نقد و بررسی Debris

نقد و بررسی Debris

با سلام امروز بار دیگر در خدمت شما همراهان همیشگی Gamingles هستیم با بررسی بازی Debris محصول شرکت Moonray Studios که این بازی را برای پلتفرم های پلی استیشن ۴ و مایکروسافت ویندوز و … منتشر کرده است. در ادامه با سایت ما همراه باشید تا انتهای این نقد و بررسی.

در ترجمه ی نام این بازی باید گفت که معنی این کلمه “زباله” می باشد. و داستان بازی هم به این صورت هست که شما به عنوان یک تیم غواصی به اعماق اقیانوس می روید تا زباله های دریایی را جمع کنید که در این راه با خطرات و تهدیدات ناشناخته ای که در اعماق اقیانوس وجود دارد رو به رو می شوید و باید با آن ها مقابله کنید. در طول بازی شما بصورت تیمی عمل می کنید و تنها نیستید. یکی از یاران شما به نام “سونیا” تنها فردی در گروه است که منبع نور را به خود متصل دارد و راه را برای شما دیگر اعضای گروه روشن می کند. پس باید همواره وی را دنبال کنید.

گیم پلی بازی تقریبا روان است و از نکات مثبتی که در باازی وجود دارد این است که شما می توانید این بازی را بصورت آنلاین Co-Op هم تجربه کنید. این یکی از مزیت های بسیار خوب Debris است اینکه این بازی تاریک با ژانر معمایی و هیجان امگیز را با دوستان خوبیتان تجربه کنید و در دل دریاها و اقیانوس ها با موجودات ناشناختخ و عجیب دریایی مواجه شوید

بازی از طراحی گرافیکی نسبتا خوبی برخوردار است اما می توانست بسیار بهتر هم باشد. فضای بازی بشدت تاریک و تیره است که البته به این علت کاملا علمی است که از یک عمقی به بعد در اقیانوس ها ، نور خورشید به آنجا نمی رسد و موجودات این نواحی دریا گاهی مدت ها در عمق اقیانوس در تاریکی مطلق روزگار می گذرانند. باری، اتمسفر بای بشدت تاریک است و چندان کار گرافیکی در تسریع این امر در بازی صورت نگرفته است. و تنها تمهید هوشمندانه ای که در این مورد خاص Moonray Studios در بازی گنجانده است این است که منبع نور نه چندان قوی ای به “سونیا” داده شده است و شما باید وی را دنبال کنید تا به مقصد برسید.

صداگذاری در بازی بصورت خوبی کار شده است و جا دارد که به هوشمندی این کمپانی در این بخش تبریک گفت. در عمق چندصد پایی از سطح آب شما قادر هستید با دوستان تان در گروه گفت و گو کنید . گاهی تنها مخاطب شما تنها یک نفر است و گاهی تمام گروه صدای شما را می شنوند. بازی به لطف طراحی سیستم هوشمندی که توضیحی درباره آن در طول بازی داده نمی شود شما قادر هستید که در یزر دریا و در عمق بسیار زیادی از سطح آب با دوستانتان دیالوگ داشته باشید. اما نکته ی قابل اشاره این است که حتی در چنین فاصله ای هم باز برخی از هم گروهی هاتان دیالوگ های بی معنی و خسته کننده خود را تمام نمی کنند و این امر شما را بعد از گذشت چند صباحی در بازی، خسته و بی رمق خواهد کرد.

اما درباره ی موسیقی باید گفت که چندان چنگی به دل نمی زند و در مواقع حساس بازی نمی تواند بخوبی احساس دلهره و ترس را در شما ایجاد کند. تکراری بودن آن و اینکه کیفیت صداگذاری بازی بهتر عمل کرده است باعث شده است تا بازیکنان تجربه خوبی از موسیقی آن نگیرند.

حرف آخر

Debris با این ایده ابتدایی که شما را در به ته اقیانوس بکشاند تا ببینید که ما با دریاها و اقیانوس ها چه کرده این و چقدر زباله به آنجا ریخته ایم که حال باعث تغییر وضعیت موجودات برعلیه خود ما شده است، این پتانسیل را دارد که شما را برای مدت زمان هم درگیر بازی کند و هم باعث شود تا امور روزمره و زباله هایی که در طول روز براحتی دور می ریزیم بیشتر دقیق شویم و بر محیطی که در آن زندگی می کنیم و از همان هم تغذیه می کنیم و همه چیزمان از اوست بیشتر دقت کنیم و مراقبت به خرج دهیم.

Verdict

Debris has the potential that you, with the initial idea of dragging you into the bottom of the ocean to see what we have done with the seas and the oceans and how much waste we are having to change the status of the creatures against us. To engage in play for a long time and to make the day-to-day things and the garbage that we throw away so easily more accurate and the environment in which we live and feed and we all have Be more careful and take care.

6.5

نقاط قوت

  • ایده ابتدایی جذاب
  • صداگذاری عالی

نقاط ضعف

  • دیالوگ های تهی
  • موسیقی ضعیف
  • فضای گیم پلی تاریک و تیره
6 گرافیک
6.5 گیم پلی
7 داستان
6.5 موسیقی