سلام و درود بی کران خدمت تمامی دنبال کنندگان گیم ، باری دیگر با تحلیلی دیگر در خدمتتان هستیم امروز تحلیل یک بازی در سبک مبارزه ای، اکشن و ایفای نقش اماده کرده ایم بازی ای با قیمتی معادل ۱۴٫۹۹ دلار در سایت استیم ، که همچنین موفق به کسب نمره ۸ از ۱۰ در همان سایت استیم شده و کاربر ها از این بازی رضایت داشته و مورد پسند بسیاری از پلیرها واقع شده. سازنده این بازی کمپانی Teyon است. که موفق به عرضه این بازی در سال ۲۰۱۹ میلادی شد و مورد استقبال هم واقع شد. نام این بازی محبوب و دوست داشتنی Cubers: Arena است. در ادامه با برسی دقیقتر و کاملتر این بازی در خدمت شما عزیزان هستیم ، با ما همراه باشید.
بازی از نظر داستانی که اولین موضوع برسی بازی است خوب عمل نکرده. هدف شما در بازی مبارزه با دشمن هایی است که به صورت موج های پشت هم (Wave) به شما حمله میکنند. شما باید به مبارزه به مبارزه با آنها به صورت انفرادی و تک نفره بپردازید تا جایی که تمام دشمنان هر Round کشته شوند و تمامی Wave ها را با موفقیت به پایان برسانید تا به مرحله ی بعدی بازی دسترسی پیدا کنید. حتما تا به اینجا متوجه نقص بازی در این قسمت شده اید که در واقع نبود داستان برای بازی است. این عامل موجب می شود حس دنبال کنندگی بازیکن از پیگیری بازی و بازی کردن مستمر آن از بین برود. این عامل یک نقطه ضعف بزرگ برای بازی محسوب میشود چون اینگونه بازی ها نیازمند داستانی قوی و گیرا هستند که در Cubers: Arena این مورد دیده نمی شود.
بازی به صورت ۳ بعدی و سوم شخص به صورت کارتونی یا فانتزی بوجود آمده. شما در بازی با گرافیک خارق العاده ای مواجه نمی شوید و جزییات زیادی نیز در محیط بازی مشاهده نمی کنید که میتوان گفت گرافیک محیط نیازمند ارایه ی عملکرد بهتری به بازیکن بود. تنها نکته ی مثبت گرافیک طراحی شخصیت های بازی است که هم از تنوع بالایی برخوردار است و شما با دشمنان زیادی مواجه میشوید که از لحاظ ظاهری طراحی خوبی داشته اند. همچنین محیط هایی که در مراحل مختلف در آن قرار میگیرید تفاوت هایی با یکدیگر دارند اما نه به آن مقدار که بازیکن احساس خستگی از محیط بی رنگ بازی نکند.
یکی از ارکان اصلی هر بازی و در هر سبکی، موسیقی آن است. موسیقی یکی از پر تاثیر ترین قسمت های بازی است که در نگاه اول زیاد به چشم پلیر نمی آید اما در طولانی مدت و در روند بازی تاثیر مستقیم و خوبی را بر روی تجربه ی بازیکن میگذارد. عملکرد بازی در زمینه موسیقی خوب واقع شده و نسبت به شرایطی که در آن قرار دارید میتوانید موسیقی مناسبی را بشنوید و با محیط بازی به خوبی سازگار شوید. صداگذاری بازی نیز دست کمی از موسیقی ندارد و ترکیب این دو ویژگی در کنار هم که هر دو به خوبی انتظارات را برآورده کرده اند و نتیجه ی خوبی را در زمینه ی موسیقی اثر بدست آورده اند.
سرعت یکی از عواملی است که باعث ایجاد حس هیجان و بالا بردن سرعت عمل شما در مواجهه با دشمنان میشود. Cubers: Arena نیز از این المان به خوبی بهره گرفته و با ترکیب با دیگر ساختار های سیستم حملات، اکشن خوبی را برای بازی به ارمغان آورده. تنوع حملات بازیکن، افکت های موجود حملات و سیستم حرکت بازیکن چشم نواز و روان طراحی شده اما از جهتی نوع حملات دشمنان در بازی بسیار محدود است و پیش بینی حرکات دشمنان شما در بازی پس از سپری کردن چند مرحله کار بسیار آسونی ای است. این عیب سبب بوجود آمدن ایراد بزرگ تری در بازی شده یعنی پایین بودن میزان سختی بازی که یک عامل بسیار مهم برای افزایش جذابیت برای بازیکن است.
حرف آخر
در آخر Cubers: Arena با وجود نکات مثبت موجود در زمینه ی گیم پلی و موسیقی بسیار قوی، موفق به کسب اعتماد طرفدارانش نشده و نتوانسته به خوبی انتظارات کاربران را بر آورده کند. همین عامل سبب کسب امتیاز نه چندان زیاد در استیم شد که میتوانست به راحتی نتیجه ی بسیار بهتری را بوجود می آورد. امیدوارم از مطلب لذت برده باشید. تا مطلبی دیگر خدانگهدار
Verdict
In the end, Cubers: Arena, despite the positive points in the field of gameplay and very strong music, failed to gain the trust of its fans and failed to meet the expectations of users. This factor led to a low score on Steam that could easily have resulted in a much better result. I hope you enjoyed the article. Goodbye