بازی های آرکید را به یاد دارید؟ بازی های شوتر فضایی را که در آن باید دائما با شلیک کردن سفینه خود به چپ و راست حرکت می کردید را چه؟ شاید باورتان نشود ولی هنوز هم که بعد از آن همه زمان از توسعه و انتشار آن بازی های گذشته است بازی هایی که در این ژانر هنوز هم عرضه می شود به طور وسیعی طرفداران زیادی دارند. حس شلیک و جا خالی دادن در این بازی ها باعث می شود که نمونه های مختلف آن در شکل های متفاوتی هر ساله در استور بازی های مشاهده کنیم که خوب امروز با ی مدل دیگر از این بازی ها به نام ESCHATOS در خدمت شما گیمرهای عزیز و دوست داران بازی های ننتیندو هستیم که در ادامه با نقد و بررسی این بازی در سایتGamingles به معرفی آن خواهیم پرداخت.
معمولا بازی های آرکید شوتری که به این گونه توسعه می یابند بک گراند های ثابت و یک شکلی دارند که به با پیکسل آرت های خودشان ساخته می شوند ولی در مورد بازی ESCHATOS باید گفت که شکل ساخت بک گراند آن کاملا متفاوت بوده است. شما با اینکه با سرعت بالا حرکت می کنید دائما محیط زیر پای شما با شکل های مختلفی تغییر می کند. به طور مثال اگر در شهر هستید می بینید که حرکت شما از بالای ساختمان های سریع شده ولی قسمت هیجان انگیز در بازی ESCHATOS این است که در بعضی از موارد با چرخش هایی که انجام می دهید می بینید که محیط زیر شما به عمق نیز میرود و پرواز شما را از لابه لای ساختمان ها و یا به صورت کنار از آنها نشان می دهد.
البته در ابتدای یکی دو مرحله اول بازی شاید این برای شما هیجان انگیز باشد و با اینکه ما این نو آوری را در اینگونه بازی ها تشویق می کنیم ولی متاسفانه باید گفت که هیجان این شکل طراحی در بازی ESCHATOS به سرعت از بین می رود شاید فقط چند مرحله بتواند حس شما را به خود جلب کند و مانند بقیه بازی های در این ژانر بیشتر حواس شما به خود گیم پلی خواهد رفت و اینکه بتوانید سفینه خودتان را به خوبی در مسیر بقیه سفینه ها قرار داده و آنها را نابود کنید.
اما داستان اصلی بازی در مورد موجودات فضایی هستند که دائما به شکل های متفاوتی به زمین حمله می کنند و شما با داشتن یک سفینه پیشرفته که به شلیک های مختلفی مجهز است باید آنها را نابود کنید. این موجودات به شکل های مختلفی در هر مرحله با شما روبه رو می شوند در مراحل ابتدایی با سفینه های کوچک که نابود کردن آنها آسان است شروع می شود و بعد از آن سفینه ای حرف قابلیت های بیشتر و استقامت های بالاتری را از خود نشان می دهند. بعد از اینکه هر چند مرحله تمام شد با باس های بازی رو به رو می شوید که این باس ها معمولا اندازه های بزرگی دارند و نابودی آنها حد اقل ۱۰ دقیقه گیم پلی را می طلبد.
در بالای صفحه نمایش بازی نموداری میزان صدمه و سلامتی شما را نشان می دهد و مانند اکثر بازی های این ژانر شما محدودیت شلیک و تعداد گلوله ندارید. اما یکی از مواردی که در طراحی بازی ESCHATOS بسیار آزار دهنده است این است که صفحه بازی که در آن بازی را انجام می دهید به شکلی طراحی شده است که با بک گراند آن اصلا تطابق خوبی ندارند و می توان دید که هنگامی که با سرعت در نقشه بازی در حال حرکت هستید بسیاری از سفینه ها و شلیک ها و آیتم ها را در بازی نمی توانید ببینید. هر چه نقشه بازی تاری تر می شود دید بهتری دارید و خوب اکثر نقشه های بازی بسیار روشن هستند. همینطور از لحاظ رزولوشن نیز تفاوت های فاحش با خود افکت های بازی و آیتم های درون بازی با بک گراند بازی وجود دارد که بسیار چشم را اذیت می کند.
حرف آخر
در مجموع باید گفت با اینکه رزولوشن بازی ESCHATOS به صورت یک بازی موبایل ساخته شده است و انجام بازی در بسیاری از بک گراند های بازی چشم را آزاد می دهد ولی از لحاظ انجام گیم پلی و طراحی بازی ۲۹ مرحله خوب را برای دوست داران این ژانر در توسعه بازی ESCHATOS شاهد هستیم که اگر می توانید با این نقطه ضعف ها در این بازی کنار بیایید می تواند این بازی را به لیست بازی های قابل انجام آینده خود در ننتیندو اضافه کنید.
Verdict
it should be said that although the resolution of ESCHATOS game is made as a mobile game and playing in many game backgrounds frees the eye, but in terms of gameplay and game design, 29 good steps for fans of this genre. In the development of ESCHATOS game, we see that if you can cope with these weaknesses in this game, you can add this game to the list of future games that can be played on Nintendo.