نقد و بررسی ۱۹۹۳ Shenandoah

نقد و بررسی ۱۹۹۳ Shenandoah

امروز نیز برای شما مقاله ای آماده کردیم از نقد و بررسی بازی نوستالژیک و در عین حال جذاب ۱۹۹۳ Shenandoah که شاید خیلی از شما با آن آشنا باشید اما علاقه به تجربه آن را نداشته باشید . اما باید بگویم که این بازی بسیار متفاوت است با چیزی که فکر می کنید و سازنده آن خلاقیت بسیاری را در آن خرج کرده است که بازی یک بازی کاملا منحصر به فرد به نظر آید . این بازی در ماه مارس سال ۲۰۱۶ توسط تیم های Limit Break، White Lines Black Spaces AB، Exceed ساخته شده است و توسط تیم های Limit Break، White Lines Black Spaces AB، در پلت فرم های نینتندو سوئیچ، اکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش به انتشار رسید البته که در سال ۲۰۲۰ نسخه ای به روز شده آن، تحت عنوان انتشار آن برای نینتندو سویچ منتشر شده که در گرافیک این بازی تاثیر مثبت بسیاری داشته است .

اما ژانر این بازی دقیقا همان چیزی است که همه شما تجربه کردید یا اگر سن پایین تری دارید حتما از آن شنیده اید . اسم این ژانر شوتم آپ می باشد که این ژانر معمولا در قالب های گرافیکی دو بعدی طراحی می شود که از این بازی هم مستثنی نیست . حال اگر تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید ما می توانیم اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم و تمام تجربیاتمان را برایتان شرح کامل دهیم .

این بازی به صورت مرحله ای می باشد یعنی شما بعد از اتمام یک مرحله به مرحله بعدی می روید اما در این مراحل قسمت های مختلفی وجود دارد که به چالش شما اضافه می کند . اصل ساخت این بازی و وجودیت آن جنگ فضایی است یعنی تمام تم و گرافیک آن بر پایه فضا و سیارات مختلف می باشد . در مراحل هم به همین صورت چالش هایی قرار گرفته شده است، همگی فضایی هستند. برای مثال : در یک قسمت سفینه ها دشمنان شما هستند در یک قسمت ایستگاه های فضایی و نظامی  که شما باید آن ها را نابود کنید و چالش های قرار گرفته در این بازی به قدری زیاد می باشند که در این مقاله نمی توانم به همگی آن ها بپردازم . اما نکته منفی که وجود دارد عدم ایجاد انگیزه در این بازی است یعنی به هیچ عنوان انگیزه خاصی برای ادامه بازی برای شما قرار گرفته نشده است به جز سخت تر شدن مراحل و ایجاد چالش ها و دشمنان جدید ! ولیکن فقط این نیست بلکه شما می توانید سفینه خود را به روز رسانی کنید تا قدرت تیر آن و حتی نمای ظاهری آن پیشرفت کند .

همانطور که گفتم سفینه این کار ها را انجام می دهد یعنی شما کنترل یک سفینه را بر عهده دارید . این سفینه قابلیت های مختلفی را دارا است از جمله این قابلیت ها پرتاب بمب هایی رگباری و جای خالی دادن به هر سمتی از صفحه است که باعث می شود دسترسی شما کامل باشد . اما کاری که دقیقا شما باید انجام دهید، این است که در ابتدا میزان سختی بازی را انتخاب کنید و بعد از آن وارد مرحله اول شوید که همان سیاره اول می باشد . این مرحله چالش های مختلفی دارد که با گذر کردن خودکار صفحه و جلو رفتن آن شما با آن ها برخورد می کنید که یکی از آن چالش ها و رواج ترین آن ها حمله سفینه های دیگر می باشد که به صورت خودکار به شما تیر اندازی می کنند ! اما شما باید با قابلیت تیر اندازی خود اقدام به نابودی آن ها کنید و بدون اینکه خودتان در معرض نابودی قرار گیرید آن ها را نابود کنید . البته کشتن یکی از آن ها خیلی سخت نیست ولیکن وقتی چندین سفینه دشمن روبه روی شما قرار می گیرند از بین بردن آن ها به مراتب سخت تر می شود .

بند آخر

به طور کلی گیم پلی بازی به همین صورت است و همان طور که گفتم این بازی داستان خاصی را دنبال نمی کند و به صورت کلی مرحله ای و رکوردی است. اما در کنار این مرحله های دوست داشتنی و منحصر به فرد ، اینجا ما گرافیکی را می بینیم که رنگ بندی بسیار زیبایی دارد و در ژانر خودش به جرات می توان گفت بازی ساده و سرگرم کننده ای است.به نظرم این بازی را از دست ندهید، زیرا از تجربه آن به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد و ارزش لااقل یک بار بازی را دارد.

verdict

The overall game play was the same, and as I said, this game does not follow a specific story and is generally staged and record-breaking, but along with these lovely and unique stages, here we see the graphics that It has a very beautiful color scheme and in its genre I can boldly say that it is one of the best in terms of game play and graphics. The mechanics also work in a precise and standard way that I can not fault. In general, if you are interested in this style of game or you like to experience a simple and fun game, do not miss this game because you will not regret the experience in any way.

6.3

نقاط قوت

  • گرافیک خیلی عالی
  • موسیقی مناسب
  • گیم پلی روان و جذاب

نقاط ضعف

  • عدم ایجاد انگیزه کافی
  • سخت شدن بیش از حد برخی مراحل
8 گرافیک
6 گیم پلی
6 داستان
5 موسیقی