امروز به نقد یکی دیگر از بازی های تیم توسعه دهنده بازی های Pixel Perfect Dude می پردازیم. تیم توسعه دهنده ای که با استایل خاص گرافیکی اش در بازی های خود نام و نشانی در دنیای ننتیندو دست و پا کرده است و در سال ۲۰۲۱ بازی جدیدی به نام #DRIVE را برای مخاطبانش به ارمغان آورده است و با قیمت ۱۲٫۹۹ دلار در استور استیم قابل دریافت می باشد که امروز با نقد و بررسی این بازی در سایت Gamingles در خدمت شما کاربران گرامی هستیم.
در همین ابتدای کار باید خدمت شما دوست داران بازی های ماجرایی عرض کنیم که بازی #DRIVE بازی نیست که داستان محور باشد و داستان اصلی بازی اصلا از نقاط قوت بازی نیست. البته نه این که داستان بازی اصلا ضعیف بوده باشد! هرگز! بلکه داستان بازی آنقدر کوتاه است که می توان گفت ساخت بازی به شکلی صورت گرفته است که بیشتر بازی بر روی گیم پلی آن تمرکز داشته است تا اینکه بخواهد بازی همتا با داستانش پیش روی داشته باشد. البته داستان هایی کوتاه در ابتدای مراحل بازی شما را در قید اینکه برای چه گیم پلی بازی را انجام می دهید وجود دارد.
همانطور که از تصاویر بازی بر می آِد بازی در اصل یک بازی ماشین و تقریبا می شود گفت رالی است که در آن شما با گیمر های دیگر در بازی مسابقه نمی دهید و حریف چندانی در بازی وجود ندارد. در ابتدای بازی داستان هایی بر اساس اینکه شما راننده ای هستید که عاشق ماشین های دهه ۷۰ می باشد و دوست دارید بدون محدودیت از ظرفیت های این ماشین ها استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد با سرعت تمام در جاده ها حرکت کنید. این نمونه از داستان هایی است که از عشق و علاقه شخصیت اصلی داستان بازی به ماشین های قدیمی در ابتدای هر مرحله به شما گفته خواهد شد.
اما نوبت به قسمت صلی بازی یعنی گیم پلی آن می رسد. در بازی #DRIVE شما به صورت متوالی و پشت سر هم در جاده قرار دارید. در این خیابان ها در حال حرکت هستید و اصلا نمی خواهید که ترمز بگیرید. هنگام رانندگی در بازی متوجه می شوید که شاید بیشتر از ۱۰ متر در جلوی ماشین را نمی توانید ببینید و بازی با استفاده از این طراحی سورپرایز های خودش را در جاده مخفی نگه داشته است و از آنجا که انجام بازی #DRIVE منوط به رانندگی ها پشت سرهم در جاده است هر دفعه با عوامل مختلفی که می توانند هم بازدارنده و هم پیشرفت دهنده به سرعتتان باشد روبه رو خواهید شد.
اما طراحی و وایبی که در مجموع از بازی #DRIVE می گیرد را اصلا نباید کم ارزش بشمارید. هر کسی که در تیم پیکسل مسئول طراحی بازی بوده است می دانسته است که استایل اصلی بازی را باید به چه شکلی هماهنگ نشان دهد. حتی وقتی در منوی های بازی گشت می زنید و یا ماشین های قدیمی را می بینید موسیقی های همان دهه در بازی پخش خواهند شد و استایل طراحی گرافیکی بازی به شکلی بسیار منظم و دینامیک در همه جای بازی وجود دارد. قابلیت های شخصی سازی اتوموبیل های در بازی #DRIVE کاملا به خوبی به گیم اضافه شده است و جدا از بوست کردن قدرت های اصلی ماشین مانند سرعت و قدرت کروز ماشین ها می توانید ماشین خودتان را به گاراژ ها برده و تغییر رنگ و استایل بر روی آنها اعمال کنید که اگر شما هم مثل ما باشید ماشین خود را تا آخرین مرحله از بازی تغییری نمی دهید زیرا دل کندن از ماشینی که بر روی آن زحمت کشیده اید بسیار سخت است!
با اینکه با یک نگاه به اسکرین شات های بازی می توان فهمید که بازی مانند NFS گرافیک بسیار خاصی در خود ندارد ولی توانسته است به عنوان یک بازی آرکید و در پلتفرم ننتیندو به خوبی نقشه ای مختلفی را با استایل ساده و جذاب خودش برای گیمرهای علاقه مند مهیا سازد.
حرف آخر
در مجموع باید گفت که بازی #DRIVE را یک بازی بسیار استاندارد در ژانر بازی های ماشین باید دانست که وجود این گیم ها در استور ننتیندو بسیار نادر است و معمولا بازی های تولید شده در ژانر ماشین کیفیت آنچنانی ندارند. با اینکه گرافیک بازی #DRIVE هم کیفیت آنچنانی ندارد ولی شما در هنگام بازی با یک گیم پلی بسیار خوب و استاندارد مواجه هستید که فضای خوبی را برای انجام دادن کروز ها و رانندگی با سرعت در جاده های مختلف را برای شما به ارمغان می آورد.
Verdict
All in all, #DRIVE should be considered a very standard game in the car game genre, which is very rare in the Nintendo Store, and usually games produced in the car genre are not of such quality. Although the graphics of the #DRIVE game are not of such quality, but when you play, you are faced with a very good and standard gameplay, which brings you a good space for cruising and speeding on different roads.