Neverout یک بازی نیست که می تواند به سادگی به عنوان مزاحم تعریف شود. برای احترام تازه وارد Gamedust، ما نیاز به بیش از صفت دارد. این ساختمان فوق العاده است به پازل نینتندو آمده پس از ماجراجویی خود را در جهان خواستار از واقعیت مجازی است، که یک جهش بزرگ از ترکیبی نینتندو است، سوئیچ بنابراین دور، عینک واقعیت مجازی. اما بیا برویم به آنچه که می رویم.عنوان Neverout نیز یکی از بازیهایی است که مبتنی بر معماهای حرکتی و با ایده خروج از اتاق عرضه شده است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.
هنگامی که شما این بازی را شروع می کنید، به ویژه اگر شما ایده پیش بینی شده ای از نحوه قرار گرفتن آن نداشته باشید، شما احساس می کنید که زمان بسیار بدی خواهید داشت. هیچ چیز دور از واقعیت نیست، گرچه بعد از آن تروریسم به دلایل دیگری ایجاد خواهد شد. این بازی در نوعی از اتاق پناهندگی شروع می شود که در آن یک صدای شما روی کاغذ قرار می گیرد. پس از چندین خرابی قدرت، متوجه خواهید شد که در هر لحظه چشمانتان را باز می کنید و چیزی را وحشی خواهید یافت، اما این بازی از این منبع سینمایی افسانه ای استفاده نمی کند. این جایی است که ماجراجویی از طریق یک تعداد اتاق در همان فضای که در آن گرانش با پیچ و تاب های متعدد به چالش بکشد، dodging اشیاء که ما را از دست دادن بازی اگر لمس آغاز می شود. همه اینها برای رسیدن به یک دروازه ورودی، ابتدا غیرقابل دسترس است، پس ما بعد از تلاش های زیادی به سطح بعدی می رویم.
معماهای بازی در کل بر مبنای همین هستند که در این اتاق مکعبی، چگونه از روی موانع عبور کرده و یا با استفاده از آنها به دریچه مورد نظر دسترسی پیدا کنید. مکانیزم اصلی بازی نیز این است که شخصیتی که کنترل او را بر عهده دارید، میتواند روی همه وجوه مکعب حرکت کند و در نتیجه با چرخشهای مختلف روی وجوه مکعب، میتوانید به شکلهای خاصی از موانع عبور کنید. هیچ نوع حرکت دیگری نظیر پرش و… در بازی وجود ندارد و صرفاً باید با راه رفتن روی این مکعبها در محیط بازی پیشروی کنید.
این بازی در مجموع دارای ۶۰ مرحله است ، هر کدام یک عنصر جدید را به یک عنصر اضافه کرده است. علیرغم برقراری ارتباط با شخصیت یا دشمن دیگر، احساس امنیت و صدا نخواهید کرد، زیرا تنظیم اتاق باعث ترس از ذهن شما می شود. این سطوح به طور عمده با دادن احساس فتنه انگیزی و تروریسم مشخص می شود.
معماهای بازی در کل طراحی خوبی دارند و هر کدام چالشهای مختلفی را در مقابل شما قرار میدهند و به مرور و با اضافه شدن المانهای جدید به مراحل، سطح پیچیدگی آنها بالاتر میرود. در حالی که مراحل اولیه بازی را میتوان به سرعت به اتمام رساند ولی با پیشروی در آن، کمکم به مراحل پیچیدهای بر میخورید که نیاز به تفکر فضایی قوی دارند تا بتوانید از پس حل آنها بر بیایید و البته این خود به خوبی نشان دهنده این است که سازندگان برای طراحی معماهای بازی وقت صرف کرده و در عین حال به ترتیب خوبی از آسان به سخت آنها را مرتب کردهاند.
