در بازی Strategic Command: World War I نگاه استاندارد جنگ به این صورت نیست که جنگ آغاز شد و فقط به دلیل احتمالات تاریخی به بن بست رسید. در آغاز جنگ ، دور از ذهن نبود که کدام مسایل به پیش می روند. آلمانی ها توانستند در روزهای اولیه به سرعت پیشرفت کنند و در حدود یک ماه به حومه پاریس آمدند.
و این مشکل بود سران نظامی اروپا قصد داشتند جنگ آخر را با فناوری این جنگ بجنگند. این خوب پیش نرفت ، زیرا حملات پیاده نظام انبوه علیه سیم خاردار ، سنگرها و توپخانه ضعیف عمل می کردند. هنگامی که روسیه وارد جنگ با آلمان شد ، در جبهه غربی حفر شد و اجازه داد که انتنتا در جنگ سنگر تا سنگر خون خود را به کام مرگ بکشاند.
بازی Strategic Command: World War I این فرصت را به شما می دهد که همه اینها را تغییر دهید. بازیکن به عنوان حاکم یکی از ائتلاف های مهم آنتنتا یا قدرتهای مرکزی این فرصت را دارد که کارهای متفاوتی را انجام دهد. هواداران قدرتهای مرکزی این بار می توانند طرح شلیفن را به روشی صحیح اجرا کنند ، در حالی که بازیکنان آنتنتا سعی می کنند روسیه را از این نگذرند که بخشی از جنگ را ترک کند.
در بازی Strategic Command: World War I نیروها دارای اسپریت هستند و روی پایه هایی با رنگ ثابتی قرار دارند که روی نقشه ترکیبی ، نقشه ۲ بعدی با رنگهای چشمگیر و پیکسلی در همه جا قرار دارند.
بازی Strategic Command: World War I از لحاظ گرافیکی به خودی خود زشت نیست ، اما جذاب هم نیست. تمام جلوه های بصری بازی به اولین نسخه های رایانه ای باز می گردند ، که درگاه های باریک از بازی های تخته ای مبتنی بر هگزا بودند.
گیم پلی بازی Strategic Command: World War I مبتنی بر نوبت است و در یک شبکه مربعی ارائه می شود. هر نیرو دارای استحکامی است که به اندازه ، روحیه ، سطح فنی و سایر عوامل بستگی دارد و حالت های جنگی که شامل حمله به پیاده نظام به واحدهای مجاور ، توپخانه می تواند بمباران کند ، حمل و نقل دریایی و غیره است و بازیکن وظیفه اعزام واحدهای خود را به دستیابی به حداکثر کارآیی رزمی را دارد.
اگر به عنوان یک موتور برای شبیه سازی نبرد در مقیاس بزرگ در WW1 ارزیابی شود ، Strategic Command: World War I کار قابل قبولی را انجام می دهد. تا حدودی جنگ WW1 مانند جنگ WW2 است اما ساده تر است ، بنابراین فضای زیادی برای فلش در اینجا وجود ندارد.
در Strategic Command: World War I سازوکارهای مهم مواردی هستند که به ملل شما اجازه می دهند نیروهای مسلح شما را بسازند و پشتیبانی کنند. دو مقادیر اساسی وجود دارد که بر توانایی ملتهای شما در جنگ تأثیر می گذارد که نقاط تولید نظامی (MPP) و National Morale هستند.
MPP از این دو تأثیر بیشتری در کارهای روزمره دارد. MPP نمایانگر انتزاع از اساس مادی جنگ که گلوله ها ، مواد غذایی ، نفت و سایر منابع مادی شما ارتش است و این ارزش به سایت های منبعی که شما کنترل می کنید ، کارآیی صنعت شما و تقسیم بین غیرنظامی و نظامی بستگی دارد. تولید تقریباً هر کاری که انجام می دهید MPP ها مستقیم یا غیر مستقیم هزینه دارد.
واضح ترین هزینه MPP ساخت واحدهای تقویتی است. پیاده نظام ، سواره نظام و کشتی های معمول در اینجا ، همراه با Zeppelins عجیب و غریب و توپخانه راه آهن در میان دیگران است. این بازیکن می خواهد خریدهای خود را با دقت متعادل کند ، مبادا آنها به طور تصادفی در دام تاریخی جنگ سنگر قرار گیرند. هرگز MPP های کافی برای ساخت و تقویت واحدها وجود ندارد ، اما چیزهای دیگر نیز برای MPP هزینه دارند.
MPPs همچنین می تواند برای تحقیق هزینه شود. در دنیای واقعی ، WW1 به همان اندازه به دلیل پیشرفت در فناوری و استفاده از آن به عنوان فرسودگی جنگ پایان یافت. شما می خواهید که ائتلاف شما با مخازن و گازهای مسموم و بمب افکن های استراتژیک و سایر سلاح های لازم برای شکستن بن بست نخستین باشد. البته اگر هزینه زیادی را صرف تحقیق کنید ، ارتش فعلی شما تضعیف خواهد شد.
دیپلماسی نیز به MPP متکی است. برای هر دو طرف نوسانات مانند هلند و نروژ مهم است زیرا آلمان به منابع خود نیاز دارد و آنتنته می خواهد آلمان را گرسنه کند. این بخش کمی توسعه نیافته از بازی است ، اما یک بازیکن صبور می تواند جنگ را به نفع خود از طریق دیپلماسی مناسب انجام دهد.
اگر همه مردم مایل به جنگ نباشند ، تمام MPP های جهان اهمیتی ندارند. واحدهای انفرادی روحیه دارند ، اما کل ملت شما نیز همینطور است. مکان های خاصی از نقشه برای مردم شما مهم است به عنوان مثال کونیگزبرگ برای آلمانی ها مهم است ، در حالی که ورشو توسط روس ها گنج می شود.
در بازی Strategic Command: World War I هنگامی که دشمن این مکان ها را تصرف می کند ، مقدار NM ملت در حال از دست رفتن پایین می رود و NM یک ملت برنده بالا می رود. همین مسئله می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که منابع منبع گرفته می شوند ، یا کاروان ها مورد حمله قرار می گیرند ، یا هنگامی که برخی از بازی های خاص آتش می گیرند.
اگر فشار اقتصادی یک ملت به اندازه کافی پایین بیاید آن کشور ممکن است تسلیم شود. از آنجا که NM برای هر مکان مهمی که در نظر گرفته می شود بالا یا پایین می رود ، مهم است که اجازه ندهید دشمن برای مدت طولانی آنها را نگه دارد.
هنگام جمع شدن ، اجزای غیر نظامی وظیفه خوبی را برای مجبور کردن بازیکن برای تصمیم گیریهای مهم انجام می دهند. هرگز MPP های کافی برای دور زدن وجود ندارد ، و National Morale می تواند دوره های کمترین عملکرد را به سادگی وادار کند تا ملت را نبرد کند.
حرف آخر
به طور کلی بازی Strategic Command: World War I با وجود رابط کاربری ساده ، یک بازی مناسب و معقولی است که WW1 را در سطح عالی استراتژیک پوشش می دهد. این عنوان از یک شبیه سازی اقتصادی مانند یک wargame بنظر می رسد اما این اطمینان را به شما می دهد که بازیکن به هر دو جنبه توجه کند. این بازی جذاب را به دوستداران و طرفداران بازی های سبک استراتژی پیشنهاد می کنیم.
Verdict
Overall, Strategic Command: World War I, with its simple interface, is a decent game that covers WW1 strategically. This title looks like an economic simulation like a wargame but it assures you that the player will pay attention to both. We offer this fascinating game to lovers and fans of strategy games