در یک ویدیوی مصاحبهای و پشت صحنه جدید، بلوبرتیم (Bloober Team) دیدگاه خود را برای توسعه نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 و همکاری خود با ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) و آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) بیان کرده است.
در این ویدیو، شرکت سازنده ایدههای تیم برای حفظ اتمسفر بینظیر Silent Hill 2 و در عین حال مدرنسازی بسیاری از ویژگیهای بازی را مورد بحث قرار داد. یکی از این تغییرات و مدرنسازیهای اعمال شده روی گیمپلی، مربوط به تغییر زاویه دوربین به روی شانه شخصیت اصلی است. متئوس لنارت (Mateusz Lenart)، مدیر خلاقیت و طراح اصلی نسخه بازسازی شده Silent Hill 2، میگوید:
ما میخواهیم بازسازی Silent Hill 2 همان تاثیری را روی صنعت گیم بگذارد که ۲۱ سال پیش گذاشته بود. با اینکه میخواهیم به نتیجه نهایی یکسانی برسیم، انتظارات بازیکنان در طول زمان تغییر میکند و برخی چیزها باید مدرن شوند. به عنوان مثال، به همین دلیل است که زاویه دوربین را روی شانه قرار دادیم تا بازیکنان تا حد امکان در دنیای بازی غرق شوند.