نقد و بررسی بازی Grimlord

نقد و بررسی بازی Grimlord

با پیشرفت دنیای تکنولوژی و ورود به دنیای واقعیت مجازی، روند انتشار بازیهای مخصوص این پلتفرم نیز روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است. به طوری که شرکت های زیادی سعی می کنند روی هدست های واقعیت های مجازی تمرکز بیشتری داشته باشند و بستر اغلب عناوین جدید خود را روی این دستگاه ها پایه ریزی کنند. آیا تا به حال به دنبال یک تجربه واقعی بازیهای مشهوری مانند Dark Souls یا Elden Ring روی دستگاه های VR بوده‌اید که دنیایی مملو از رمز و راز را پیش روی شما قرار دهد؟ اگر پاسخ تان مثبت است، استودیوی Metalcat به تازگی یک بازی واقعیت مجازی برگرفته از سری دارک سولز را منتشر کرده که فقط برای دستگاه های واقعیت مجازی ساخته شده است. این بازی Grimlord نام دارد و اکثر چیزهایی که ممکن است در یک بازی Dark Souls VR بخواهید را دارد. در این مقاله نقد و بررسی از وب سایت Gamingles می خواهیم در مورد اینکه چگونه این عنوان از سری دارک سولز الهام گرفته صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اگر به ساختن دنیای پیچیده و کشف اسرار مرموز که در هر بازی Dark Souls وجود دارد علاقه دارید، آن را در سراسر Grimlord خواهید یافت. گرچه Grimlord به وضوح از بازی‌های Dark Souls و Elden Ring الهام گرفته است، اما این تجربه مستقل بوده و تا حد امکان سعی کرده هویت خود را حفظ کند. به طوری که این بازی جهان و افسانه خاص خود را دارد که رمزآلود اما جالب است و نبردها و تنوع دشمن آن نه تنها عناصر واقعیت مجازی را به خوبی ترکیب می کند، بلکه صرفاً کپی ساده از بازی های دیگر نیست. در واقع این بازی دقیقا همان چیزی است که هدست های VR به آن نیاز داشت. از لحاظ نبرد، ساخت و ساز سلاح ها و پیشرفت، چالش برانگیز و نسبتاً عمیق است. همچنین این بازی یک طرح داستان و سیستم پیشرفتی دارد که اکثر بازی‌های مبارزه‌ای VR فاقد آن هستند.

در بخش مبارزات، اگر به از بین بردن ده‌ها دشمن به سبک بازی Blade and Sorcery عادت دارید، مبارزات GrimLord را بسیار چالش برانگیز خواهید یافت. در این بازی فقط برای اینکه شانسی داشته باشید باید تا حد ممکن حملات را با مکانیزم Parry، دفع کرده و یا از آنها جاخالی دهید و گاهی نیز بدوید. GrimLord در بخش گیم پلی خود از یک سیستم ساخت سلاح خلاقانه استفاده کرده که به شما این امکان را می دهد که قطعات سلاح های مختلف را با هم ترکیب کرده و چیزهای منحصر به فرد را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، شما با یک شمشیر کوتاه اولیه شروع می کنید. سپس همانطور که در داستان پیشرفت می کنید، قطعات جدید سلاح (گیره ها، محافظ های متقاطع و تیغه ها) را پیدا می کنید. بدیهی است که این سیستم محدود به شمشیر نیست زیرا شما می توانید تبر، نیزه، عصای جادویی، کمان، و سلاح های کند نیز بسازید. این به بازیکن اجازه می دهد تا سلاحی بسازد که با آن بهترین کار را انجام می دهد. شما در طول سفر خود نقشه ها و اسلحه های مختلفی پیدا می کنید که بعداً می توانید از آنها برای ایجاد هر چیزی که مناسب سبک بازی شما است استفاده کنید.

