دنیا های سایبرپانکی جزو جدیدترین و مورد توجه ترین دنیاهای خلق شده در داستان ها و بازی ها هستند. شما در این دنیا ها با ساختار هایی متفاوت روبرو هستید. قالب شهر هایی که بر پایه اینگونه دنیا ها در بازی ساخته میشوند با هرج و مرج و بی عدالتی و استبداد دست و پنجه نرم میکنند و یا در معرض نابودی و آخرالزمان و یا حتی پس از اتفاق افتادن آن را نشان میدهند. تم هایی شبیه به فیلم های نئو نوآر و پس زمینه هایی قالبا تیره همراه با برق های رنگی چراغ های نئونی شهر شاید از مهم ترین ویژگی های اینگونه دنیا ها به شمار برود. با گذشت زمان نیز تعداد بازی های ساخته شده بر این اساس بیشتر خواهد شد و تقریبا در بیشتر سبک ها میتوان عناوینی با جهان و دنیای سایبرپانکی یافت.
بازی Bomjman که به تازگی و در سال ۲۰۲۰ برای رایانه های شخصی منتشر شده شما را در یک دنیای دیوانه وار سایبرپانکی در شوروی قرار خواهد داد. جایی که هرج و مرج به نقطه اوج خود رسیده و فضای شهر را نیز متشنج کرده است. بازی سعی زیادی در نشان دادن تناقض ها و کنایه هایی بر اساس همین قضیه داشته و در برخی قسمت های خود نیز موفق بوده. شما در نقش یک فرد بیکار هستید که این روند زندگی و هرج مرج به او فشار آورده و او را تبدیل به یک ابرقهرمان برای نجات مردم از دست شوروی بدون پلیس و راهزنان و آشوبگرانی که به دنبال سلطه آزار و اذیت مردم هستند میکند. تناقض از همین شخصیت HoboMan که نام قهرمان بازی است شروع میشود. فردی که از شدت بیکار ابر قهرمان میشود. نه استعداد رزمی و تا چند روز پیش قدرت خارق العاده ای.
طراحی بازی و دنیا های آن تا حد قابل قبولی در بازی ارائه شده. ویژگی های اصلی یک دنیای سایبرپانکی به خوبی در بازی دیده میشود. تنوع در رنگ ها و دقت در ساختار ها و استاندارد بودن پالت های رنگی به کار رفته در بازی بسیار خوب و تاثیر گذار است. طراحی ها به دقت و در بهترین نقطه های بازی انتظار شما را خواهند کشید. ساختمان های سر به فلک کشیده که بعضا نیز در بین آن ها اسکلت های فلزی نصفه و نیمه ای هم یافت میکنید. دیوار نوشته های مداوم و گرافیتی های متنوع از زیبا تا طرح های معمولی و بدی که همیشه روی دیوار ها مشاهده میکنیم. زمین های گلی نیمکت های شکسته و بشکه هایی که در آن ها آتش روشن شده. کارگذاری دقیق این المان ها شما را در دنیای بازی نگه خواهد داشت و به سرعت جذب آن ها خواهید شد. زراحی چهره شخصیت ها نیز بسیار خوب کار شده، البته تا وقتی که شروع به حرف زدن نکنند و شما حرکات دهانشان را برای صحبت کردن مشاهده نکنید.
شما باید در بازی با استفاده از قابلیت ها و ضربات خود به پیش روی در زمین بازی ادامه بدهید و به کمک به مردم بپردازید. سیستم گیم پلی بازی برخی مشکلات را مثل عدم وجود یک هوش مصنوعی پویا را با خود یدک میکشد اما از طرفی نیز تنوع در سلاح های بازی و روش ها مبارزه میتواند تا حدی شما را سرگرم کرده و از قسمت هوش مصنوعی چشم پوشی کنید.
حرف آخر
بازی در حالت کلی یاد آور هرج و مرج و سال های دهه ۹۰ در کشور های جماهیر شوروی خواهد بود و توانسته با ترکیب این اتفاقات و یک دنیای سایبرپانکی یک دنیا و اتمسفری قابل لمس را ایجاد کند. شاید بتوان طراحی های بازی را بهترین قسمت آن دانست، البته که طراحی های بازی هم بی نقص نیست اما از روند مثبت و خوبی بهره میبرد، گیم پلی بازی هم مشکلات خاص خود مانند هوش مصنوعی پایین را دارا بوده اما تمامی این مشکلات نمیتوانند دلیل برای تجربه نکردن این عنوان شوند و بازی ارزش یک بار تجربه آن را خواهد داشت.
Verdict
The game is generally reminiscent of the chaos of the 1990s in the Soviet Union, and was able to combine these events with a cyberpunk world to create a tangible world and atmosphere. Perhaps the game design is the best part of it, of course, the game design is not perfect, but it benefits from a positive and good trend, the gameplay also has its own problems such as low artificial intelligence, but all these problems can not be a reason for Do not experience this title and the game will be worth it once.