نقد و بررسی Ravensword: Shadowlands

نقد و بررسی Ravensword: Shadowlands

بازی های نقش آفرینی از موفق ترین سبک های بازی در نسل هشتم کنسول ها بوده اند، عناوین بسیار خوب و با کیفیتی را در این نسل شاهد بودیم که تجربه شان برای علاقه مندان به این سبک ها به نوعی اجباری بود، از ریمستر شدن عناوینی مانند Skyrim و Diablo 3 گرفته تا عنوان های ژاپنی متععد و مختلفی مثل Sekiro و Nioh و Final Fantasy تا عناوین جدید فرانچایز های محبوبی مانند Witcher 3 و Dragon Age و بسیاری از موارد دیگر، اما در میان تمامی این عناوین بزرگ و با کیفیت، بازی های دیگری نیز بودند که سعی در معروفیت و یا حداقل فروش مناسب به دلیل روند مثبت این سبک را داشته اند، بازی هایی که صرفا فقط بخاطر جاه طلبی های سازندگانشان تولید و منتشر شده اند و در طول تجربه بازی ها هیچ دلیل دیگری به غیر از این نخواهید یافت، عناوین مستقل در سبک های نقش آفرینی میتوانند بسیار جذاب و لذت بخش باشند، در صورتی که مانند همیشه اصالت خودشان را حفظ کرده و صرفا دلیل اصلی شان سرگرم کردن مخاطب باشد، نه سو استفاده و صرفا فقط اهداف تجاری که متاسفانه در بررسی امروزمان شاهدش خواهیم بود.

عنوان Ravensword: Shadowlands نام بازی است که در ابتدا در سال ۲۰۱۲ برای سیستم عامل های موبایلی به انتشار رسید، یک سال پس از آن بر روی سیستم رایانه های شخصی نیز قرار گرفت و به یکباره حدود ۸ سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۱ نسخه کنسولی بازی نیز برای پلتفرم های نسل هشتمی Nintendo Switch , Xbox One و Playstation 4 منتشر شد.

همانطور که مشخص است بازی یک عنوان موبایلی آن هم برای سال ۲۰۱۲ بوده و در زمان انتشار نسخه کنسولی آن نیز هیچ تغییری در سیستم ها و قسمت های مختلفش بوجود نیامده و صرفا بازی از روی نسخه موبایلی آن برای کنسول ها پورت شده است، جدا از مشکلات بازی، همین امر نیز باعث بوجود آمدن مشکلات متعددی خواهد شد، شما در یک عنوان جهان باز قرار خواهید گرفت، عنوانی که صرفا گستردگی بسیار بالایی خواهد داشت، این گستردگی در میان عناوین موبایلی بی نظیر و حتی در میان بازی های کنسولی نیز بسیار خوب خواهد بود، اما مساله مهم اینجاست که بازی تنها از یک نقشه بزرگ بهره میبرد، ولی درون این نقشه بزرگ هیچگونه جزییاتی را مشاهده نخواهیم کرد و نبود جزییات هیچ دلیل مناسبی را برای گشت و گذار در بازی به بازیکن نخواهد داد، پس اصلا چه تفاوتی دارد که نقشه آن بزرگ باشد یا کوچک، اصلا بهتر بود نقشه بازی بسیار کوچک تر از الانش باشد، اما جزییات بیشتری را در خود جای دهد.

سیستم گرافیکی بازی بسیار بد است، یعنی برای یک عنوان سه بعدی آن هم برای کنسول های نسل هشتمی. کیفیت بافت ها بسیار پایین خواهند بود و حتی بازی در بارگذاری بافت هایش نیز دچار مشکل بوده و در برخی اوقات با تاخیر بسیار زیادی بافت های بازی ظاهر خواهند شد، از طرفی نقشه بازی خالی از هر چیزی است، تعداد دشمنان و موجودات و NPC های درون بازی به شدت پایین خواهد بود و به جیز این ها اصلا چیز دیگری در نقشه های بازی یافت نمی شود. پس دلیلی هم برای گشت و گذار نخواهد بود، نه دشمنی خاصی برای شکست دادن، نه مناظر زیبایی برای لذت بردن، نه گنجینه ها و قسمت های مخفی برای جست و جو.

سیستم مبارزات بازی نیز پر اشتباه هستند، آن ها به دلیل انیمیشن های بد بازی هیچ لذتی را به مخاطب نخواهند داد، شما با موجودات مختلف درگیر خواهید شد، اما این درگیری هیچ جلوه ی خاصی نخواهد داشت، سیستم ضربات و شمشیر زنی های بازی بسیار ابتدایی بوده و حتی از آن بدتر در برخی اوقات دشمنان بازی بر روی یکدیگر و یا در یکجا گیر خواهند کرد، اما در همان حال که یک جا گیر افتاده اند و هیچ حرکتی هم نمیکنند اما شما ضربه خواهید خورد، بدون آنکه بدانید و یا ببینید که از کجا، تنها نکته مثبت در مبارزه ها و سیستم های آن را شاید سلاح های متنوع بازی تشکیل دهند که تعداد و تنوع آن ها واقعا خوب است، اما بخاطر انیمیشن ها و طراحی های درون بازی از کیفیت خوبی برخوردار نخواهند بود.

حرف آخر

عنوان Ravensword: Shadowlands حتی در میان بازی های موبایلی نیز گزینه ی مناسبی نخواهد بود و تجربه و تهیه آن بصرفه نیست، چه برسد برای پلتفرم های نسل هشتمی، بازی در بسیاری از قسمت های مهم خودش درگیر مشکلات زیادی خواهد بود و از مشکل بی محتوایی نیز رنج می برد، با این اوصاف بازی هیچ ارزشی برای صرف هزینه و زمان نخواهد داشت و به هیچ عنوان نمی توان آن را به هیچ قشری از مخاطبان بازی ها توصیه کرد.

Verdict

The title Ravensword: Shadowlands will not be a good choice even among mobile games and it is not costly to experience and prepare it, let alone for eighth generation platforms, the game will have many problems in many important parts of it and from the problem of content. It also suffers, with these descriptions, the game will have no value for money and time, and in no way can it be recommended to any segment of the game audience.

2.9

نقاط قوت

  • تنوع بالا در میان سلاح ها

نقاط ضعف

  • جهان بدون جزییات
  • دشمنان بسیار کم
  • انیمیشن های پر اشکال
  • نبرد های مبارزه بد
  • جلوه های تصویری بی کیفیت
2.5 گرافیک
3.5 گیم پلی
3 داستان
2.5 موسیقی