تنوع دشمنان بازی نیز واقعا عالی است، بیشتر دشمنان شما زامبی‌های بزرگی هستند که به نظر می‌رسند به دوران باستان تعلق دارند، اگرچه همه آن‌ها اینطور نیستند. به خصوص وقتی جلوتر می روید، کمانداران و شوالیه های بسیار معمولی را می بینید که بسیار سریع تر و کشنده تر از زامبی های معمولی هستند. درست مانند هر بازی Dark Souls، می توانید مکان هایی را بیابید که در همان اوایل بازی به سمت آنها بروید و در واقع اکثر مناطق از همان ابتدا در دسترس هستند، ولی خب پیشنهاد می کنیم تا زمانی که سطح مهارت های خود را ارتقا ندادید، به سمت آنها نروید. همچنین اگر در مبارزه با یک باس ناتوان ماندید، می توانید در دنیای بازی گشت و گذار کرده و زمانی که سطح کاراکتر خود را ارتقا دادید، دوباره به نبرد با همان باس بپردازید.

برخی از جلوه های بصری خوب اجرا شده است، اگرچه اکثریت بسیار ضعیف بوده و در حد عناوین امروزی نیستند. برای مثال هنگامی که دشمنان را از بین می برید، یک پاشش خون بسیار معمولی به نمایش در می آید و با هیچ اثر خونریزی یا فوران واقعی خون روبرو نمی شوید. انیمیشن ها در مواقعی بسیار خشک به نظر می رسند. اگر توسعه دهندگان انیمیشن‌ها و واکنش‌ها را به نرمی بازی‌هایی مانند Hellsplit: Arena نشان می دادند، تجربه به‌طور کلی بسیار بهتر می بود. صداگذاری به طرز شگفت انگیزی خوب انجام شده است. من فکر می‌کنم ناهنجار بودن دیالوگ‌ها بیشتر به فقدان موسیقی محیطی مربوط می‌شود تا صداپیشگی بازی. در این زمینه توسعه دهندگان به وضوح روی استعدادهای مناسب سرمایه گذاری کرده اند و اثری قابل تحسین را خلق نموده اند که از نظر صداگذاری هیچ کم و کسری ندارد. موسیقی محیطی اساساً وجود ندارد و حتی در لحظات مبارزه با باس ها نیز احساس می کردم یک آهنگ تکراری پخش می شود که مشابه آن را در سایر عناوین VR شنیده ام.

حرف آخر

به طور کلی، من واقعاً فکر می کنم GrimLord بازی ای است که شایسته توجه و سرمایه گذاری دارندگان هدست های VR را دارد. حتی اگر در نهایت بهترین محصول در ژانر خود نباشد، ولی توسعه دهندگان آن ثابت کرده اند که به این محصول اهمیت می دهند و از زمان عرضه نسخه دسترسی زودهنگام یک پشتیبانی فوق العاده از این بازی به عمل آورده اند و به اصطلاح سنگ تمام گذاشتند. این یک بازی مبارزه‌ای واقعیت مجازی محسوب می شود که برای سرگرم کردن شما به چیز خاصی متکی نیست و رویارویی‌های جنگی با طراحی دقیقی را به شما ارائه می‌کند. در حال حاضر این یک جواهر کمیاب است و به همین دلیل ارزش وقت گذاشتن را دارد.

Verdict

Overall, I really think GrimLord is a game that deserves the attention and investment of VR headset owners. Even if in the end it is not the best product in its genre, but its developers have proven that they care about this product and since the release of the early access version, they have provided a wonderful support for this game and left no stone unturned. It’s a virtual reality fighting game that doesn’t rely on anything special to entertain you and offers you carefully designed combat encounters. It is now a rare gem and therefore worth your time

8.5

نقاط قوت

  • طراحی قابل تحسین یک جهان رازآلود
  • تنوع بسیار بالای دشمنان و محیط ها
  • بر خلاف اکثر بازیهای واقعیت مجازی دارای پیشرفت داستانی عالی و جذابی است
  • استفاده از یک سیستم خلاقانه ساخت سلاح
  • صداگذاری به طرز شگفت انگیزی خوب است

نقاط ضعف

  • وجود برخی از مکانیک های نه چندان جالب در بخش گیم پلی
8 گرافیک
9 گیم پلی
8.5 داستان
8.5 موسیقی