نقد و بررسی بازی ۱۹۷۱ Project Helios

نقد و بررسی بازی ۱۹۷۱ Project Helios

امروز با معرفی یک بازی استراتژیکی در خدمت شما دوست داران بازی هستیم . بازی در ژانر جنگ ها و مهندسی تکنیک های جنگی و حمله در گرافیک سه بعد به نام ۱۹۷۱ Project Helios در سال ۲۰۲۰ توسط شرکت توسعه بازی RecoTechnology S.L. به بازار بازی ها برای بازی دوستان معرفی شده است که امروز با نقد و تحلیل این بازی در خدمت شما در سایت بازی Gamingles هستیم .

شرکت بازی RecoTechnology S.L. تقریبا شرکت بازی سازی جدیدی است و از سال ۲۰۱۵ در مجموع ۶ بازی را منتشر ساخته است و از همه این شش بازی می توان یک نقطه مشترک برای آن ها قائل بود و آن هم طراحی های تصویری این بازی هاست که همه استایلی بسیار شبیه به یکدیگر دارند ولی بازی های موضوع های مختلفی در ژانر های متفاوت دارند . حال امسال با یک نوع بازی جدید که می توان گفت بزرگترین بازی این گروه تولیدی بازی است به نام ۱۹۷۱ PROJECT HELIOS بازی تقریبا گرانی را به دنیای بازی های استراتژی اضافه کرده است .

داستان در زمان ۱۹۷۱ در یک محیط بسیار سرد اتفاق می افتد و شما بر حسب گذر روز های بازی ماموریت های مختلفی را دارید و باید قبل از تمام شدن روز شمار آن ها را انجام دهید . ماموریت هایی که از ساخت مقر جنگی گرفته و یا پیدا کردن منابع برای گرم کردن خودتان و یا ساخت اسلحه و حمله به دشمن همگی آپشن هایی است که در بازی قرار داده شده است .

خود بازی یکی از معدود بازی های استراتژی جنگی است که یک نفره انجام می شود . معمولا در اینگونه بازی ها وقتی کلمه استراتژی می شنویم انتظار گروهان گروهان سرباز و ارتش حمله را داریم ولی در این بازی با یک و یا دو نفر به صورت کماندو بازی خواهیم کرد و انجام تصمیم های مختلف برای آنها آن را استراتژی کرده است .

نوع انجام بازی جالب است . شاخص اصلی بازی در فضا های مختلف حالت های پازل مانندی را اتخاذ می کند . به طور مثال اگر شخصیت اصلی وارد یک کمپ می شود شما از بالا می توانید همه چیز را تماشا کنید . از موقعیت دشمن گرفته تا انواع اقسام لوازم و منابعی که در آنجا وجود دارد . حال با رسیدن به آنجا بازی به طور اکشن انجام نمی شود و حمله ها به صورت ناگهانی اتفاق نمی افتد . با رسیدن به کمپی جدید و یا محیط جدید فضای استراتژیکی بازی در بعد گیم پلی بازی خودش را نشان می دهد . به این معنی که با اتخاذ تصمیم جدید و پله پله شما جلو خواهید رفت . مثلا در زمانی که قصد حمله دارید با انتخاب مسیر حرکت نوع تیراندازی و …. از قبل می توانید آن قسمت را رد کنید و بیشتر شبیه به حل یک پازل در هر قسمت بازی است و نیاز به فکر کردن دارد . خیلی از قسمت های طراحی شده بازی بسیار آسان هستند . یکی از مهم ترین ایراد های بازی همین جا است که بالانس مناسبی بین مراحل بازی برقرار نیست . ماموریت های بازی و پازل های آن در مواقعی بسیار سخت هستند و از فردی که بازی را تازه شروع کرده است انتظار نقشه کشیدن های وسیع دارد . در سوی دیگر ماموریت های بسیار آسانی حتی در انتهای بازی وجود دارد که کمی بازی را خسته کننده می کند .

بعد از اتخاذ تصمیم و مسیر تاکتیکی جنگی حمله شما انجام می شود و اگر کاملا دشمن را نکشتید حال نوبت به دشمن می رسد تا مسیر حمله خود را مشخص کند . بازی شبیه به حرکت دادن مهره های شطرنج در صفحه اش می باشد . یکی از دیگر ایراداتی که می توان به بازی گرفت ندانستن مقدار قدرت دشمنان و یا خودمان است . معمولا نمی دانیم که چقدر می توانیم به دشمن صدمه بزنیم و یا او می تواند به ما صدمه بزند . نمی توان این را باگ در نظر گرفت و می توان گفت که توسعه دهنده بازی می خواسته فضای واقعی جنگی را شبیه سازی کند و در دنیای واقعی شما به طور دقیق نمی دانید که چه مقدار در یک جنگ می توانید به دشمن صدمه برسانید .

یکی از المنت های بازی که کاملا در تم گرافیک بازی مشهود است سرما است . بازی در محیطی یخ زده در حال انجام است و یکی از مهم ترین چیز هایی که در بازی باید به آن توجه شود مدیریت گرما در قسمت های مختلف کمپ جنگی می باشد .

اگر بخواهیم در باره گرافیک بازی صحبت کنیم می توان گفت که تیم توسعه دهنده بازی سنگ تمام گذاشته است . یک بازی استراتژی با این نوع طراحی گرافیکی جدید است و فضای خوبی به بازی داده است و می تواند ایده های زیادی را برای طراحان بازی های دیگر ایجاد کند . چرخش دوربین در بازی بسیار لذت بخش است  محو شدن تصویر هم در هنگام چرخش افکتی زیبا بوجود می آورد . بارش های برف و … کمی کارتون مانند هستند ولی چیزی نیست که با استایل بازی همخوانی نداشته باشد .

موسیقی های متن بازی مناسب با تم و استایل بازی طراحی شده است و نمره خوبی را دریافت می کند همین طور صدا هایی که همراه با افکت های تصویری ایجاد می شوند کاملا خوب تمیز و تداعی کننده اتفاقات بازی هستند . مهم ترین قسمتی که در بعد صدا می توان به آن ایراد گرفت نداشتن صدا گذاری در قسمت پخش دیالوگ های بازی است که اگر تیم توسعه دهنده با کمی صبر و حوصله صداگذاری های خوبی برای دیالوگ ها انتخاب می کرد بازی بسیار جذاب تر می شد و بازیکنان در فضای بسیار طبیعی تر و در داخل مسیر داستان قرار می گرفتند .

حرف آخر

در مجموع بازی از گرافیک بسیار خوبی برخوردار است و ساخت تصویری خوبی دارد . فضا سازی صدا ها به خوبی انجام شده است و اگر اهل بازی هایی باشید که نیازمند تفکر و حل و راهگشایی مسئله در مسیر بازی است و می خواهید این قابلیت ها را در یک بازی اکشن نشان دهید این بازی مناسب شما است .

Verdict

In general, the game has very good graphics and good image construction. The sound space is well done, and if you are a fan of games that require thinking and solving the problem in the game and you want to show these capabilities in an action game, this game is for you.

8

نقاط قوت

  • استراتژی تک نفره
  • نوع جدید بازی اکشن
  • ساختار گرافیکی خوب
  • موسیقی مناسب

نقاط ضعف

  • پیچیده شدن مرحله ها
  • تناسب نداشتن سطح سختی
8 گرافیک
9 داستان
8 گیم پلی
7 موسیقی