب و غریب که درمورد شخصیت جوانی است که وی در تلاش برای رفتن سمت Briar است. این بازی دارای موسیقی متن نه چندان دلچسب و معمولی است. از جمله صدا گذاری و برخی از طرح های موسیقی آن ضعیف طراحی شده اند. موسیقی متن بازی Anodyne 2 چیزی بیش از اتفاقات ناگهانی است.

در بعضی مواقع موسیقی متن بازی Anodyne 2: Return to Dust بسیار زیبا است و در بعضی مواقع جالب است اما همیشه با ملودی های شفافش کمی خسته کننده بنطر می رسد. رونق بخشیدن به طراحی متفکرانه و الهام بخشیدن به تفسیر مجدد طراحی ها در محلی خشک و ساکت و همچنین موسیقی متن بازی Anodyne 2 تلاشی غریب و جادویی است که در دنیای بازی شگفتی ایجاد کرده است.

در حالی که تجربه کلی Anodyne 2: Return to Dust سرگرم کننده است یک نکته اساسی نیز در آن وجود دارد. به طور کلی گیم پلی آن ۱۰ ساعت طول کشید می کشد. جمع آوری متا سکه به سختی یک روش عادلانه برای تمدید زمان گیم پلی است اما گزینه هایی برای ترکیب سریع سرعت نیز وجود دارد. ارزش پخش مجدد آن نیز بعید است تجربه جدیدی به بازیکن ارائه دهد.

جهان فراگیر بازی Anodyne 2: Return to Dust یک سبک کلاسیک شبیه بع عناوین پلی استیشن است که با استفاده از بافتهای با کیفیت پایین و وضوح پایین تداعی می شود. حتی یک فیلتر در تنظیمات صفحه وجود دارد که می تواند صفحه را کمی پیکسلی کند که سعی در نشان دادن وضوح تصویر به صورت نوستالژی دارد.

از نظر زیبایی شناسی Anodyne 2: Return to Dust به نشان دادن سورئال بودن همه چیز کمک می کند. برخی از طراحی های شخصیت ها واقعاً عجیب هستند و ظاهر کم رنگ آنها به طرز خارق العاده ای کار می کند.

متأسفانه در Anodyne 2: Return to Dust محدودیت های بیش از حد بسیاری در برخی از لایه ها استفاده شده است. بعضی صحنه ها به جای نشان دادن آن از متن تشریح آنچه اتفاق افتاده استفاده می کنند. اگرچه این ویژگی در اکثر موارد خوب است به ویژه در پایان بازی بسیار کم لطف عمل می کند و لحظات چشمگیر تری را زیر پا می گذارد. هرچند که برخی از انیمیشن های ساده مورد انتقاد قرار نمی گرفت.

از نظر طراحی در Anodyne 2: Return to Dust قلمروهای با طراحی های ۲D خود شبیه به بازی هایی مانند Legend Zelda هستند. هر جهان از نظر طراحی و پالت رنگی تم مجزا دارد. در حالی که این بازی از سبک خاصی برخوردار است و عالی به نظر می رسد رنگ اضافی و جادوهایی که به خوبی طراحی شده اند تقریباً باعث می شوند دنیای دو بعدی از سه بعدی آن بهتر به نظر برسد.

در Anodyne 2: Return to Dust طراحی قلمروها به صورت دو بعدی معمولاً بسیار جذاب تر است. در حالی که از ابزارهای مصنوعی مدرن تر و متناسب با آهنگ های آن استفاده می کند اما مشکلی به طور کلی در آنها دیده نمی شود. تقریباً مانند گرافیک آن به سادگی طراحی شده است که با یک تن صدای کمتر فرو رفته در کلیه اتمسفر بازی می تواند موسیقی متن بازی دو بعدی را جالب تر جلوه دهد.

به طور کلی در Anodyne 2: Return to Dust جلوه های صوتی رضایت بخش هستند به خصوص در موارد مرتبط با جمع آوری آیتم ها یا موارد خاص گیم پلی آن. طراحی فوق العاده OST جهان بازی همراه با صداهای طبیعی مانند وزش باد در بیابان یا موج زدن موج در ساحل و یا چگونگی ویران کردن همه چیز در خارج از شهر همگی به زیبایی طراحی شده اند.

حرف آخر

عنوان  Anodyne 2: Return to Dust یک مفهوم منحصر به فرد پشتیبانی شده توسط گیم پلی قوی است که به اندازه کافی تکامل یافته و به خوبی طراحی شده است تا بتواند بازی شما را به درستی انجام دهد تا خیلی زود تمام شود.

Verdict

Anodyne 2: Return to Dust is a unique concept backed by strong gameplay that is well-developed and well-designed to make your game work properly until it’s over

7.5

نقاط قوت

  • گیم پلی سرگرم کننده
  • موسیقی متن و صداگذاری خوب

نقاط ضعف

  • داستان نه چندان جذاب
  • شخصیت پردازی ضعیف
  • گرافیک ضعیف و سطح پایین
7.5 گرافک
7.5 گیم پلی
7 داستان
8 موسیقی

ارسال دیدگاه