نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 11 Ultimate Edition

نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 11 Ultimate Edition

۲۷ سال پیش بود که اولین بازی در این ژانر ساخته شد . نه البته این ژانر صرفا بلکه در ژانر اکشن با این شکل و شمایل . بازی با قابلیت های رزمی بازیکنانی که به هم رحمی ندارند . البته بازی های دیگری هم در همین سبک ها مانند Taken و … تولید شده بود ولی چه چیزی باعث شد که Mortal Combat به یک بازی محبوب تبدیل شود ؟ جواب این سوال مشخص است ! پاشیدن خون به اطراف کنده شدن اعضای بدن بازیکنان به صورت واقعی باعث متفاوت شدن این بازی شده بود که باعث می شد جلوه های ویژه بازی به این طریق بتوانند خودشان را در ذهن شما حک بکنند . حال با گذشتن این همه سال نسخه های متفاوتی از بازی عرضه شده است که یکی از این نسخه ها Mortal Kombat 11 است که در سال ۲۰۲۰ یک نمونه از نسخه Ultimate Edition برایش توسعه داده شده است که امروز با تحلیل آن در تیم نقد و بررسی Gamingles در خدمت شما عزیزان هستیم پس با ما همراه باشید .

به خاطر داشته باشید که Mortal Kombat 11 یکی از کامل ترین بازی های اکشن رو در رو است که می توان آن را تهیه کرد . بازی در دنیای خودش معرکه است و تمام چیز هایی که فکر می کنید یک بازی اکشن در سبک مبارزات تن به تن نیاز دارد را نه تنها در حد استاندارد های شما بلکه فرا تر از آن در خود جای داده است . نه تنها بازی در قسمت انجام آن به صورت تک نفره به خوبی عمل می کند حتی بازی های چند نفره آن می تواند مدتی طولانی شما را سرگرم نگه دارد و داستان های هر شخصیت بسیار جذاب و جالب توجه هستند .

بازی تمام مهارت های فردی و خاص را به شکلی بسیار استادانه به هر یک از شخصیت های خود داده است و داشتن این ویژگی های رزمی متفاوت به کلیت بازی شخصیت کامل داده است و باعث شده وقتی نام بازی می آید حسی خاص به ما منتقل شود . که این حس نتیجه تلاش های تیم توسعه دهنده بازی NetherRealm Studios در تولید قسمت های داستان بازی و ساخت افکت های تصویری همینطور نوشتن دیالوگ ها و صداگذاری و اضافه کردن حرکات رزمی خاص و منحصر به فرد بازی است .

از سیستم دفاع های شخصی که در بازی قرار داده شده و ضد حمله ها گرفته تا زدن زیر فک (آپر کات) های قوی در بازی تا سیستم حمله ترکیبی و از همه مهم تر فن های تمام کننده هیجانی در پایان بازی همه به صورت خاص و منحصر به فرد برای بازیکنان ( شخصیت های بازی ) طراحی شده است . اما با ارائه ورژن جدید شخصیت های جدیدی هم در سال ۲۰۲۰ به بازی اضافه شده است که برای انجام این امر تیم توسعه نیاز به طراحی های دوباره بازی گرفته است . محیط بازی در کل همان بازی در نسخه ۱۱ است ولی مهم است که بدانید برای ساخت شخصیت های جدید صرفا طراح شکل و شمایل آن و ساخت فن ها و حرکت های پایانی فقط قابل توجه گروه توسعه دهنده نیست ! . با اتخاذ تصمیم اضافه شدن هر قهرمان به بازی تیم طراحی باید تمام دیگر شخصیت ها را شروع به طراحی مجدد کنند . دلیل اصلی این کار این است که چون هر شخصیت در بازی کارکتر مخصوص به خودش را دارد و فن ها و ضربات حمله ای آنها یونیک و متناسب با آن کارکتر است در نتیجه تاثیر فنی که بازی کن در هنگام بازی با شخصیت جدید اتخاذ می کند برای هر قهرمان متفاوت است . فرض کنید قهرمانی جدید می خواهید به بازی اضافه کنید . نه تنها طراحی های قابلیت های فردی او را باید در نظر بگیرید بلکه باید در نظر داشته باشید که این قابلیت ها چه اثری بر روی بقیه قهرمان ها دارند .

