در بازی Selma and the Wisp شما به عنوان یک توپ از نور بازی می کنید که یک دختر کوچک را از طریق سطوح مختلف وضعیت های خطرناک در یک جهان کابوس هدایت می کند. آن را با کشیدن کسی که با طناب به شما متصل شده است، شبیه به platforming می شود و امیدوار است که آن را از طریق مشکلات گشاده سازید. این می تواند خوب و بد باشد، اما به طور کلی اگر شما احساس می کنید که آن را می گذارید، یک بازی سریع می باشد.
بازی شروع به کار در اتاق خواب Selma و به سرعت تبدیل به یک جهان کابوس از غارهای تاریک و هیولا. نور هدایت کننده آن عنبیه است که شما کنترل می کنید. مکانیک مورد استفاده در اینجا این است که Selma به دنبال جهت عمومی خود را به عنوان شما نشان می دهد او چگونه مانور از طریق هر سطح. شما اساسا آتشفشان خود را نشان می دهد، مسیر خود را به ایمنی. در حالی که این اتفاق می افتد، شما باید از قدرت نور خود پیروی کنید زیرا آن را مانند فیوز روشن یک چوب دینامیت از بین می برد. این اساسا یک محدودیت زمانی ایجاد می کند، زیرا قدرت نور شما سریعا زمانی که شما بر محیط زیست و همچنین گذر زمان تأثیر می گذارد، برآورده می شود. با این حال، مقدار زیادی از شارژرهای سبک برای نگه داشتن حرکت در حال حرکت وجود دارد، و این شارژ همچنین به عنوان یک راهنما برای نشان دادن راه به منطقه بعدی در یک سطح کار می کند. شما می توانید آن دسته از شارژها را مانند خطوط درخشان نقطه به مسیر صحیح دنبال کنید. با قدرت نور شما می توانید چیزها را به هم بزنید، اشیا را تا حدودی حرکت دهید و پل ها را برای او بسازید. مراقب باشید تا از Selma دور نشوید، هر چند، و یا او از دل درد می میرند. در صورتی که او نمیتواند نزدیک شما را ببیند، یک متر قلب در زمان خود داشته باشید. این به این معنی است که شما گاهی اوقات باید برای پازل پیچیده تر عمل کنید.
یک عملکرد کاملا ضروری از wisp این است که یک حالت Hold را فعال کنید که در آن شما می توانید Selma را از پیگیری شما متوقف کنید در حالی که شما مراقبت از یک هیولا را انجام می دهید یا مسیری امن می کند. بار دیگر، آن را مفید برای آن را از طریق مناطق حوضچه مانند سنگ زنی به پایان رسیده است. علاوه بر این، wisp شما توانایی کشیدن بعضی از موارد حباب را دارد و از آنها برای کمک به حل پازل استفاده می کند. به عنوان مثال، شما می توانید دنده گم شده حرکت می کند و یا از یک کلید مخفی استفاده کنید. این باعث می شود کمی از تنوع را از آنجا که مدام هدایت Selma می تواند خسته کننده خود را بدون برخی از پیچیدگی اضافه شده است.
بنابراین، Selma و Wisp با این همه کار انجام می شود؟ برای یک، این احساس خطر ابتدایی را ایجاد می کند. پشت هر گوشه یک هیولا یا تله ممکن است. تاریکی بازی باعث می شود احساس کنید که کل دنیا از شما می خواهد. شما باید برای دستگاههایی که باید فعال شوند، و یا مناطقی که Selma باید از طریق ایمنی یک خانه یا ساختمان اجرا شود، مراقب باشید. اغلب، می خواهم خودم را آرزو کنم که بتوانم خودم را پرت کنم یا حرکت Selma را انجام دهم، زیرا او لزوما به آنچه من انتظار نمی رود، نمی رود. این برای من خوب بود در حالی که در سطح با چرخ فروزان. با این حال، Selma در نهایت من را با پیگیری تا زمانی که او نمره درست است. این کمی از محاکمه و خطا در برخی از مناطق است.
باید بگویم که بازی واقعی، بسیار دشوار نیست. افتادن پس از حادثه، سطح بعد از سطح، شما تقریبا در اکثر پازل zoom. من می گویم طول بازی فقط چند ساعت طول می کشد. برخی از چالش های هوشمندانه از دست رفته است. هیچ پازل ای وجود ندارد که مغز شما را درهم بشکند یا ذهن خود را در هنگام کشف راه حل ذهنتان بکشید. این بیشتر در امتداد بازی ایده آل است که می توانید از طریق یک نشست بازی کنید. اگر گیر کرده باشید، خیلی بیشتر حرکت می کنید و Selma احتمالا راهی برای شما پیدا خواهد کرد.
Platforming بسیار متوسط است، بیشتر به این دلیل است که Selma قادر به فرمان نیست. بنابراین، سطح سخت افزاری platforming محدودیت دارد. کنترلها به جای سطح دقیق کنترل، احساس بسیار نرمی دارند.
