امروزه به سختی می توان بازیهایی که بهطور خاص حول تجربههای رقابتی و تعاونی محلی طراحی شدهاند را در میان عناوین مستقل پیدا کرد. در زمان های نسبتا دور میتوانستید یک بازی بلاکباستر را به راحتی انجام دهید و هر تعداد بازی را بیابید که منحصراً برای بازی با دوستان و خانوادهتان ساخته شدهاند، اما با گذشت زمان، آنها تا حدودی از مد افتادند و کم کم به فراموشی سپرده شدند.
هر چند وقت یک بار، عنوانی از راه میرسد که به آن بازیهای چندنفره متمرکز گذشته ادای احترام می کنند که مشتاق بودند شما آنها را انتخاب کنید، بازی کنید و با اطرافیانتان اوقات خوشی را سپری کنید. بازی Astro Duel II که در ۷ مارس ۲۰۲۴ بر روی رایانه شخصی و نینتندو سوئیچ منتشر می شود، در حال رقابت است تا یکی از این بازی ها باشد. این بازی شما را در برابر یکدیگر و یا هیولاهای بیگانه با ترکیبی منحصربفرد از نبردهای جنگنده سفینه فضایی از نمای بالا به پایین و نبردهای پلتفرمر اسکرول جانبی در حالت Co-op شبکه ای قرار می دهد که برای گذراندن چندی ساعت اوقات فراغت می تواند انتخاب مناسبی باشد. با نقد و بررسی این بازی در وب سایت Gamingles با ما همراه باشید.
هیچ طرح داستان خاصی در Astro Duel II وجود ندارد که بخواهم در مورد آن صحبت کنم و بیشتر تمرکز بازی روی حالات متنوع گیم پلی خود است. هنگامی که یک حالت قابل بازی را بین حالت کوآپ Bounty یا حالت رقابتی Versus و یا حالت Cash Grab را انتخاب میکنید، هر بازیکن میتواند شخصیت قابل بازی خود را که یک جنگنده نانو نامیده میشود، انتخاب کند و او را از طریق مبارزه تا رسیدن به پیروزی باشکوه یا شکست آتشین ببیند. سفینه هایی که انتخاب می کنید، همگی ویژگی های منحصر به فردی دارند تا هر تجربه شما متفاوت باشد.
Bounty mode قابل توجه ترین تنظیمات داستانی را دارد و یک حالت ۱ تا ۳ نفره است و با شخصیت انتخابی شما کارهای عجیب و غریب مختلفی را در سراسر فضا انجام می دهد که مراحل مختلفی را شامل می شود. از نظر موضوعی، آنها ماموریت های معمولی برای نابودی، بقای موجی و دزدی هستند. همه اینها برای یک شکارچی جایزه بگیر علمی تخیلی بسیار مناسب است. می توان گفت این حالت بیشترین عناصر داستانی را بازی را متحمل می شود و به اندازه کافی خوب کار می کند تا زمینه را برای بازی فراهم کند، اما این تقریباً تمام کاری است که انجام می دهد که مایه شرمساری است زیرا من دوست دارم در مورد موجودات کوچک شایان ستایشی که با آنها می جنگید اطلاعات بیشتری کسب کنم.
Versus Mode امکان مبارزات رودررو با سفینه هاس فضایی را فراهم می کند که تا ۶ بازیکن را پشتیبانی می کند. در حالت Cash Grab نیز باید به صورت تیمی از یک گاوصندوق دفاع نمایید و یا اینکه در تیم طرف مقابل باشید و آن را بدزدید. در بین هر دور بازی می توانید تجهیزاتی را خریداری کنید که ادامه نبردها را اسان می کند.
Astro Duel II به وضوح DNA زیادی با ژانر shoot ’em up به اشتراک گذاشته است، اما به سبک رقابتی تر و سبک رومینگ آزاد منتقل شده است. مقیاس سفینه ها کوچک نگه داشته می شود که وقتی با ماهیت تنبیه کننده آسیب ترکیب می شود (دو ضربه برای کشته شدن شما کافی است، مگر اینکه به سپر یا مانند آن مجهز باشید ) و باعث می شود که درگیری های بسیار چالش برانگیزی ایجاد شود. منحنی یادگیری بسیار ملموسی در اینجا وجود دارد، و بازی به شدت به فکر کردن سریع، هدف گیری دقیق و مانور دادن پاداش می دهد تا هم از حریفان دوری کنید و هم ضربات خود را مدیریت نمایید.
یقینا زیبایی شناسی پیکسلی این بازی برای مضمون آن بسیار جذاب است. من به ویژه از تاکید بر رنگهای شاد و پر جنب و جوش لذت میبرم که به خوبی به شما اجازه میدهند روی اکشن بازی تمرکز کنید و در عین حال بتوانید پسزمینههای باجزئیات را درک کنید. شیوه ای که پرسپکتیو دوربین به آرامی از حالت تیراندازی فضایی از نمای بالا به پایین به پلتفرم اسکرول جانبی تغییر می کند نیز به خوبی مدیریت می شود. وقتی صحبت از جلوه های صوتی می شود، چیز زیادی برای شکایت وجود ندارد. موسیقی متن حالت تپنده، ضرباندار و سنگین به سبک چیپتون است که به عنوان همراهی عالی برای اکشن لیزری و شمشیر برش روی صفحه عمل میکند. اسلحهها و جلوههای صوتی سفینه ها نیز جذابیت متوسطی دارند که مقدار کمی به عامل سرگرمی اضافه میکند.
حرف آخر
Astro Duel II یک نمونه اساسی از عنوانی است که دقیقاً همان چیزی است که توضیحات آن ارائه می دهند. این یک بازی جنگنده فضایی با محوریت بخش چندنفره است که دارای یک منحنی یادگیری مناسب است که به طور کامل به مهارت های مکانیکی و واکنش های انقباضی پاداش می دهد و به راحتی می توان آن را برداشت و بازی کرد. این به طور طبیعی باعث می شود که با دوستان زمان خوبی داشته باشید، چه در حال کار در مراحل همکاری با یکدیگر باشید و چه با یکدیگر مقابله کنید. متأسفانه، پس از اینکه چند ساعت روی بازی وقت گذاشتید، مشکلات شروع میشوند، عمدتاً به این دلیل که زمان زیادی برای دیدن اکثر محتوایی که Astro Duel II برای شما در نظر گرفته است، لازم نیست. آنچه در آنجا وجود دارد به اندازه کافی سرگرم کننده است، اما مبارزه با این احساس که با دفعات بیشتری بازی کردن، بسیار بهبود می یابد، برای جلوگیری از تکراری شدن گیم پلی دشوار می شود. با این حال اگر از تجربه بازیهای جنگی چندنفره لذت می برید، این بازی انتخاب مناسبی است.
Verdict
Astro Duel II is a prime example of a title that is exactly what its description suggests. It’s a multiplayer-centric space fighter with a decent learning curve that fully rewards mechanical skills and twitch reactions, and is easy to pick up and play. This naturally makes for a great time with friends, whether you’re working cooperatively or against each other. Unfortunately, once you’ve spent a few hours on the game, the problems begin, mainly because it doesn’t take long to see most of the content that Astro Duel II has in store for you. What’s there is fun enough, but it becomes difficult to fight the feeling that it’s going to improve a lot with more play, to keep the gameplay from getting repetitive. However, if you enjoy the experience of multiplayer war games, this game is a good choice