به طور مثال با زدن حرکت های رزمی ترکیبی با شخصیت جدید به یکی از شخصیت های قدیمی چه اتفاقی برای اون می افتد . (برای او ) نکته اصلی است به دلیل این که دریافت ضربه از قهرمان های متفاوت بر روی شخصیت های مختلف دارای افکت های مخصوص به خودش است . پس الان میتوانید تصور کنید که اضافه کردن یک شخصیت به بازی کار آسانی نیست مخصوصا برای بازیکنان پر و پا قرص بازی که منتظر ایراد گرفتن کوچک ترین اشتباه مکانیکی و یا باگ و مصنوعی شدن بازی هستند . حال اگر تمام شخصیت های قدیمی را هم برای اضافه کردن شخصیت جدید باز سازی کنند هنوز خود شخصیت جدید هم نیاز به ساخت و توسعه زیادی دارد . به این دلیل که نه تنها بقیه قهرمان های بازی باید افکت های مخصوص به خود را در رابطه با قهرمان جدید داشته باشند بلکه کارکتر جدید هم باید نسبت به همه شخصیت های قدیمی بازی رفتارهای گرافیکی خودش را داشته باشد . این بحث تنها به رفتار های گرافیکی و افکت های تصویری منجر نمی شود . اگر از بازیکنان قدیمی بازی باشید می دانید که هر شخصیت بازی داستان مخصوص به خودش را دارد و خیلی از قهرمان های بازی در داستان های خودشان با یکدیگر رو به رو می شوند . این رو در رویی منجر می شود که هر شخصیت نسبت به دیگر حس های خودش را داشته باشد . حتی در انجام حر کت های فینیشینگ بازی یا همان فن های آخر بازی هر کارکتری نسبت به دیگر نسبت به داستان و تاریخی که با یکدیگر داشته اند برخورد می کنند . حال با در نظر گرفتن همه این موارد خود شخصیت های جدید نیاز به صدا گذاری و تولید رفتار های متناسب با شخصیت خودشان و همین طور صدا گذاری در رابطه با بقیه کارکتر ها نیز دارند و بر عکس هم بقیه نیز نیاز به صدا گذاری های جدید در رابطه با اضافه شدن شخصیت جدید به مورتال را نیز دارند . پس این نکته را به یاد داشته باشید که اضافه کردن یک قهرمان جدید به بازی کار آسانی نیست و نیازمند تلاش های زیادی است .

سه شخصیت جدیدی که به بازی اضافه شده اند :

  • وان رین : که یکی از نینجا های جدید است که قابلیت کنترل باران را دارد . البته ما فروزو و نینجای یخی را از اولین ورژن بازی داشته ایم ولی به نظر میاید این شخصیت جدید را همه دوست دارند !
  • ملینا : طرفداران این شخصیت دیگر سر از پا نمی شناسند ! اگر از بازیکنان پای ثابت بازی بوده باشید می دانید که ملینا شخصیتی قدیمی بود که به دلایلی از بازی حذف شده بود ولی این بار دوباره بر گشته . نکته جالب درمورد ملینا داشتن کمبو ها و حرکت های ترکیبی جدید و جالب توجه است . حتی اگر بازی را دارید پیشنهاد می کنیم آن را به ورژن جدید فقط برای دیدن فن و حرکت پایانی ملینا دانلود کنید که بسیار خشن و جالب است !
  • جان رمبو (سیلور استالون) : بله ! رمبو به بازی اضافه شده است . البته فکر می کنیم اولین سلبریتی است که به بازی اضافه شده است . البته اولین شخصیت معرف از دنیای خارج ازمورتال نیست ولی اولین شخصیت مشهور در دنیای واقعی است . طراحی چهره او بسیار شبیه به بازیگر اصلی است و شخصیت هم همان رمبو با تیر و کمانش است . ولی قسمت هیجان انگیز مانده است ! صدای شخصیت رمبو توسط خود بازیگر سیلور استالونه انجام شده است که به جذابیت های شخصیت اضافه می کند .

در همین راستا قبل از ساخت موتور گرافیکی جدید و توسعه و باز سازی متفاوت بازی که منجر به تولید بازی در نسخه ۱۲ شود تیم توسعه بازی تصمیم گرفته به جای شیرجه زدن در استخر فعلا پا های خود را در آب قرار دهد . به این معنی که با عرضه شدن کنسول های جدید برای بازی ها در سال ۲۰۲۰ و در دسترس قرار دادن موتور های گرافیکی عظیم برای بازی ها بازی ساز ها با احتیاط وارد محیط کنسول جدید می شوند . مورتال هم با کمی ترس فقط سعی در آپدیت بازی خود در کنسول جدید داشته . البته که بازی از لحاظ گیم پلی تغییرات آنچنانی نداشته ولی از لحاظ عملکردهای گرافیکی بسیار بهبود بخشیده شده است . به طور مثال زمان لودینگ مبارزات بسیار کم شده است و همینطور اسکین ها و لباس های مختلف با سرعت بر روی بازیکن ها قرار می گیرند و نیازی به صبر کردن های قدیمی نیست .

حرف آخر

در مجموع بازی با سرعت بسیار بالاتری و همچنین پردازش بالاتر گرافیکی برای کنسول های جدید عرضه شده است . سه شخصیت جدید هم به خوبی طراحی شده اند و به هیجانات بازی افزوده اند . اگر منتظر انجام بازی و شروع آن هستید پیشنهاد می کنیم تا عرضه مورتال ۱۲ صبر کنید ولی اگر از طرفداران سر سخت بازی مورتال ۱۱ هستید پیشنهاد می کنیم حتما نسخه Ultimate Edition  را بگیرید و آن را از دست ندهید .

Verdict

Overall, the game is available at much higher speeds as well as higher graphics processing for new consoles. The three new characters are well designed and add to the excitement of the game. If you are waiting for the game to start and start, we suggest you wait until the release of Mortal 12, but if you are a die-hard fan of Mortal 11, we suggest that you take the Ultimate Edition and do not miss it

7.6

نقاط قوت

  • بهبود سرعت بازی
  • سه شخصیت جدید
  • اسکین های جدید

نقاط ضعف

  • افکت های تکراری
8 گرافیک
7 داستان
8.5 گیم پلی
7 موسیقی