بهترین توصیفی که در مورد بازی Dreadhunter می توانم بیان کنم، این است که اگر دوربین بازی Doom Eternal را از نمای بالا به پایین در نظر بگیرید و برخی از عناصر دو عنوان Diablo و Alien Shooter را با هم ترکیب کنید، Dreadhunter را دریافت خواهید کرد. این یک بازی تیراندازی دوقلو (Twin Stick) ترکیبی با عناصر نقش آفرینی است که در آن شما به عنوان یک شکارچی هیولاهای فضایی بازی میکنید که برای کشتن هیولاها جوایز دریافت میکند و به نوعی می توان قهرمان داستان را یک جایزه بگیر در نظر گرفت. او به یک لباس کشنده و تکنولوژیکی مجهز است و وظیفه دارد که امواج حملات جانوران بیگانه و وحشت های فضایی را از بین ببرد. این بازی در بخش گرافیک مناسب به نظر می رسد، دارای موسیقی متن زیبا، گیم پلی بسیار روان است، اما نیاز به بهینه سازی عملکرد بیشتری دارد. در ادامه با نقد و بررسی این بازی در وب سایت Gamingles ما را همراهی کنید.
در حال حاضر Dreadhunter در مرحله دسترسی زودهنگام یا Early Access استیم قرار دارد و تیم توسعه دهنده در نظر دارید تا حداقل یکسال بازی در این مرحله باقی بماند تا در نهایت بتواند گیمپلی را به بهترین شکلی که میتواند در زمان راهاندازی ارائه کند، اصلاح کند.
محتوای نسخه دسترسی زودهنگام Dreadhunter شامل اولین بخش کمپین، هسته اصلی گیم پلی و تقریباً ۴۰ آیتم برای شخصی سازی کاراکتر شما می باشد. کمپین این بازی ساختار چندبخشی دارد و از چندین Act تشکیل شده است که هر کدام شامل مراحل و محیط های مختلف مملو از انواع دشمنان می شود و در پایان هر مرحله، همیشه یک باس فایت و همچنین باس فایت اصلی در پایان هر Act وجود دارد.
از لحاظ گیم پلی، این بازی واقعا هیجان انگیز بوده و با وجود نواقصی که دارد، همچنان تمرکز خود را روی انجام حرکات سریع حفظ کرده است. در حالی که بیگانگان دشمن را شکست می دهید، در اطراف نقشه های تولید شده به طور تصادفی سفر می کنید، آیتم ها را جمع آوری می کنید، به پایگاه خود باز می گردید و همین روند را تکرار می کنید. همانطور که پیشروی می کنید، با تعداد زیادی از سلاح ها، زره ها و مدهایی روبرو می شوید که توسط اجساد دشمنان کشته شده روی زمین بر جای می مانند یا اینکه در صندوقچه های مخفی که آنها را کشف می کنید، یافت می شوند.
این آیتمها نقش مهمی در ارتقای توانایی های شما دارند و این امکان را میدهند که با دشمنان و ماموریتهای چالشبرانگیزتر به طور ساده تری مقابله کنید. به علاوه اضافه شدن قابلیت ماد کردن سلاح، یک لایه هیجان دیگر به گیم پلی اضافه می کند. تنوع سلاحها باعث میشود احساسی کاملا خوب در حین مبارزات داشته باشید و ترکیبی از سلاحها/مهارتهای دور برد و نزدیک برد باعث میشود که نبرد احساس خوبی داشته باشد.
یکی از قابل توجه ترین ویژگی های گیم پلی “Dreadhunter” سیستم مبارزه آن است که به بازیکنان اجازه می دهد توانایی ها و تجهیزات خود را شخصی سازی کنند. در بین سطوح به سفینه فضایی خود باز میگردید، جایی که میتوانید تجهیزات خود را ارتقا دهید و میتوانید ماموریت بعدی خود را انتخاب کنید. این ویژگی باعث می شود که هر نبرد یک چالش منحصر به فرد را ارائه دهد. تنوع هیولاها، رئیس ها و مکان ها در این نقطه بسیار خوشحال کننده است.
یکی از ویژگی های قابل توجه Dreadhunter عملکرد فنی آن است که برای یک بازی دسترسی زودهنگام، واقعا عالی است. در حالی که تعدادی باگ کوچک وجود داشت، هیچ باگ بزرگ یا خرابی عمده ای در بازی وجود نداشت که این موضوع گویای تعهد توسعهدهندگان به ارائه یک تجربه با کیفیت است.
موسیقی متن را نیز نباید دست کم گرفت، بسیار گیرا است، می تواند شما را بدون خسته کننده در زمان سلاخی دشمنان، شما را همراهی کند. گرافیک نیز بسیار خوب است و توجه به جزئیات محیطی واقعا مثال زدنی است. متأسفانه این بازی خالی از ایراد نیست و قیمت گذاری نسبت به حجم محتوا ممکن است مورد بحث باشد. با این وجود، ذکر این نکته ضروری است که بازی در دسترسی اولیه قرار دارد و در آینده محتوای بیشتری به آن اضافه خواهد شد که احتمالاً این نقص را جبران خواهد کرد.
حرف آخر
حتی با وجود دسترسی زودهنگام، Dreadhunter همچنان می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و پتانسیل این را دارد که یکی از بهترین شوترهای دوقلو (Twin Stick) ایزومتریک در بازار باشد. با این حال این بازی بدون نقص نیست، به طور کلی، این یک بازی خوب در هسته خود است و به مرور زمان اگر توسعه دهندگان روی آن کار کنند، حماسی خواهد بود. اگر می توانستیم بازی را در حالت چندنفره انجام دهیم، بسیار جالب تر می شود و امیدواریم در نسخه نهایی چنین قابلیتی اعمال شود.
Verdict
Even with early access, Dreadhunter can still be a lot of fun and has the potential to be one of the best isometric twin stick shooters on the market. It’s not without its flaws though, overall, it’s a good game at its core and over time if the developers work on it, it’s going to be epic. It would be much more interesting if we could play the game in multiplayer mode, and we hope that such a feature will be implemented in the final version