در این قسمت از سری نقدها و بررسی های سایت Gamingles با نقد و بررسی بازی Rocket Wars دوباره در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.
بازی Rocket Wars محصول جدید کمپانی Archon Interactive به تازگی برای پلتفرم نینتندو سوئیچ منتشر شده است و توانسته است نقدهای مثبتی از طرف بازیکنان و منتقدان صنعت گیم دریافت کند. Rocket Wars تمام المان های لازم برای تبدیل شدن به یک بازی دوستداشتنی را دارد که می توانید زمان خوبی را با بازی کردن آن با دوستان تجربه کنید. این بازی هم چنین بر روی پلتفرم Xbox نیز موجود می باشد.
بازی در حالت آنلاین شامل ۴ بازیکن و بیشتر است که در با اسلحه های فوق پیشرفته و جذاب و مدهای مختلف یک انتخاب عالی برای سپری کردن اوقات شما با دوستانتان است. اما این تمام داستان نیست، با طراحی هوش مصنوعی (AI) حرفه ای بازی، شما می توانید یک تجربه تکرار نشدنی را در حالت آفلاین در مقابل هوش مصنوعی بازی تجربه کنید.
بازی شامل ۵ مود مختلف است. در حالت Deathmatch اولین کسی که ۱۰ سفینه را از بین ببرد برنده است. در مود Survivor آخرین فردی که بعد از مبارزه زنده بماند برنده است و … . یکی دیگر از مودهای بازی Nuke King است، که در این مود برنده بعنوان پادشاه بازی بین دوستان برگزیده می شود. تمامی این مودها ذکر شده را می توان در حالت تکی یا به صورت تیمی با دوستان بازی کرد.
از نکات منفی بازی باید به تکراری شدن موتیف های بازی پس از سپری کردن یک مدت زمان نه چندان طولانی در محیط بازی اشاره کرد. داستانی پشت بازی وجود ندارد که از آن می توان هم بعنوان نکته ی منفی و هم نکته ای مثبت اشاره کرد.. چرا که Rocket Wars یک مبارزه جذاب در قالبی ساده و گرافیکی معمولی اما دوست داشتنی است. عدم وجود ساختار داستانی در بازی یکی ز نکات بسیار تاثیرگذار در مشتاق نگه داشتن بازیکن در بازی است که بصورت ناخودآگاه مخاطب را مجبور می کند گاهی حتی روزها و ماه ها را بر سر یک بازی صرف کند؛ که Rocket Wars متاسفانه در این کوشش ناموفق عمل کرده است.
صحبت از گرافیک بازی به میان آمد؛ باید اشاره کرد که گرافیک بازی بر اساس سبک Old-School یا همان بازی های سبک قدیم طراحی و پیاده سازی شده است. المان اصلی این ژانر بازی، گرافیک ساده و محیط (عموما) دو بعدی است که در Rocket Wars هم شاهد استفاده از این المان ها هستیم. از دیگر نکات منفی بازی این است که هر یک از محیط های مبارزه ی بازی دقیقا شبیه محیط های قبلی است و این یک امتیاز منفی برای بازی بشمار می آید. محیط پشت صفحه یک محیط تاریک است که هرازگاهی یک ستاره یا سیاره هم با طی کردن یک مسیر افقی ممکن است در پشت صفحه ظاهر شود.
موسیقی که در بازی استفاده شده است مانند گرافیک بازی، بیشتر از آثار منتخب و برگزیده ی دهه ۸۰ میلادی است. از نکات مثبت این ساندترک ها می توان به ناآشنا بودن این مسیقی ها به گوش کاربران امروزی اشاره کرد، که بسیار بر تاثیرگذاری و لذت بردن کاربران هنگام بازی اضافه می کند. تنها همین نکته کافی است تا مخاطب باز هم به سراغ این بازی رفته و اوقات خوشی را با گوش دادن به آثار فاخر دهه ۸۰ میلادی صرف کند.
حرف آخر
Rocket Wars دارای ایده های جدید و نابی است که گاها و در بعضی جنبه ها از برآورده کردن آنها عاجز مونده است. و همین باعث می شود که بازیکنان بعد از مدت نه چندان طولانی از باری کردن آن دست بکشند اما مطمئنا این بازی می تواند برای خیلی از کاربران دارای جذابیت های تکرارنشدنی باشد مانند موسیقی جذاب، گرافیک ساده اما چشم نواز، مودهای مختلف بازی و…
Verdcit
Rocket Wars may not be a perfect game, but it’s a really good time especially if you’re playing with friends and enjoy the ambiance. The imprecise controls can be a detriment to solo play, but they work as a good equalizer against other human opponents, regardless of skill level. The game is very simple-looking, but that doesn’t mean it doesn’t look great