این سیستم کنترلی بازی در کنار معماهای بازی که مرحله به مرحله پیچیدهتر میشوند، باعث میشود با وجود کیفیت خوب معماها، تجربه بازی به جای این که لذت بخش باشد، بیشتر شکل گیج کننده و اعصاب خردکن به خود بگیرد. معماهای بازی هر چه قدر هم که خوب باشند، وقتی بازی نتواند شرایطی را فراهم کند که بازیکن بتواند به خوبی به تجربه آن بپردازد، باعث میشود که از ارزش واقعی بازی به شدت کاسته شده و حتی سختی معماهای بازی به جای این که شکلی منطقی داشته باشند، شکلی غیرمنطقی به خود بگیرند و از حل کردن آنها لذت کافی را نخواهید برد. شاید سازندگان برای ارائه تجربه واقعگرایانه از حالت کسی که در یک مکعب عجیب و غریب اسیر شده است چنین مکانیزم حرکتی را برای بازی ایجاد کرده باشند ولی وقتی چنین مکانیزمی باعث بشود که به هیچ وجه نتوانید از بازی لذت ببرید و صرفاً باعث خرد شدن اعصابتان بشود، طبیعتاً دیگر این واقع گرایی ارزشی نخواهد داشت. به هر حال کسی بازی را به عنوان یک شبیه ساز سرگیجه انجام نمیدهد که بخواهد از چنین مواردی لذت ببرد. شاید در یک بازی که قرار است مثلاً شبیه ساز دقیق پرواز با هواپیما باشد، ایجاد حس سرگیجه برای افرادی که سابقه پرواز و خلبانی ندارند، یک نکته مثبت باشد که بتواند تجربه پرواز را به طور دقیق منتقل کند ولی در چنین بازی که مصداق خارجی برای حرکات آن وجود ندارد، ایجاد حس سرگیجه طبیعتاً نکته مثبتی محسوب نمیشود.
در کنار گیم پلی بازی باید به گرافیک آن اشاره کنیم. بازی در کل از بعد هنری تقریباً قابل بررسی نیست زیرا در تمام طول بازی شما درون مکعبی هستید که تقریباً ظاهری فلزی دارد و صرفاً کمی رنگ بندی این فلزها و عناصر موجود در آن تغییر میکند که این تغییر نیز چندان باعث تنوع ظاهری خیلی زیادی در بازی نمیشود. از بعد فنی نیز گرافیک بازی صرفاً در حد خیلی معمولی قرار میگیرد و چیز خاصی برای ارائه ندارد. در عین حال با توجه به داغ کردن PS4 و سرعت بسیار بالای فنهای آن در حین انجام بازی، گاهی اوقات به نظر میرسد که ظاهراً بازی فشار سخت افزاری بسیار بالایی را حتی در حالت غیر VR به PS4 وارد میکند که با توجه به گرافیک نه چندان بالای آن چندان منطقی به نظر نمیرسد.
در زمینه موسیقی نیز بازی وضعیتی بسیار معمولی دارد. تقریباً در تمام طول بازی یک موسیقی معمولی پخش میشود که به مرور زمان قطعاً شما را دلزده خواهد کرد. در زمینه صداگذاری هم از آن جایی که تقریباً المانهای خیلی زیادی از این لحاظ وجود ندارد، نمیتوان خیلی این بخش را مورد بررسی قرار داد ولی در مجموع صداگذاری بخشهایی که در بازی لازم بوده به خوبی انجام شده است.
حرف آخر
Neverout یک مجموعه کنجکاو از پازل های ما ارائه می دهد که، با وجود داشتن حالت چند نفره، ساعت ها سرگرم کننده ما را حفظ خواهد کرد. این واقعیت که هر سطح چیزی جدید را اضافه می کند یا باعث بهبود آن می شود، آن را یک بازی می کند که تکامل می یابد. ۲۰ سطح اول می تواند ساده باشد، اما با گذشت زمان، مشکل افزایش می یابد اگر شما موفق به غلبه بر مانع مانتیونی که در وسط بازی غالب می شوید. موسیقی متن چیزی را برای مورد نظر برگزید، چرا که تغییری ندارد، هرچند که با تنظیم بازی منطبق است. بافت ها ضعیف هستند و بخش گرافیکی بیش از ساخت و ساز قابل توجهی از سطوح را احترام نمی گذارد. با این حال، اهمیت این بازی باید برای همه باشد تا بتواند از یک پازل بسیار خلاق لذت ببرد.
Verdict
Neverout offers us a curious collection of puzzles that, despite not having multiplayer mode, will keep us entertained for hours. The fact that each level adds something different or improves the above makes it a game that evolves as you complete it. The first 20 levels can be simple, but the difficulty increases with the passage of time if you manage to overcome the monotony barrier that prevails in the middle of the game. The soundtrack leaves something to be desired, since it does not change, although it adapts to the setting of the game. The textures are poor and the graphic section does not honor the more than remarkable construction of the levels. Even so, the importance of this game must be for everyone to be able to enjoy some very creative puzzles
ارسال دیدگاه