من بعضی از مقایسه های لیمبو را برای این بازی دیده ام، اما رک و پوست کنده فقط آن را نمی بینم. در Selma و Wisp شما اغلب او را هدایت می کنید، و نه حرکات خود را انجام می دهید. او باید از یک بادکنک بر روی یک رشته پیروی کند، من چیزی را نمی بینم که به هیچ وجه از لیمبو به من یادآوری کند، به غیر از این که بازی کم نور و یک موسیقی متن فیلم خیره کننده باشد. Selma یک بازی اصلی بیش از یک نسخه از Limbo است.
هیچ داستان یا کلامی وجود ندارد که من بتوانم به غیر از مقدمه بازی و چند جمله به سمت انتهای دیگر پیدا کنم. هر سطح مناظر مختلف ارائه می دهد ، اما هیچ چیز در راه یک خط داستان به خودی خود وجود ندارد.
گرافیک یک نگاه چند ضلعی زیبا به آنها دارد و رنگ های رنگی تیره تاثیر زیادی بر اتمسفر بازی دارند. من متوجه شدم که هیولاها دقیقا به یک پرچم ترسناک ختم نمی شوند. شاید این به این دلیل است که Selma یک دختر کوچک است و برای هیبت های کابوس او میزان ترس وجود دارد. چند هیولا وجود داشت که حتی به نظر رسیدن به یک کودک شبیه بود. من مطمئن نیستم که آیا عمدی بود یا نه، اما با هنر چند منظوره گیر کرده است.
مناظر تا حدودی پیش پا افتاده است. شما می توانید از مناطق سنگی سنگی، پل های لکه دار، آب و غیره عبور کنید. Selma در یک کابوس است که از آن شما تنها نور او هستید و در جهت هنر و طرح رنگ بسیار واضح است. به طرق مختلف منابع نور ظاهر خواهند شد. این یک بازی سایه دار با تنها نور افست، نور کم، یا نور ماه برای دیدن از طریق است.
موسیقی مسخره است و به هیچ وجه تسکین دهنده نیست، با این حال به موسیقی متن فیلم وحشت وارد نمی شود. هیچ اثری از پوست خزنده وجود ندارد که من به یاد می آورم. دوباره احساس می کنم این است که Selma یک کودک است و این نشان دهنده یک دیدگاه کودک نسبت به وحشت است، نه کابوس بزرگسالان.
حرف آخر
Selma و Wisp چیزهایی بسیار خوبی برای آن می گذارند. جهت هنری چند ضلعی، طرح رنگی تیره و بازی بازی نوظهور به نظر می رسد و احساس خاصی دارد. هدایت او از طریق عمق غار ها و گوش دادن به صداهای آب یا هیولاها که از طریق بازی پخش می شود، درمان است. مکانیسم های کنترل و توانایی قرار دادن Selma در زمان همراه با محدودیت زمانی wisp، لبه خوبی برای طراحی سطح می باشد. با این حال، این پازل ها به اندازه کافی به اندازه کافی چالش برانگیز نیستند و این بازی را بیشتر از حد انتظار انتظار می رود. در حالی که پازل ها اختراع شده اند، به نظر می رسید که از بین رفته اند و من بهترین platformer پازل نیستم. من فکر نمی کنم که سطوح باید طولانی تر و یا به مراتب سخت تر باشد زیرا احساس می کنم که ممکن است فقط تشدید شود. آنچه که بازی می تواند استفاده کند، برخی از سطوح است که شما را به “wow” هنگامی که شما آنها را به پایان برساند. این عدم تعجب است که گم شده است و می تواند بهبود یابد. این بازی بد و یا روان نیست، اما این باعث می شود بازی کمتر از یک بازی باید بازی کند و بیشتر از یک بازی در یک یا دو جلسه بازی کند. در کل، اگر از پلتفرمهای سبک بخواهید پازل ها را دوست داشته باشید، این بازی از ابتدا تا انتها یک بازی سرگرم کننده است.
Verdict
Selma and the Wisp has some very good things going for it. The polygonal art direction, dark color scheme, and inventive game-play give it a distinct look and feel. Leading her through the depths of the caves and listening to the sounds of water or monsters echoing through the game is a treat. The control mechanisms and ability to put Selma on hold along with the wisp’s time constraint give a nice edge to the level design. However, it’s puzzles are not quite challenging enough and it shortens the game-play more than expected. While the puzzles are inventive, I seemed to be breezing through a bit and I’m not the best puzzle platformer around. I don’t think the levels should be longer, or substantially more difficult as I feel that might just be aggravating. What the game could use are some levels that make you go “wow” once you finish them. It’s that lack of amazement that is missing and could be improved. It doesn’t make the game bad or mundane, but it does make the game less of a must play game and more of a game to play in one or two sittings. All in all, it’s still a fun play through from beginning to end if you like puzzles with some light platforming
ارسال دیدگاه